Hej ezzo ! Du ska givetvis få helt ärliga svar på dina frågor.
Ja,det har hänt för väldigt väldigt längesen.
Har oxå blivit överraskad i en kurva
Nu har ju jag ett extremt högt säkerhetstänkande (kanske aningen högre än snittet skulle jag tro)För det första kör jag aldrig speciellt fort då där kommer kurver,så därför har det aldrig varit något problem att hinna bromsa.Springer en älg ut precis framför,ja då har nog varken du eller jag någon chans.Du kan ju bli träffad av blixten,alvarligt sagt så är det ju omöjligt att skydda sig helt.Här handlar det ju om att man gör så gott det går för att man Ej ska råka ut för något,och det är väl där våra metoder skilljer sig åt.
Jag räknar med att där händer något överaskande när jag kommer till en kurva.
Kör jag på en smal väg med hus,då ligger jag lite längre mot mitten,samtidigt som jag även där räknar med att tex en bil ska backa ut.
Kör jag i stan så räknar jag med att en gående plötsligt kan gå ut i vägen,och att kanske en bildörr öppnas.
Ska jag köra om tittar jag noga i spegeln samt kollar döda vinkeln och blinkar vänster,jag har även där bromsberedskap och tur är det för det hände mig faktiskt en gång att,innan jag hann gå ut för omkörning så bromsar bilen framför och i det läget räddade mitt förutseende mig.
Jag vet att det låter döknäppt,men jag sitter absolut inte på nålar.Är du överberedd om du förstår hur jag menar,då blir detta till din nackdel.Det gäller att vara mycket väl förbered i vissa högrisklägen kombinerat med sunt förnuft samt att inte köra fortare än rådande omständigheter tillåter,då anser jag att man gjort mycket för att klara de flesta situationer.Jag kan mycket väl ligga en bit över gällande hastighet,men lika ofta en bit under,det beror helt på omständigheterna.
Mvh
Moddan