Vettvilling ??????

HåkanP

New member
Att ni bara orkar bemöta Moddan... och att Moddan orkar hålla på att invända. Ingen kommer att få den andra att ändra sig. Får man föreslå att det dras ett streck i debatten och att vi ägnar vår kraft åt något roligt istället? Det är ju snart mc-mässa, sedan bli det vår! *hurra!*

Kul att vara tjuskallig! det var länge sedan jag trodde det skulle ge något.
 

Moddan

New member
Just ja, trådskaparens ämne... Vettvillingen... Tror så gott som ingen här på svmc.se rättfärdigar det sättet att köra. Framförallt inte i trafiken!! (kan hålla med om att tongångarna på t.ex. sporthoj.com tyvärr är lite annorlunda)

Att vi kom in på backspeglar och hela kittet, berodde nog på Maries inlägg tidigt i debatten. Hur som helst.

En kurs där man gick igenom "vett och etikett" i trafiken vore såklart guld! Det stora problemet är dock att dessa galna kamikaze-förare inte kommer frivilligt till en sådan kurs. De är inte intresserade. SMC har därför en idé om att kurser på bana lockar till sig just sådana personer. Om man får en bra relation till de "som bombar bulten", först då har man möjlighet att påverka dom!!

Men det kanske finns ytterligare idéer om hur man kan påverka Ghostrider-wannabees?

/Helena
Som gör tummen upp för konstruktiva idéer

Ja,det är ju ett dilema det där.Det hade nog varit lättare att få "hojbusarna" till ett syföreningsmöte än till en kurs som inte delvis i alla fall inehåller även bankörning.Det är helt riktigt,att ska man få någon att ändra inställning är ju en förutsättning att dom är på plats.
Någon sa att jag krupit fram från samma sten Marie kommer från,men vi råkar bara ha en del åsikter gemensamt.Förutom Maries och mina tycken om tejpning som tycks skillja oss åt, tror jag att vi alla vill sträva efter att kunna
köra säkert ute i trafiken.Vi har nog alla detta som mål.
 

Pandan

New member
Att träna bromsa hårt med full kontroll är en mycket viktig del,håller helt med dig.Kunskapen att kunna bromsa kan to m göra att du klarar dig helt och hållet oskadad.Hoppas du aldrig behöver utnyttja din kunskap,ehh,det lät dumt men du förstår vad jag menar.Detta är ett viktigt kursinnehåll.Ett annat +med kursen som någon skrev är gemenskapen,att träffas ett gäng och ha skoj,så jag är inte anti till alla bitar.Fan,nu blir jag snart sentimental,om man skulle ta och anmäla sig till en kurs ändå ?

Mvh
Moddan

Det ska du absolut göra, börja med en avrostningskurs där tejpas inget.
När jag kört på Tuvängen med Guldvingen så har jag tränat bla nerlägg i kurvorna, slet ut bultarna under fotpinnarna på en kurs. vad ska det vara bra för tänker nog en del. Som alla (kanske) vet så är nerlägg en förutsättning för att kunna svänga, ju mer nerlägg desto tvärare kan jag svänga. har man aldrig tränat nerlägg och skrapat i fotpinnarna så kan jag säga då blir man skitskraj när pinnarna tar i backen, och för att våga lägga ner hojen måste man träna för att veta att det går betydligt mer än vad man tror, för att inte bli skitskraj och för att kunna svänga tvärt krävs det TRÄNING, och bästa stället är för träning är bana. Hur många är det som tränar bromsning? jag har visserligen ABS men jag vet att det är många som har ABS som aldrig har låtit ABS:en jobba!!! Dom vet inte hur hojen beter sig när man klipper till allt som går. för det gör man garanterat om om det svänger ut en traktor bakom en lada. jag tränar även Maximal inbromsning med frugan på bak, så att hon vet vilka krafter som huserar, givetvis förvarnar jag henne.
Som alla vet finns det bara två saker man kan göra när ovan nämnda traktor dyker upp, och det är att bromsa och att svänga. Därför är jag förvånad över att det inte tränas mer på detta, vare sig man har ABS eller inte. Hur många är det som bromsat maximalt från 110 km/h? Jag har gjort det från 130 km/h på bana, gissa om det är krafter vi pratar om. Få höra hur många av er som regelbundet tränar på dessa två saker jag skrivit om.

Christer
 

KentK

New member
Fan,nu blir jag snart sentimental,om man skulle ta och anmäla sig till en kurs ändå ?

Mvh
Moddan

Ja, prova. :)
Det vore värt varenda inlägg i den här långa tråden.
Om du gillar att köra motorcykel tror jag nog du kommer att gilla det.
Som en körgård på trafikskolan fast lite mer avancerad och en aning roligare. :D

/KentK
 

Magnus Sjostrand

New member
Hej Moddan,
Jag tycker att det är intressant att man gör en bedömning utefter vad man tror och inte utefter vad man faktiskt har upplevt.
Under året så har jag haft flertalet kursdeltagare kvinnor i äldre ålder och även yngre.
Många har varit väldigt tacksamma för vad de fått ta del av i utbildningen som vi genomfört i SMC;s regi.

En av mina egna elever var en kvinnlig trafikskolelärare. Hennes uppfattning var att hon var en säkrare motorcycklist när hon körde från vår "Bankörning"
"Utbildnings tillfälle" om jag får kalla det var det är.

Jag är helt övertygad om att denna kvinnliga körskolelärare var både duktig och flitig användare av backspegel och hastighetsmätare på gatan..
men det hon hade tagit med sig från kursen var körtekniken och hur hon på bästa sätt ska agera för att hojen ska styra dit hon vill på ett stabilt och så odramatikskt sätt som möjligt. vidare att hon fick bromsa klart innan hon gick in i sina kurvor...
Att köra hoj är så mkt mer än att titta på en hastighetsmätare eller att blänga i backspeglar då är det inte sagt att man inte ska göra detta i trafiken..

Att man lär sig göra saker på bana innebär inte att man glömmer lagar o regler när man tar sig ut på vanlig väg.

Men de som kör från våra kurser kommer att använda sig av fler tekniker än vad de hade nedärvda eller medvetna om då de kom till kursen från början.
De flesta knuttar brukar av ren självbevarelsedrift använda sina backspeglar rätt flitigt i trafiken detta kommer sitta i även då de lämnar vår bana.

Vi tar bort vissa störningar och får 100% övning på sådant som man inte redan kan (NORMALT) eller sitter nedärvt från körskolan.

Jag övertygad om att alla de som kör för fort inte är dåliga på att kika på hastighetsmätaren utan snarare är det en attityd att de skiter i hastighetsberänsningen. (det är en annan fråga vi får jobba med)

Vissa tycker att vi gör rätt och gör rätt väldigt bra och så finns de de som höjer sin röst och kritiserar vissa moment utan att faktiskt tagit del av dem och upplevt träningsmomenten själv på ett öppet sätt.

Jag föreslår dig att medverka på ett kurstillfälle. Gör allt på vårat sätt och se hur det påverkar din framtida körning....

All den gemenskap och glädje som vi alla delar i hojåkandet kommer att komma fram och garanterat kommer du att ha väldigt roligt.

Lyssnar du och gör som din instruktör säger och är öppen så kommer du att märka att det vi gör inte främjar idioti.

Det är alltid idioten själv som främjar idioti det står inte SMC för ej heller våra kurser.

Jag föreslår dig att starta i en lugn grupp med nybörjare och var med och dela deras glädje när de får en ny dimension till sin Mc körning.

Antar du denna utmaning eller vill du fortsätta så här det är upp till dig.
men att dra en slutsats utan att själv varit med och förstått konceptet,
hmm.... Det är det nog många som uppfattar som väldigt provokativt i detta forum för oss som älskar hojar av alla de slag och som brinner för att få mindre antal döda på våra vägar genom att bidra med ökade kunskaper och färdigheter till det stora mc kollektivet.

Alla som har hoj är välkomna in i vår gemenskap säkert har du något kul du kan bidra med som främjar oss alla...
 
Last edited:

ezzo

New member
Hej ezzo ! Du ska givetvis få helt ärliga svar på dina frågor.
Ja,det har hänt för väldigt väldigt längesen.

Har oxå blivit överraskad i en kurva

Nu har ju jag ett extremt högt säkerhetstänkande (kanske aningen högre än snittet skulle jag tro)För det första kör jag aldrig speciellt fort då där kommer kurver,så därför har det aldrig varit något problem att hinna bromsa.Springer en älg ut precis framför,ja då har nog varken du eller jag någon chans.Du kan ju bli träffad av blixten,alvarligt sagt så är det ju omöjligt att skydda sig helt.Här handlar det ju om att man gör så gott det går för att man Ej ska råka ut för något,och det är väl där våra metoder skilljer sig åt.
Jag räknar med att där händer något överaskande när jag kommer till en kurva.
Kör jag på en smal väg med hus,då ligger jag lite längre mot mitten,samtidigt som jag även där räknar med att tex en bil ska backa ut.
Kör jag i stan så räknar jag med att en gående plötsligt kan gå ut i vägen,och att kanske en bildörr öppnas.
Ska jag köra om tittar jag noga i spegeln samt kollar döda vinkeln och blinkar vänster,jag har även där bromsberedskap och tur är det för det hände mig faktiskt en gång att,innan jag hann gå ut för omkörning så bromsar bilen framför och i det läget räddade mitt förutseende mig.
Jag vet att det låter döknäppt,men jag sitter absolut inte på nålar.Är du överberedd om du förstår hur jag menar,då blir detta till din nackdel.Det gäller att vara mycket väl förbered i vissa högrisklägen kombinerat med sunt förnuft samt att inte köra fortare än rådande omständigheter tillåter,då anser jag att man gjort mycket för att klara de flesta situationer.Jag kan mycket väl ligga en bit över gällande hastighet,men lika ofta en bit under,det beror helt på omständigheterna.

Mvh
Moddan


Du svarade inte på frågan.. Hur reagerar du när det händer något som överaskar dig..
De allra flesta kör faktiskt runt och planerar och har en beredskap som du beskriver. Det var inte det jag frågade.
 

Moddan

New member
Du svarade inte på frågan.. Hur reagerar du när det händer något som överaskar dig..
De allra flesta kör faktiskt runt och planerar och har en beredskap som du beskriver. Det var inte det jag frågade.

Jag är lugnet själv,och eftersom jag har en hög beredskap hjälper det mig ytterligare att behålla mitt lugn och tänka rationelt så att jag kan handla därefter.För mig hänger det samman mycket,är man förbered på att något oväntat kan hända då gör man oftast rätt och undviker att bli stirrig och nervös.
 

ezzo

New member
,lär man sig köra utan instrument och att hela tiden ligga 100 % rätt i varje sväng just för att man ska kunna köra så fort som möjligt med kontroll,då tar man med sig detta ut i den allmäna trafiken oxå.Problemet är att den allmäna trafiken är MYCKET mer oförutsägbar än när man kör på skyddat område.Därför lämpar sig INTE körsättet man får lära sig på kurserna ute i verkliga förhållanden..

Man kör inte med instrument. Man kör med känsla och bedömmer sin hastighet utifrån de referenser som finns runt om oss. Instrument som hastighetsmätare mm är bara ett INSTRUMENT där du kan kontrollera att du uppfattar dina referenser rätt. Men det är ett hjälpmedel inget annat. Precis som backspeglar... Jag har kört utan backspeglar mång många gånger.. Och vet du.. Det går precis lika bra att vrida på huvudet och titta bakåt.. Precis som man gör när man cyklar...

Du säger själv att trafiken är mycket oförutsägbar. Jag håller inte alls med dig där.. Det mesta i trafiken är mycket förutsägbart. Det är därför vi trots allt inte har allt för många olyckor i sthlm rusningstrafik. Det är också därför man uppfattar om någon bryter mönstret... Ibland dock för sent.

Du missar totalt det här vad du lär dig i på en kurs. Det handlar inte om att ligga 100% rätt. Det handlar om att det är du som förare till 100% ska bestämma var du hamnar. Och om du inte hamnar där du tänkt dig... Ska du förstå varför hamnade jag inte där.
Att få en bra kurvteknik hänger ihop med att en bra kurvteknik ger bättre fäste för din motorcykel. Och visst detta gör att du kan öka farten. Men är det det vi säger på kurserna??
Nope.. Det gör vi inte.. Utan det vi talar om är att om du gör på det här sättet.... Så får det den possitiva effekten att du får bättre fäste. Du få större marginaler OM DU INTE ÖKAR HASTIGHETEN.

Du har mycket kvar att lära min vän om du inte inser detta...
Vi vill att folk ska ha så mycket marginal de kan för att kunna ta sig ur en farlig situation.
RR- Har inget med detta att göra. RR och SMCs kurser står mycket långt ifrån varandra.
Du kan få åka med mig bakpå min hoj.. Dels när jag kör "kurs" och sen när jag kör "RR" Jag lovar dig.... Du kommer märka STOR skillnad.
 

ezzo

New member
Jag är lugnet själv,och eftersom jag har en hög beredskap hjälper det mig ytterligare att behålla mitt lugn och tänka rationelt så att jag kan handla därefter.För mig hänger det samman mycket,är man förbered på att något oväntat kan hända då gör man oftast rätt och undviker att bli stirrig och nervös.

Jag ska göra frågan mycket tydlig.
Säg att du kommer i 90 km/h. En älg springer ut framför dig. Hur reagerar du?
Du snackar bara en massa skit med en övertro på att du är så förebredd på allt.

Varje år så dör det ca 40-50 motorcyklister. De allra flesta i singeolyckor.
Tror du inte att dess förare också tyckte att det körde med god marginal och planerade???
Och visst. Sporthojar är överrepresenterade i denna statistik.. De står för ca 50% av olyckorna. Sen har vi custom de står för ca 40% av olyckorna...
Siffrorna varjera givetvis något år för år.. Men detta är den stora bilden.

Tror du att cusomhojarna också var RR-förare???
 

Moddan

New member
Man kör inte med instrument. Man kör med känsla och bedömmer sin hastighet utifrån de referenser som finns runt om oss. Instrument som hastighetsmätare mm är bara ett INSTRUMENT där du kan kontrollera att du uppfattar dina referenser rätt. Men det är ett hjälpmedel inget annat. Precis som backspeglar... Jag har kört utan backspeglar mång många gånger.. Och vet du.. Det går precis lika bra att vrida på huvudet och titta bakåt.. Precis som man gör när man cyklar...

Du säger själv att trafiken är mycket oförutsägbar. Jag håller inte alls med dig där.. Det mesta i trafiken är mycket förutsägbart. Det är därför vi trots allt inte har allt för många olyckor i sthlm rusningstrafik. Det är också därför man uppfattar om någon bryter mönstret... Ibland dock för sent.

Du missar totalt det här vad du lär dig i på en kurs. Det handlar inte om att ligga 100% rätt. Det handlar om att det är du som förare till 100% ska bestämma var du hamnar. Och om du inte hamnar där du tänkt dig... Ska du förstå varför hamnade jag inte där.
Att få en bra kurvteknik hänger ihop med att en bra kurvteknik ger bättre fäste för din motorcykel. Och visst detta gör att du kan öka farten. Men är det det vi säger på kurserna??
Nope.. Det gör vi inte.. Utan det vi talar om är att om du gör på det här sättet.... Så får det den possitiva effekten att du får bättre fäste. Du få större marginaler OM DU INTE ÖKAR HASTIGHETEN.

Du har mycket kvar att lära min vän om du inte inser detta...
Vi vill att folk ska ha så mycket marginal de kan för att kunna ta sig ur en farlig situation.
RR- Har inget med detta att göra. RR och SMCs kurser står mycket långt ifrån varandra.
Du kan få åka med mig bakpå min hoj.. Dels när jag kör "kurs" och sen när jag kör "RR" Jag lovar dig.... Du kommer märka STOR skillnad.

Det handlar om att man ska köra på ett trafiksäkert sätt,och det gör man definitivt bättre utan att gå på SMCs RR kurs.Och tror du på fullt alvar att jag skulle sätta mig bak en sådan inkompetent idiot som du,och dessutom riskera mitt liv,nej min vän,det är du som har en hel del att lära.
 

ezzo

New member
Sen håller ni kurser som dels går ut på att man ska kunna behärska att köra ännu fortare,detta är ju skrämmande.QUOTE]



VI LÄR INTE DELTAGARE ATT KÖRA FORTARE. DET ÄR INGET FOKUS PÅ HASTIGHET PÅ VÅRA KURSER.

Vi lär deltare att bättre kunna hantera sin motorcykel. Samt ha en förstålse för hur de reagerar och varför i stressade situationer.

DETTA GÖR DE TILL SÄKRARE FÖRARE. Att kunna läsa en förbannade jävla hastighetsmätare gör dig inte till en säkrar förare.
ATT ANPASSA SIN KÖRNING TILL OMGIVNINGEN gör dig till en säkrare förare Det gör inte den förbannade hastighetsmätare eller backspegeln.

Hastighetsmätaren har inte ett förbannade dugg med trafiksäkerhet att göra. Hastighetsmätaren är ett INSTRUMENT/HJÄLPMEDEL. En säkerhetskontroll för att du som förare skall kunna få bekräftat att du gjort rätt bedömmning beträffande din hastighet. INGET ANNAT.

Måste du kolla på din hastighetsmätare för att kunna bedömma om du har rätt hastighet för att klara en kurva? Eller bedömma hur lång din stoppsträcka kommer att bli om du måste stanna?



Modda GE DIG. Du ÄR ute och cyklar...
Hur har du bildat dig uppfattningen om kurserna?
HUR????
NÄR VAR DU PÅ EN KURS?
 

Moddan

New member
Jag ska göra frågan mycket tydlig.
Säg att du kommer i 90 km/h. En älg springer ut framför dig. Hur reagerar du?
Du snackar bara en massa skit med en övertro på att du är så förebredd på allt.

Varje år så dör det ca 40-50 motorcyklister. De allra flesta i singeolyckor.
Tror du inte att dess förare också tyckte att det körde med god marginal och planerade???
Och visst. Sporthojar är överrepresenterade i denna statistik.. De står för ca 50% av olyckorna. Sen har vi custom de står för ca 40% av olyckorna...
Siffrorna varjera givetvis något år för år.. Men detta är den stora bilden.

Tror du att cusomhojarna också var RR-förare???

Du skriver att varje år dör 40-50 motorcyklister.Påstår du att ingen av dessa har gått SMCs utbildning ? Och om nu någon av dessa har gått er utbildning så visar ju detta på att er utbildning inte är värt ett piss i missisippi,eller kanske dom körde RR tejpat som dom lärt sig på er kurs.
 

ezzo

New member
Det handlar om att man ska köra på ett trafiksäkert sätt,och det gör man definitivt bättre utan att gå på SMCs RR kurs.Och tror du på fullt alvar att jag skulle sätta mig bak en sådan inkompetent idiot som du,och dessutom riskera mitt liv,nej min vän,det är du som har en hel del att lära.

Så nu tog ditt orföråd slut eller? när du börjar kalla mig idiot med?

Du, känner inte mig. Du har inte en aning om vem jag är eller hur jag kör på bana eller i trafiken.

Ta och kamma dig bubben... och uppför dig.
 

ezzo

New member
Du skriver att varje år dör 40-50 motorcyklister.Påstår du att ingen av dessa har gått SMCs utbildning ? Och om nu någon av dessa har gått er utbildning så visar ju detta på att er utbildning inte är värt ett piss i missisippi,eller kanske dom körde RR tejpat som dom lärt sig på er kurs.

Lustigt att du nämner det.. Men siffror visar att motorcyklismen ökat och olyckorna minskat EFTER att smc drog igång kursverksamheten på storbana.
Du vet... det finns statistik på allt..
Och smc sitter på en mycket unik databas.
Vi kan ta fram vilka som gått kurs. Vilken hoj de körde. Ålder,, Hur många gånger de gått kurs. När de tog körkort.. och mycket mycket mer...
Databasen är helt unik..
Och kurverksamheten visar på minskade antal olyckor.


Dessutom är det få Customförare som inte går våra kurser.. För de resonerar precis som du.
40% av dödsolyckorna är customhojar... Och de har hastighetsmätare och backspeglar...
De dör till 90% pga förarmisstag. Denna grupp skulle vara den enklaste gruppen att jobba med när det gäller att få ner olyckorna.. Just för att de tar mindre risker. Men de har mycket att lära när det gäller färdighet som förare... Men precis som du Så anser de att de kör ju inte RR.
 
Last edited:

pikeman59

New member
Det handlar om att man ska köra på ett trafiksäkert sätt,och det gör man definitivt bättre utan att gå på SMCs RR kurs.Och tror du på fullt alvar att jag skulle sätta mig bak en sådan inkompetent idiot som du,och dessutom riskera mitt liv,nej min vän,det är du som har en hel del att lära.[/QUOTE

Efter att ha deltagit på många kurser de senaste 5 åren så har jag nog inte blivit så mycket snabbare, men enormt mer komfortabel och avspänd i mitt hojkörande.

Det är inte många som jag skulle tänka mig att åka med bak på på hoj. MEN Ezzo är en av dom få.

Vilken J-la attityd Moddan, skärp dig. Snacka om pubertal.......Att kalla någon som du inte ens känner det minsta för idiot är extremt lågt, men när argumenten tar slut så.....
 

Moddan

New member
Så nu tog ditt orföråd slut eller? när du börjar kalla mig idiot med?

Du, känner inte mig. Du har inte en aning om vem jag är eller hur jag kör på bana eller i trafiken.

Ta och kamma dig bubben... och uppför dig.

Jag tror faktiskt att du är avundsjuk på att jag är en bättre förare än vad du är.Att jag behärskar situationer som dyker upp i trafiken.Jag förstår att det svider i din själ att du inte har någonting att lära mig då det gäller att köra på ett trafiksäkert sätt.Jag har en mycket mycket stor erfarenhet vad gäller säker körning i trafik och ett sjätte sinne att förutse faror.Har ofta fått höra orden -Hur fan visste du att han skulle göra så.Du vet,jag har en stor förmåga att tyda olika tecken andra trafikanter gör.Skulle nästan vilja påstå att ibland vet jag vad andra medtrafikanter tänker göra INNAN dom själv vet det,och detta ser jag eftersom jag kan tyda små signaler dom sänder ut.Detta tillsammans med mitt lugn i kritiska situationer har haft till följd att jag inte råkat ut för en enda olycka under snart 30 år,och då ska du veta min lille vän att då har jag i stort sätt bott på vägarna.Så kom inte och försök slå mig på fingrarna när det gäller säker körning på väg för det klarar du inte av.Fortsätt du att lek på dina kurser om du nu tror att du blir en bättre människa av det.
 
Last edited:

ezzo

New member
Jag tror faktiskt att du är avundsjuk på att jag är en bättre förare än vad du är.Att jag behärskar situationer som dyker upp i trafiken.Jag förstår att det svider i din själ att du inte har någonting att lära mig då det gäller att köra på ett trafiksäkert sätt.Jag har en mycket mycket stor erfarenhet vad gäller säker körning i trafik och ett sjätte sinne att förutse faror.Har ofta fått höra orden -Hur fan visste du att han skulle göra så.Du vet,jag har en stor förmåga att tyda olika tecken andra trafikanter gör.Skulle nästan vilja påstå att ibland vet jag vad andra medtrafikanter tänker göra INNAN dom själv vet det,och detta ser jag eftersom jag kan tyda små signaler dom sänder ut.Detta tillsammans med mitt lugn i kritiska situationer har haft till följd att jag inte råkat ut för en enda olycka under snart 30 år,och då ska du veta min lille vän att då har jag i stort sätt bott på vägarna.Så kom inte och försök slå mig på fingrarna när det gäller säker körning på väg för det klarar du inte av.Fortsätt du att lek på dina kurser om du nu tror att du blir en bättre människa av det.

Gösses vilket lågattensmärke...
Du klarar inte av att diskutera när orden tryter och då måste du gå till personliga påhopp.
 

Moddan

New member
Gösses vilket lågattensmärke...
Du klarar inte av att diskutera när orden tryter och då måste du gå till personliga påhopp.

Hur kan du bara påstå något så komplett galet fel som att man inte har någon användning utav sina speglar.Nu har du ju verkligen bevisat på vilken nivå du ligger.Du är ju livsfarlig i trafiken människa,inte bara för dig själv utan även för dina medtrafikanter,och du ska vara instruktör ? Och hur LÅGA krav har SMC på sina instruktörer,dom hade likaså kunnat anlita en apa.INGEN ANVÄNDNING AV BACKSPEGLARNA.Detta var bland det värsta jag hört,och detta kommer från en person som ska utbilda andra.Med sådana kursinstruktörer förstår jag att SMCs kurser håller den låga standard som den gör.Skulle inte förvåna mig ett dyft om du varit med om att införa tejpningen samt gjort kurserna till rena RR kurser.
 

TMax500

Member
Moderator, du kanske ska stänga den här tråden innan dessa herrar flyger i strupen på varandra. "Diskussionen" har nått vägs ände...
 

bivius

New member
Ja du Moddan, det är ju tur att du inte råkat ut för en olycka under 30 år, det kan inte bero på att andra sett hur du kör och håller sig undan? (för att nu sänka sig till din nivå...) Alternativt kanske du är en av de där tröttsamma typerna som envisas med att ligga 15km/h under hastighetsgränsen och blockera omkörningsförsök för att du "vet bäst" och skall uppfostra dina medmänniskor.

Med dina påhopp, din oförmåga att vara konstruktiv och din allmäna självgodhet anar jag en människa med svåra problem att se sina egna fel och brister, men jag kan ha fel, det har hänt förut.

Som jag skrivit tidigare, var lite konstruktiv, starta en egen utbildningsverksamhet, jag lovar jag skall komma på den, jag skall vara ödmjuk och jag skall genomföra övningarna enligt dina anvisningar.

Jag skall också vara uppriktig och konstruktiv i min utvärdering.
Om jag finner något i din utbildning som förbättrar det som storbanekurserna koncentrerar sig på (beskrivet till leda tidigare i tråden) så skall jag omedelbums börja propagera för att införa detta på AK.

PS
Att idiotförklara Ezzo är nog ditt sämsta move hittintills, det finns få MC utbildare i landet med hans erfarenhet och kunskap, jag kan bara hoppas att jag någon dag lyckas nå upp till hans kompetens, han är kort sagt ett föredömme.
DS
 
Top