Vilken åldersgrupp vettvillingarna tillhör låter jag vara osagt, möjligtvis är det så att vettvillingkörning är ungefärligt lika vanligt men med ökad ålder kommer en annan riskbedömning in och man väljer sina tillfällen med större omsorg.
Men det skulle vara intressant om du ville utveckla dina tankegångar angående detta med ålder och på vilket sätt detta har betydelse för att stävja beteendet.
Sedan går min fundering mer i riktning att det inte är straffet i sig (inom rimliga gränser) som avskräcker från vidare brottslighet, snarare att brott och straff sker nära varandra, gämför med hunduppfostran, totalt meningslöst att straffa hunden för något den gjorde för en timma sedan.
Att handläggningstiderna ibland är långa, betyder ju att en brottsling inte upplever att han får något straff utan kan fortsätta som förut, inget händer ju. Koplingen mellan brott och straff blir väldigt vag och man uppnår inte någon avskräckande effekt.
Jag tänkte,man brukar ju i regel ta mer ansvar i trafiken när man blir äldre,kanske inte alltid.Tror det är rätt normalt att man kanske kör lite busigare när man är ung,ska stajla för kompisar och så.Det var därför jag fick uppfattningen att oddsen är större att han är i 25 årsåldern än 55.
Jag får för mig att det är lättare att få en yngre person att kanske ändra sig och förstå vilka risker han utsätter sig själv och andra för.
Ett annat problem är ju bevisningen vem som kört.Det skulle ju så fall vara om dom tog personen på bar gärning.Utan någon misstänkt kan det ju inte bli någon påföljd,så enkelt är det ju.