Chopperbyggarn
New member
Usa
Misstänker att allt detta med att skydda sig från stämmning finns med i köpekontrakten som köparen måste skriva under, motorcyklar är ju fordon med registrerad identitet. Köpte en 1957 Cheva pick up i PanamaCity i Florida USA 1989 o det var en herrans massa papper jag var tvungen att skriva under för att säljarfirman skulle vara juridiskt fri från allt ansvar som hade med Chevan att göra. Tack o lov att vi än så länge inte har samma stämningshysteri här!
Anders.J
Appropå bilderna på kranierna. Verkar som om det alltid är vänster sida av käken som går av. Om man är en "högersidetuggare", har man ingen nytta av hjälm då? *ironi*
Skämt åsido, det är faktiskt helt otroligt att man inte har hjältvång i hela USA.
På en amerikansk grästrimmer jag köpte för några år sedan står att säkerhetsavståndet, när den är igång, är tre meter. När man håller i den är man 70 cm från trådarna. Smart, tillverkarna kan aldrig bli stämda, händer något har man ju varit för nära... Ändå är det ok att köra utan hjälm. Ingen som stämt hojtillverkarna när de gått omkull?
Misstänker att allt detta med att skydda sig från stämmning finns med i köpekontrakten som köparen måste skriva under, motorcyklar är ju fordon med registrerad identitet. Köpte en 1957 Cheva pick up i PanamaCity i Florida USA 1989 o det var en herrans massa papper jag var tvungen att skriva under för att säljarfirman skulle vara juridiskt fri från allt ansvar som hade med Chevan att göra. Tack o lov att vi än så länge inte har samma stämningshysteri här!
Anders.J