Till alla er som åker med öppen hjälm.

SuperRetard

New member
Tycker att det låter som en bra idee om du gör det. Du propagerar om integralhjälm o ryggskydd, gnäller på bänk-Bengt att han kör runt kvarteret, tycker att du likt många andra kör som gudar "lite för fort på en kurvig 70-väg" o tänker inte att varken din ryggskena eller din hjälm räddar livet på en unge som har råkat cykla vilse eller är på väg till en kompis på just en kurvig 70 väg där just du o en del andra som kommer lite för fort med fullt godkända hjälmar, ryggskydd o annan klädsel som gör att just ni sitter säkert...


Och jag tycker att det luktar troll!

Ett 1,5 år gammalt inlägg, som behandlar SMC ställningstagande i en fråga som enligt vad jag tyckte då (-09) kraftigt sänkte trovärdigheten för SMC inför myndigheterna???

Lägg ner.
 

kimelliz

New member
Svarta jeans i ditt gäng (Säffle hellmoppers eller vad ni kan heta) är inte skydd, läderbyxor med fransar är kanske bättre än jeans, men det är inte värdiga skydd!

"Trenden" som ändrats är att folk slutat titta på trender och köper det som är BRA. Street-åkare köper av praktiska skäl. Ljusa ställ för att de syns bättre och inte blir lika varmt som svart, hjälm efter modell pch passform och övrigt efter tycke smak och passform.

Krombåtsåkare kör med reflexväst osv..

Din "svarta trend" är du nog med några få andra ganska ensam om idag.

ha ha ha, ja, jag håller med P-O, va får du allt från??? Säffle hellmoppers...krombåtsåkare.....ha ha ha...
 

Smurfen

Airhead Traveller
Det var bara det första jag skrev som var svar till dig:


Förlåt om jag var otydlig med det andra det var inte menat till dig, jag menar bara att det är inte en fråga om kunnande eller intelligens med öppen hjälm, bara en fråga om val och livsstil.

På samma sätt som att det är säkrare att köra bil än motorcykel, för hur vi än vrider och vänder på tankegångarna så kommer vi alltid att vara tvungna att förklara vårt val av färdmedel för andra som inte tycker om motorcyklar. Då kan vi i betraktelse av detta ge fasiken att utse hackkycklingar inom mc-kollektivet. Vi behöver inte det. En hojåkare ska fasiken inte behöva ursäkta sig för en annan hojåkare med sitt val av hoj, hjälm eller kläder.

De som väljer att köra hoj i öppen hjälm, skinnjacka och jeans är tacksamma att utse till hackkycklingar och ge förnedrande kommentarer. Men har man den inställningen kan man lika gärna sluta och åka hoj och sätta sig i svenssonbilen, för någon äkta biker är man inte, kommer aldrig att bli det heller. Bara en svensson som tillfälligt kör mc, men fortfarande en sur inåtvänd "klaga på grannen"-svensson...

Det var ta mig f...n det bästa jag läst på länge!
 
Top