Smedis
New member
öppna hjälmar har mera en töntstämpel över sig.
Undrar varför...?
öppna hjälmar har mera en töntstämpel över sig.
Tycker att vi ska jobba för att avskaffa hjälmlagen!
Anders.J
Dvs fram tills dess dagens 50+ sitter på senilhemmet.Vi kommer att se öppna hjälmar i all överskådlig framtid.
Tycker att vi ska jobba för att avskaffa hjälmlagen!
Anders.J
Även om det är skrivet med glimten i ögat så måste jag kommentera
Har ni tänkt på varför vi fick en hjälmlag i sverige?
Konstigt att de som är minst rädd om huvet får fundera längst, finns det ett samband månne?O, ja har funderat mycket på detta och funderar fortfarande
Anders.J
Konstigt att de som är minst rädd om huvet får fundera längst, finns det ett samband månne?
Dvs fram tills dess dagens 50+ sitter på senilhemmet.
Nu kanske det är för att jag sitter med influensafebrig hjärna, men jag tror du missuppfattade mig. Läs mina tidigare inlägg så ser du att jag varken fördömmer någon för deras klädval, livsstil eller ifrågasätter någons intelligens utan anser att huvudbonaden är en generationsfråga som kommer att lösa sig själv genom naturlig avgång.Det jag har dock har är fördommar om intelligensen hos de som uttalar sig om andra personers intelligens utifrån klädval eller livstil. Där har jag en fördom om att dessa är svagbegåvade och fördömande. Försöker jobba bort denna fördom jag har...
Nu kanske det är för att jag sitter med influensafebrig hjärna, men jag tror du missuppfattade mig. Läs mina tidigare inlägg så ser du att jag varken fördömmer någon för deras klädval, livsstil eller ifrågasätter någons intelligens utan anser att huvudbonaden är en generationsfråga som kommer att lösa sig själv genom naturlig avgång.
Nu kanske det är för att jag sitter med influensafebrig hjärna, men jag tror du missuppfattade mig. Läs mina tidigare inlägg så ser du att jag varken fördömmer någon för deras klädval, livsstil eller ifrågasätter någons intelligens utan anser att huvudbonaden är en generationsfråga som kommer att lösa sig själv genom naturlig avgång.
När jag är 50+ är det fullt möjligt att jag känner att jag klarar mig på en öppen hjälm. Så jag tror nog min inställning till öppen hjälm säkert kan förändras. Tycker inte det är så underligt att många älskar att åka i öppen hjälm.
Även om det är skrivet med glimten i ögat så måste jag kommentera
Har ni tänkt på varför vi fick en hjälmlag i sverige?
Då hänger jag med, och håller med till fullo.Förlåt om jag var otydlig med det andra det var inte menat till dig, jag menar bara att det är inte en fråga om kunnande eller intelligens med öppen hjälm, bara en fråga om val och livsstil.
Det handlar inte om trender utan utveckling, tex sådana här kommentarer..Trender kommer och går och en del kommer igen, så jag tror att ingen av oss kan veta hur det ser ut om 10-20-30 år...kanske det är helt ute bland trendkänsliga personer att köra motorcykel om 5-10år vem vet??
..får man ytterst sällan höra från någon som är född efter Waterloo (och då menar jag ESC-vinnaren, inte slaget).Jag tänker, men jag kan inte för mitt liv begripa varken den (hjälmlagen) eller bälteslagen.
Jag tänker, men jag kan inte för mitt liv begripa varken den eller bälteslagen.
Det handlar inte om trender utan utveckling, tex sådana här kommentarer..
..får man ytterst sällan höra från någon som är född efter Waterloo (och då menar jag ESC-vinnaren, inte slaget).
Visst är det utveckling att man överger 80-talets färgglada skinnställ o hjälmar för att återgå till svarta skinnställ + svarta hjälmar och många svarta motorcyklar och visst kan detta vara utveckling...svart anses ju sedan långt tillbaks i historien vara ondskans färg, en färg som skrämmer mäniskor och det man är rädd för håller man sig ur vägen för...undrar varför svart är en så populär färg bland poliser o mc-poliser på många håll i världen?
Att det finns vuxna och myndiga mäniskor som retar sig på att storebror staten dikterar vad du ska ha på dig i trafiken är väl inte så konstigt...att kränga på sig hjälmen av egen fri vilja skulle väl kännas mycket mer tillfredställande än under tvång , jag tror inte att det är speciellt många mc-åkare som är emot användandet av hjälm i vårt kalla land och som skulle välja att köra utan.
Anders.J
Visst är det utveckling att man överger 80-talets färgglada skinnställ o hjälmar för att återgå till svarta skinnställ + svarta hjälmar och många svarta motorcyklar och visst kan detta vara utveckling...svart anses ju sedan långt tillbaks i historien vara ondskans färg, en färg som skrämmer mäniskor och det man är rädd för håller man sig ur vägen för...undrar varför svart är en så populär färg bland poliser o mc-poliser på många håll i världen?
Att det finns vuxna och myndiga mäniskor som retar sig på att storebror staten dikterar vad du ska ha på dig i trafiken är väl inte så konstigt...att kränga på sig hjälmen av egen fri vilja skulle väl kännas mycket mer tillfredställande än under tvång , jag tror inte att det är speciellt många mc-åkare som är emot användandet av hjälm i vårt kalla land och som skulle välja att köra utan.
Anders.J