Singel?

Scotsman

New member
Hejsan!

Det var mycket riktigt en singelträff på mässan. I övrigt vet jag inte om några singelaktiviteter är inplanerade. Nackdelen är att många inte vågar ge sig tillkänna - de vågar inte vara med på dessa singelträffar. Jag tror också att behovet finns, frågan är bara hur man skulle göra för att det ska få genomslag?! Det går inte att ordna endast en singelaktivitet. Ska det fungera så lär man ha det som ett inslag till en redan välbesökt aktivitet, som tex mässa eller mc-träff. Sen är det ju lite upp till arrangörerna vad det ska bli av det.

De som är intresserade får gärna komma med förslag! :)

Hej!
Ja det är klart att det krävs väl lite mod om man ska våga vara med på en singelträff. Det är inte säkert att alla fixar det. Visst är det nog smidigare som du säger att ordna en träff för singlar på en mässa eller mc-träff eller nåt liknande.

Har inga lysande förslag just nu. Det behöver inte vara så storslaget, man måste ju börja nånstans eller hur?

SMC ska ju ha årsmöte i September på Öland i år. För min del är det lite långt att åka känns det som just nu men det finns säkert intresse från andra hojåkare. Det kanske vore ett bra tillfälle att mingla på?
 

STP-69

New member
Hejsan!

Det var mycket riktigt en singelträff på mässan. I övrigt vet jag inte om några singelaktiviteter är inplanerade. Nackdelen är att många inte vågar ge sig tillkänna - de vågar inte vara med på dessa singelträffar. Jag tror också att behovet finns, frågan är bara hur man skulle göra för att det ska få genomslag?! Det går inte att ordna endast en singelaktivitet. Ska det fungera så lär man ha det som ett inslag till en redan välbesökt aktivitet, som tex mässa eller mc-träff. Sen är det ju lite upp till arrangörerna vad det ska bli av det.

De som är intresserade får gärna komma med förslag! :)

En Mc-träff för singlar kanske skulle vara något. Iallafall för er tjejer, det skulle ju vara rena (h)julafton;). Vi killar som blir över tar väl ett par öl och dränker våra sorger.:rolleyes:
 

dahlia

New member
Hitta

Hej trevliga mc-förare som vinkade till mig, (som körde ett mycket större fordon), vid rondellen på Sergels torg. Vid trafikljuset på Hamngatan hade du gått av din mc för att prata med mig.
Men jag förstod inte att det var du utan hjälm. Fick dessutom "grönt" och var tvungen att köra. Kan inte direkt blockera en av Stockholm farligaste korsningar...
Har skrivit på andra internetsidor för mc-folket, men vet ej vilken som är populärast, så jag försöker med ett par. Läser du detta, så kontakta gärna mig. ;)
Trevlig sommar och kör försiktigt.
 

britt-mari

New member
En Mc-träff för singlar kanske skulle vara något. Iallafall för er tjejer, det skulle ju vara rena (h)julafton;). Vi killar som blir över tar väl ett par öl och dränker våra sorger.:rolleyes:

Hej!
Jag tillhör de singlar som (faktiskt!) njuter av friheten efter ett par jobbiga förhållanden! Däremot har jag inget emot att få lite nya kompisar - "de flesta" människor verkar ju leva parvis! Jag tar gärna en öl också - fast inte ihop med körning! Bor i södra Sverige, tillhör de födda i början av 50-talet och kör mest för mig själv! Singeltråden tycker jag är bra - någon gång ska jag väl kunna ta mig till någon träff; om det blir fler!
mvh
Britt-Mari
 

STP-69

New member
Hej!
Jag tillhör de singlar som (faktiskt!) njuter av friheten efter ett par jobbiga förhållanden! Däremot har jag inget emot att få lite nya kompisar - "de flesta" människor verkar ju leva parvis! Jag tar gärna en öl också - fast inte ihop med körning! Bor i södra Sverige, tillhör de födda i början av 50-talet och kör mest för mig själv! Singeltråden tycker jag är bra - någon gång ska jag väl kunna ta mig till någon träff; om det blir fler!
mvh
Britt-Mari

Jag "njuter av friheten" efter ett låååååånnnnnggggtttt förhållande:D
Sedan dricker jag inte om jag ska köra:p och som du sa, trevligt att träffa nytt folk:D Sedan kan ju det leda till något annat:cool:
 

Ella

New member
Även om männen är överrepresenterade i mc-kollektivet så måste jag säga att det är mest kvinnor som vågar sig till singel-aktiviteter. Jag upplever att männen är lite försiktigare... Eller så är de mer rädda om friheten! ;)
 

STP-69

New member
Även om männen är överrepresenterade i mc-kollektivet så måste jag säga att det är mest kvinnor som vågar sig till singel-aktiviteter. Jag upplever att männen är lite försiktigare... Eller så är de mer rädda om friheten! ;)

Ligger något i det där, så man får gå på nästa singelträff kanske.
Men nu kommer väl hela sveriges singelkillar:rolleyes:
 

britt-mari

New member
Ligger något i det där, så man får gå på nästa singelträff kanske.
Men nu kommer väl hela sveriges singelkillar:rolleyes:

Ja, det återstår väl att se! Jag har haft ett par långa förhållanden; det första resulterade i två fantastiska barn som nu är vuxna! Snäckan till vänster på bilden är mitt första lilla barnbarn (som jag träffar alldeles för sällan pga att hon bor för långt ifrån!). Det senaste förhållandet var mest ett långt lidande, tyvärr! Så jag är nog mest ute efter nya kompisar, men man ska ju aldrig säga aldrig!!!
 

Scotsman

New member
Frihet?

Även om männen är överrepresenterade i mc-kollektivet så måste jag säga att det är mest kvinnor som vågar sig till singel-aktiviteter. Jag upplever att männen är lite försiktigare... Eller så är de mer rädda om friheten! ;)

Jag ringde i alla fall till SMC i Borlänge idag o berättade om "singeltråden" här på forumet. De skulle höra av sig så småningom o ville höra lite förslag. :eek:

Jag tycker att vi kan hjälpas åt att hitta ett vettigt sätt att ordna en träff för oss hojåkare.

Jag vet inte varför männen är försiktigare än kvinnorna, själv har jag aldrig varit på en singelträff. Inte än i alla fall. Det skulle väl vara trevligt. Jag tror inte att man är gjord för att leva ensam även om friheten har sina fördelar ibland.
 

STP-69

New member
Jag ringde i alla fall till SMC i Borlänge idag o berättade om "singeltråden" här på forumet. De skulle höra av sig så småningom o ville höra lite förslag. :eek:

Jag tycker att vi kan hjälpas åt att hitta ett vettigt sätt att ordna en träff för oss hojåkare.

Jag vet inte varför männen är försiktigare än kvinnorna, själv har jag aldrig varit på en singelträff. Inte än i alla fall. Det skulle väl vara trevligt. Jag tror inte att man är gjord för att leva ensam även om friheten har sina fördelar ibland.

Jaså, du tar tag i det ändå:D
kom ihåg att jag redan är anmäld:D
 

Yamahama

New member
Intressanta inlägg i denna singeltråd. Att påstå att män begränsar sig mer än kvinnor vill jag inte hålla med om, i alla fall inte generellt. Möjligen råder viss skillnad mellan hojåkare och övriga ungefär som mellan idrottare och övriga. Har du ett inbyggt intresse så finns det ju naturligt mindre vilja att låsa upp sig vid annat som inkräktar på din tid.
Personligen har jag varit singel i över 5 år(otroligt) är inte desperat, men visst hade en kamrat förgyllt vardagen. Kan mycket väl tänka mig att ansluta till en träff. Eller varför inte, om någon känner för sällskap på spontan tur med hojen en dag för en fika eller bara åka (i stockholms trakten, gärna söderort) så funkar det. Bara hojta till!
 

STP-69

New member
Intressanta inlägg i denna singeltråd. Att påstå att män begränsar sig mer än kvinnor vill jag inte hålla med om, i alla fall inte generellt. Möjligen råder viss skillnad mellan hojåkare och övriga ungefär som mellan idrottare och övriga. Har du ett inbyggt intresse så finns det ju naturligt mindre vilja att låsa upp sig vid annat som inkräktar på din tid.
Personligen har jag varit singel i över 5 år(otroligt) är inte desperat, men visst hade en kamrat förgyllt vardagen. Kan mycket väl tänka mig att ansluta till en träff. Eller varför inte, om någon känner för sällskap på spontan tur med hojen en dag för en fika eller bara åka (i stockholms trakten, gärna söderort) så funkar det. Bara hojta till!

Tror inte någon är desperat, för då skulle vi inte vara singel:D
Många saknar något i denna årstid bara tror jag.
 

Scotsman

New member
Jaså, du tar tag i det ändå:D
kom ihåg att jag redan är anmäld:D

Jag ska göra ett försök att ta tag i det. Vi får hoppas på det bästa. Man vet ju inte om man inte försöker! :) Jag vet, du är redan anmäld. Kan man vara anmäld till nånting som inte finns? :D Lite skoj bara. . .
 
V

vixi

Guest
Tycker det verkar vara en rätt bra ide detta..
I alla fall en viktig sak gemensamt är ju alltid en bra början:) att träffa någon.
 

Ella

New member
Det verkar ju finnas ett intresse och ett förslag är en aktivitetshelg för ensamstående.

En sådan helg innebär: teambuilding, gemensam matlagning, relax, valfria aktiviteter som tex promenader, pilbågeskytte, kanot, klättring osv.

Det blir inget påtvingat som tex speed dating osv utan bara att umgås, få nya vänner och ha trevligt!

Vad tror ni?
 
Top