Singel?

Leif H..oj

New member
Öh, har bott utomlands för många år .... vad e en buff?????? :confused:

http://www.buffsverige.se/

Skönt under hjälmen och har du en röd en så kan du vira den om handleden utanpå handsken när du kör också........men det är kul att ha koll på singlarna, man vet aldrig :rolleyes:........ Jag såg hundhalsbandet man kunde köpa hos Singelringen. När det internationellt är blå färg som gäller, varför gå på rött som utmanar kärleken? Mitt tips som jag tror kan gå hem; Köp en liten hund som man åker med under jackan, låter hundhuvudet sticka fram och köp ett singelhalsband till hunden. Det skapar kontaktmöjlighet och visar att det behövs en möjlig husse :D:D:D
 
Last edited:

Mirre

New member
... Köp en liten hund som man åker med under jackan, låter hundhuvudet sticka fram och köp ett singelhalsband till hunden. Det skapar kontaktmöjlighet och visar att det behövs en möjlig husse :D:D:D

Asså, jag har ju redan en hund men han är stor och får inte plats innanför jackan...! :p
Man kan väl utveckla ett helt signalsystem med buffar i olika färger... kanske behöver man kunna meddela att man är gift eller gay eller vill ha barn eller är allergisk mot pälsdjur... eller föralldel alltihop?! :rolleyes:
 

Katarina

Helt okej
Naturligtvis är singelringen ett smakfullt och sofistikerat sätt att liksom lite i smyg signalera att man kanske är tillgänglig.

Tycker det där låter lite desperat. Missförstå mig rätt nu men man vill väl bli respekterad när man jagar ”villebråd”? ;)
Jag är nog lite gammeldags av mig men jag skulle aldrig signalera på detta sätt för jag skulle framstå som desperat, lättfotad, bimbo etc.

När jag var ogift och tillgänglig knöt jag kontakt ”på fint vis”, man ska vara lite svår att få och man provar sig inte fram byxvägen. ;)
Och vägen till mannens hjärta går via magen, det vet de flesta tjejer så bjud på en god middag och vin så är saken snart avklarad.
Nu får jag säkert skäll och man blir irriterad på mig med mera men missförstå mig rätt.

Lycka till. :)
 

Prinsessan

New member
Och vägen till mannens hjärta går via magen, det vet de flesta tjejer så bjud på en god middag och vin så är saken snart avklarad.

Kära hjärtanes, lilla gumman - 20 cm längre ner - Det är den bistra sanningen. Och det har mina ack så franka manliga vänner haft den stora "vänligheten" att ge mig som "stalltips". Det slog alla mina illusioner om intet, men hellre sanningen än att gå runt i livet som en naiv liten flicka nu när jag börjar få naturliga "slingor" i håret.

Men ge inte upp för det för DET FINNS TREVLIGA KARLAR DÄR UTE!!!! (Har jag hört).

Hur som haver, turkosblått är alltså den officiella färgen för singlar. Så nu är det bara att skaffa sig muffar, f'låt buffar, vimplar, armbindlar, dekaler, nya hjälmar, lacka om våra hojjar......

Nu kör vi såre' ryker........ :D
 

Mirre

New member
Men ge inte upp för det för DET FINNS TREVLIGA KARLAR DÄR UTE!!!! (Har jag hört).

Oja, det finns det! Men, enligt en lätt bitter väninna:
All the good ones are taken or gay or too young or not interested...
Usch, så illa kan det väl inte vara???

Hur som haver, turkosblått är alltså den officiella färgen för singlar. Så nu är det bara att skaffa sig muffar, f'låt buffar, vimplar, armbindlar, dekaler, nya hjälmar, lacka om våra hojjar...... Nu kör vi såre' ryker........ :D

Jajamensan, jag är på! Turkosblått på allt! :cool:
(och tills vi är säkra på vart man ska sikta in sig så vill jag bara säga att jag både kan laga mat och... eeh... göra annat... :D)
 

Leif H..oj

New member
...vägen till mannens hjärta går via magen..... 20 cm längre ner -

Vojne vojne...då är det risk för att det handlar om knäskålarna :eek: för det finns några, om än kanske få, som har magen hängande 20 cm ovanför knäna...
.....MEN INTE JAG :D

Vem är tänkt bli förste återförsäljare av singelbuffen? Ni har väl kollat att man kan få designat sin egen. Kan kombineras med en massa budskap...;)
 

Katarina

Helt okej
Lilla mig hit och lilla mig dit, lilla gumman. Varför är jag upptagen? Varför har jag knappt fått vara singel…? ;)

Okej, turkos färg, då ska jag undvika den. :)
 

Prinsessan

New member
Lilla mig hit och lilla mig dit, lilla gumman. Varför är jag upptagen? Varför har jag knappt fått vara singel…? ;)

Okej, turkos färg, då ska jag undvika den. :)



Men vikken affärsidé!!! Åt h-e med "Bonde söker ... " o annat trams. Starta skola och bli miljonär vetja. Loggan ska va turkos förstås ;)

Startar lista med deltagare:

1. Prinsessan (För övrigt en sjujävla kock o inte helt oäven i .....)
2.
3.
4.
5.
 

Mirre

New member
Men vikken affärsidé!!! Åt h-e med "Bonde söker ... " o annat trams. Starta skola och bli miljonär vetja. Loggan ska va turkos förstås ;)

Startar lista med deltagare:

1. Prinsessan (För övrigt en sjujävla kock o inte helt oäven i .....)
Sign me up/in eller whatever! Jag vill också lära alla knepen! :confused:
2. Mirre (Siktar på HELA karln så måste det ju bli nånting rätt...)
3.
4.
5.
 

Prinsessan

New member
Och vägen till mannens hjärta går via magen, det vet de flesta tjejer så bjud på en god middag och vin så är saken snart avklarad.

Kära hjärtanes, lilla gumman - 20 cm längre ner - Det är den bistra sanningen. Och det har mina ack så franka manliga vänner haft den stora "vänligheten" att ge mig som "stalltips". Det slog alla mina illusioner om intet, men hellre sanningen än att gå runt i livet som en naiv liten flicka nu när jag börjar få naturliga "slingor" i håret.

ÅKTE FÖR SÄKERHETS SKULL EN SVÄNG TILL EN AV MINA BÄSTASTE MANLIGA VÄNNER FÖR ATT DUBBELCHECKA DETTA MED "20 CM LÄNGRE NER". YEP, SORRY MEDSYSTRAR, FAKTUM KVARSTÅR. ÅH INTE VILL MÄN HA VIN HELLER. NÄPP, EN RIKTIG KARL VILL HA ÖL...... :D

ÅH, JAG SOM TRODDE ATT MIN DRÖMPRINS SKULLE KOMMA RIDANDE PÅ EN VIT HINGST (SPORTHOJ) OCH "SWEEP ME OFF MY FEET". SUCK! MEN SOM JAG SADE TILL EN UNG FLICKA IDAG SOM ÄR AXMÖK (SPÄTTA) SEDAN 2 VECKOR TILLBAKA OCH BARA "LOVES IT" - "MÄNNEN KOMMER O GÅR, KÖRKORTET BESTÅR". M.A.O. TA EGET KORT OCH SKAFFA EGEN HOJ. WROOOM..... :cool:
 

Quman

New member
ÅKTE FÖR SÄKERHETS SKULL EN SVÄNG TILL EN AV MINA BÄSTASTE MANLIGA VÄNNER FÖR ATT DUBBELCHECKA DETTA MED "20 CM LÄNGRE NER". YEP, SORRY MEDSYSTRAR, FAKTUM KVARSTÅR. ÅH INTE VILL MÄN HA VIN HELLER. NÄPP, EN RIKTIG KARL VILL HA ÖL...... :D

Ni får nog ta o kolla upp de där lite mer för de finns män av alla slag de finns dom som ni påstår här o de finns dom som gillar vin o även dom som det inte stämmer med 20 cm längre ner
 

Mirre

New member
Raggreplik?

Ni får nog ta o kolla upp de där lite mer för de finns män av alla slag de finns dom som ni påstår här o de finns dom som gillar vin o även dom som det inte stämmer med 20 cm längre ner

Ja, likaväl som det finns tjejer som gillar öl etc.

Men hörni... vi har nu...
* konstaterat att det finns singlar bland hojåkare
* föreslagit en symbol - eller åtminstone en färg - för att visa att man är just singel
* "oenats" om att det finns olika sorters män och följdaktligen/förhoppningsvis olika sorters kvinnor
...men hur skall kontakten emellan dessa etableras?

Efterlyser härmed bästa raggrepliken :cool: - och varför inte den sämsta också! :p
 

Maru

New member
Efterlyser härmed bästa raggrepliken :cool: - och varför inte den sämsta också! :p

Bästa: "Schysst båge, får man åka med en sväng?" Den brukar funka.

Sämsta: "Hur vill du ha dina ägg på morgonen?" Tänk om man skulle få svaret "obefruktade"...? :p
 

haffa

New member
Alla är väl transportabla...

Tja vi har ju alla(förhoppningsvis) något att åka på...än så länge:rolleyes:
Varför inte helt enkelt dra ihop till en "hoj-träff" i mitten på detta avlånga land?
Ta med tält...(för två...höhöhö)och sen träffas vi alla på lämplig plats i Svedala och ser vad det ger.Om inte annat kan det bli snuskigt kul:D
Va inte det bästa idén?
 

Hella

New member
Singelträff

Tja vi har ju alla(förhoppningsvis) något att åka på...än så länge:rolleyes:
Varför inte helt enkelt dra ihop till en "hoj-träff" i mitten på detta avlånga land?
Ta med tält...(för två...höhöhö)och sen träffas vi alla på lämplig plats i Svedala och ser vad det ger.Om inte annat kan det bli snuskigt kul:D
Va inte det bästa idén?

Det var en skitbra idé! Grejar du det så kommer vi alla singlar!!! (finns det överhuvudtaget enmanstält?!)
 

haffa

New member
.....vi får hjälpas åt.

En camping i mitten på landet? Kan det vara något? Dalarna? Kom med lite idéer så ska jag kolla!
 

Mirre

New member
Det var en skitbra idé! Grejar du det så kommer vi alla singlar!!! (finns det överhuvudtaget enmanstält?!)

Kanonbra idé! :) Dalarna är väl både trevligt, vackert, campingtätt och någorlunda "mitt på". Typ Borlängetrakten, kanske? Nästa fråga: när? Det går naturligtvis inte att hitta ett datum som passar alla men förslag underlättar ju.
 

Leif H..oj

New member
....finns det överhuvudtaget enmanstält?

Visst finns enmanstält. Billiga såna också. Men äkta kvalitetstält för en person kostar upp emot 6 000 kr. På en singelträff behöver väl inte alla ha riktiga tält med sig. Den som har sämsta krypinet om natten tycker man väl synd om och bjuder in att ha det bättre i ett sjystare standardtält.

Det finns tält för 6 står det på rusta.se och dom har ett litet för två, bara 199 kr.

På Svenska Offroadentusiasternas hemsida finns en del bra tips. http://forum.soe.se/archive/index.php/t-27637.html t.ex. häng upp en hängmatta bredvid bågen, dra en topplina o släng över en presenning. Detta borde locka fram en del "tycka synd om och bjuda in till sig".

Billigaste tältet för en person är nog ändå 3,95 euro och det finns på http://www.ranger-onlineshop.de/0901-010.ghtml tillsammans med en massa andra campingprylar för mindre än 10 euro.

Ni pratar om träff i Borlängetrakten. Det är nog rätt plats för där finns redan några SMC-personer som har fått partner!!!!!…har jag hört ;)

Det är väl också ganska viktigt att understryka att den som åker på den tänkta träffen och inte är singel nu, den riskerar att bli det. :p

Lycka till!
 
Top