Singel?

Mirre

New member
Förslag på mötesplats för singelträff

Jag hatar att tälta (oavsett hur många som ryms i de små nylonskapelserna... utöver myror och tvestjärtar... ;) så jag föreslår en campingplats där det även finns andra boendealternativ. Tyllsnäs udde ligger dessutom oerhört vackert, ja snudd på romantiskt!, och ägaren gillar mc:ar, minns jag från en tjejresa vi gjorde dit för ett par år sen! :)
http://www.tyllsnasudde.se/
 

haffa

New member
Strålande

Ja se där.Då finns det alternativ för alla....den som vill kan till och med ta med sig en husvagn:D
Borde vara bra att veta hur många det kan handla om som tänker komma vid en eventuell träff!
 

Prinsessan

New member
:p Jag väntar med spänning på att någon ska ta en "executive decision" och helt enkelt bestämma datum. Om jag kan komma loss så kanske t.o.m. jag, som är som "Prinsessan på ärten" tar mig dit, trots att det inte finns helkaklat badrum med badkar med lejontassar, kingsize bed med sidenlakan och roomservice. Man är väl inte Prinsessa för inte ..... :cool:
 

Palle

New member
Visst finns enmanstält. Billiga såna också. Men äkta kvalitetstält för en person kostar upp emot 6 000 kr. På en singelträff behöver väl inte alla ha riktiga tält med sig. Den som har sämsta krypinet om natten tycker man väl synd om och bjuder in att ha det bättre i ett sjystare standardtält.

Det finns tält för 6 står det på rusta.se och dom har ett litet för två, bara 199 kr.

På Svenska Offroadentusiasternas hemsida finns en del bra tips. http://forum.soe.se/archive/index.php/t-27637.html t.ex. häng upp en hängmatta bredvid bågen, dra en topplina o släng över en presenning. Detta borde locka fram en del "tycka synd om och bjuda in till sig".

Billigaste tältet för en person är nog ändå 3,95 euro och det finns på http://www.ranger-onlineshop.de/0901-010.ghtml tillsammans med en massa andra campingprylar för mindre än 10 euro.

Ni pratar om träff i Borlängetrakten. Det är nog rätt plats för där finns redan några SMC-personer som har fått partner!!!!!…har jag hört ;)

Det är väl också ganska viktigt att understryka att den som åker på den tänkta träffen och inte är singel nu, den riskerar att bli det. :p

Lycka till!

Kann vara smc personen du assar till . rekomenderae Lofsdalen v 6 . SMCare har kul även på skidor
 

Prinsessan

New member
Jag väntar också med spänning - se ovan -... (DOCK känner jag inget behov av alla de där bekvämligheterna - bara det inte regnar är det okej att tälta)


Å jag väntar å väntar ....... ;) Jag rent av kanske hinner bli "osingel" innan det blir någon "Enastående Träff" av. :D

Idén e iaf helfräck. :cool:
 

Leif H..oj

New member
Heja alla svenska mc-tjejer! Råkade stöta på en gammal undersökning som är "enastående utslagsgivande" och har rubriken "Kvinnor nöjda med singelliv", men det är inte svenska tjejer det handlar för såna är väl inte dom ???

Citat ur DN: "Över hälften av all singelkvinnor i Storbritannien är nöjda med sin situation och längtar inte efter en partner. Singelmän är däremot inte lika nöjda, enligt en brittisk undersökning. Över hälften av all singelkvinnor i Storbritannien är nöjda med sin situation och längtar inte efter en partner. Singelmän är däremot inte lika nöjda, enligt en brittisk undersökning."

http://www.svd.se/go.php?sgo/rss/http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_9151649.asp

Där finns också svaret på vad männen saknar mest, men det är faktiskt inte svenska män som svarat på undersökningen :eek:

PS/ Molgan, det är ju faktiskt "enstånkor" det handlar om ;)!
 

Prinsessan

New member
Heja alla svenska mc-tjejer! Råkade stöta på en gammal undersökning som är "enastående utslagsgivande" och har rubriken "Kvinnor nöjda med singelliv", men det är inte svenska tjejer det handlar för såna är väl inte dom ???

Citat ur DN: "Över hälften av all singelkvinnor i Storbritannien är nöjda med sin situation och längtar inte efter en partner. Singelmän är däremot inte lika nöjda, enligt en brittisk undersökning. Över hälften av all singelkvinnor i Storbritannien är nöjda med sin situation och längtar inte efter en partner. Singelmän är däremot inte lika nöjda, enligt en brittisk undersökning."

http://www.svd.se/go.php?sgo/rss/http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_9151649.asp

Där finns också svaret på vad männen saknar mest, men det är faktiskt inte svenska män som svarat på undersökningen :eek:

PS/ Molgan, det är ju faktiskt "enstånkor" det handlar om ;)!


Och till ALLA - BÅDE MÄN OCH KVINNOR kan jag inte nog rekommendera John Grays böcker om "Män är från Mars och Kvinnor är från Venus". Oerhört lärorika, men framför roliga. Om man seriöst vill fånga någon av det motsatta könet lär man sig här hur "de e funtade". :D
 

britt-mari

New member
Och till ALLA - BÅDE MÄN OCH KVINNOR kan jag inte nog rekommendera John Grays böcker om "Män är från Mars och Kvinnor är från Venus". Oerhört lärorika, men framför roliga. Om man seriöst vill fånga någon av det motsatta könet lär man sig här hur "de e funtade". :D

Ja, det kanske jag ska satsa på! Hittills har jag inte begripit mig på dem - men det är kanske inte meningen! Har varit både gift och förlovad/sambo; är "singel" sedan ett antal år tillbaka. En fördel, som jag ser det, är att ingen lägger sig i vad jag gör. Men se´n finns det ju nackdelar också.
 

Bänkad o Klar

New member
Ja, det kanske jag ska satsa på! Hittills har jag inte begripit mig på dem - men det är kanske inte meningen! Har varit både gift och förlovad/sambo; är "singel" sedan ett antal år tillbaka. En fördel, som jag ser det, är att ingen lägger sig i vad jag gör. Men se´n finns det ju nackdelar också.

Bra män är sällsynta - men dom finns :)
 

britt-mari

New member
Bra män är sällsynta - men dom finns :)

Skönt att höra - jag har nog bara haft otur! Men jag kanske är en lite udda person: har lärt mig att ( hyfsat, i alla fall) klara mig själv; kör motorcykel; är inte ute och festar (men tar gärna en öl ibland); går inte ut och dansar (men älskar musik); gillar katter (har några hemma). Det bästa med att vara singel är nog att jag kan göra som jag vill. Mina barn är vuxna och utflugna, så de behöver ingen "passning". Visserligen bor min dotter och hennes sambo i Upplands Väsby, men dit ska jag snart köra (med min hoj!).
Vem vet, jag kanske hittar någon trevlig på vägen!!!!!
 

Bänkad o Klar

New member
Skönt att höra - jag har nog bara haft otur! Men jag kanske är en lite udda person: har lärt mig att ( hyfsat, i alla fall) klara mig själv; kör motorcykel; är inte ute och festar (men tar gärna en öl ibland); går inte ut och dansar (men älskar musik); gillar katter (har några hemma). Det bästa med att vara singel är nog att jag kan göra som jag vill. Mina barn är vuxna och utflugna, så de behöver ingen "passning". Visserligen bor min dotter och hennes sambo i Upplands Väsby, men dit ska jag snart köra (med min hoj!).
Vem vet, jag kanske hittar någon trevlig på vägen!!!!!

Kära "britt-marie", du låter som en högst sympatisk människa med båda fötterna på jorden -män med en god värdegrund skulle med all sannolikhet attraheras av din person. Det finns även män som inte tycker om att en kvinna kan klara sig själv -livsfarligt :D och dom skulle knappast ens snegla på dig -om dom visste ;) ;)
 

britt-mari

New member
Kära "britt-marie", du låter som en högst sympatisk människa med båda fötterna på jorden -män med en god värdegrund skulle med all sannolikhet attraheras av din person. Det finns även män som inte tycker om att en kvinna kan klara sig själv -livsfarligt :D och dom skulle knappast ens snegla på dig -om dom visste ;) ;)

Tack! Det värmde!
Jag mår faktiskt bra - än så länge njuter jag av av att få rå mig själv! Det är bara ibland som det är lite tråkigt att vara själv. "De flesta" jag känner har familj eller sällskap. Fast när jag hör om deras problem och trätoämnen, tycker jag att jag har det bra som slipper! Men det jag gläder mig allra mest över just nu är att jag ska bli mormor - så "gammal" är jag! Hahaha! Hoppas bara att allt går bra; ens barn är man alltid orolig för!
 

Bänkad o Klar

New member
Tack! Det värmde!
Jag mår faktiskt bra - än så länge njuter jag av av att få rå mig själv! Det är bara ibland som det är lite tråkigt att vara själv. "De flesta" jag känner har familj eller sällskap. Fast när jag hör om deras problem och trätoämnen, tycker jag att jag har det bra som slipper! Men det jag gläder mig allra mest över just nu är att jag ska bli mormor - så "gammal" är jag! Hahaha! Hoppas bara att allt går bra; ens barn är man alltid orolig för!

Jag håller tummarna och önskar dig all lycka ;)
 

Katarina

Helt okej
Häromdagen önskade jag att jag var singel. Vi hade varit på IKEA och inhandlat ett skrivbord åt dottern, IKEA gjorde fel och glömde lämna ut det ena paketet. Hemma skulle gubben skruva ihop skrivbordet och upptäcker att *alla* skruvar och beslag saknas vilka låg i det saknade paketet. Det var givetvis *mitt* fel under flera timmars tid den kvällen...

Jo hejsan, och jag jobbar på IKEA (inte)... Vid såna här tillfällen önskar jag ibland att jag var singel, he he. ;)
 

SGM

Moderator
...kan det månne ha varit din ide att handla på ikea?

"Hemma skulle gubben skruva ihop skrivbordet och upptäcker att *alla* skruvar och beslag saknas vilka låg i det saknade paketet."

Nyckelorden vi söker är "hemma skulle gubben..." - jolåsatte, been there, done that, väldigt ofta åker man som mannen hemma på sakerna som alltid har en tendens till att vara lite dryga, även fast det ofta är saker som även damen kan greja, det är bra underligt hur det där fungerar. :D

Bistå honom med en kall pilsner nästa gång så smörjer det knarriga gamla leder, det funkar på mig.

/J
 
Top