Med andra ord så bör jag som varit på semester en dryg vecka sätta hojen på laddning innan jag kan tänka mig starta den... :/
Kan vara så, ursäkta
Med andra ord så bör jag som varit på semester en dryg vecka sätta hojen på laddning innan jag kan tänka mig starta den... :/
Har det varit felmonterat på motorcykeln eller ngt knas med enheten?
Kan man göra omröstningar på detta forum?
Öppen fråga tilll samtliga intresserade utav produkten:
Skulle en möjlig lösning vara att inte ha enheten rapportera då tändningen inte är på (modem & gps avstängda), utan enbart ha rörelsedetektorerna på för att upptäcka eventuellt brott.
Påverkan:
+ Högsta möjliga strömsnålhet, interna batteriet räcker då minst ca 1-4månader (beroende på om det hunnit ladda upp helt)
- Sista kända position på din hoj kommer att vara där du stängde av motorn.
+ Accelerometerna står igång och startar modemet och skickar larm om slag/lyft/vält med position.
- Ni som har hojen parkerad under flera månaders tid kommer behöva kolla till hojen var ca 3mån+ så mcbatteriet inte är slut.
+ fördel
- nackdel
OBS: Nya protokollet kommer be enheten att skicka ut rapporter automatiskt vid "LOW_POWER". Så ni kommer inte behöva chansa när det är dax att kolla hojen utan kommer bli notifierade om det. Protokollet skickas ut som en uppdatering.
Gäller nuvarande versioner utav hårdvaran.
Denna vecka kommer där att skickas ut två uppdateringar:
Onsdag: enheten kommer rapportera hem enbart en gång per dag.
Fredag: nya protokollet.
Kan man göra omröstningar på detta forum?
Öppen fråga tilll samtliga intresserade utav produkten:
Skulle en möjlig lösning vara att inte ha enheten rapportera då tändningen inte är på (modem & gps avstängda), utan enbart ha rörelsedetektorerna på för att upptäcka eventuellt brott.
Påverkan:
+ Högsta möjliga strömsnålhet, interna batteriet räcker då minst ca 1-4månader (beroende på om det hunnit ladda upp helt)
- Sista kända position på din hoj kommer att vara där du stängde av motorn.
+ Accelerometerna står igång och startar modemet och skickar larm om slag/lyft/vält med position.
- Ni som har hojen parkerad under flera månaders tid kommer behöva kolla till hojen var ca 3mån+ så mcbatteriet inte är slut.
+ fördel
- nackdel
OBS: Nya protokollet kommer be enheten att skicka ut rapporter automatiskt vid "LOW_POWER". Så ni kommer inte behöva chansa när det är dax att kolla hojen utan kommer bli notifierade om det. Protokollet skickas ut som en uppdatering.
Gäller nuvarande versioner utav hårdvaran.
Hej Rynkan
Det har talats en del om websida och app har ni någon uppfattning om när dessa kommer att finnas ?
E de bara jag som inte fått enheten levererad? Får ju inget svar från ansvariga, när den skall levereras!!!
Hoppas verkligen att Hamre har fått sin CQRIFY annars blir det årsmöte utan general sekr. , eftersom han då Hamre'ts ner utanför lokalen!