ITS - Incident Tracking System & 100 testpiloter

Rynkan

New member
Uppdate angående vad jag gör:
Just nu håller vi på och jobbar mycket med SMC och detta är lite på sidan så jag gör enbart det mest prioriterade.
 

Rynkan

New member
Kan man göra omröstningar på detta forum?

Öppen fråga tilll samtliga intresserade utav produkten:

Skulle en möjlig lösning vara att inte ha enheten rapportera då tändningen inte är på (modem & gps avstängda), utan enbart ha rörelsedetektorerna på för att upptäcka eventuellt brott.

Påverkan:

+ Högsta möjliga strömsnålhet, interna batteriet räcker då minst ca 1-4månader (beroende på om det hunnit ladda upp helt)
- Sista kända position på din hoj kommer att vara där du stängde av motorn.
+ Accelerometerna står igång och startar modemet och skickar larm om slag/lyft/vält med position.
- Ni som har hojen parkerad under flera månaders tid kommer behöva kolla till hojen var ca 3mån+ så mcbatteriet inte är slut.

+ fördel
- nackdel

OBS: Nya protokollet kommer be enheten att skicka ut rapporter automatiskt vid "LOW_POWER". Så ni kommer inte behöva chansa när det är dax att kolla hojen utan kommer bli notifierade om det. Protokollet skickas ut som en uppdatering.

Gäller nuvarande versioner utav hårdvaran.

Denna vecka kommer där att skickas ut två uppdateringar:
Onsdag: enheten kommer rapportera hem enbart en gång per dag.
Fredag: nya protokollet.
 
Last edited:

Carnivore

New member
Kan man göra omröstningar på detta forum?

Öppen fråga tilll samtliga intresserade utav produkten:

Skulle en möjlig lösning vara att inte ha enheten rapportera då tändningen inte är på (modem & gps avstängda), utan enbart ha rörelsedetektorerna på för att upptäcka eventuellt brott.

Påverkan:

+ Högsta möjliga strömsnålhet, interna batteriet räcker då minst ca 1-4månader (beroende på om det hunnit ladda upp helt)
- Sista kända position på din hoj kommer att vara där du stängde av motorn.
+ Accelerometerna står igång och startar modemet och skickar larm om slag/lyft/vält med position.
- Ni som har hojen parkerad under flera månaders tid kommer behöva kolla till hojen var ca 3mån+ så mcbatteriet inte är slut.

+ fördel
- nackdel

OBS: Nya protokollet kommer be enheten att skicka ut rapporter automatiskt vid "LOW_POWER". Så ni kommer inte behöva chansa när det är dax att kolla hojen utan kommer bli notifierade om det. Protokollet skickas ut som en uppdatering.

Gäller nuvarande versioner utav hårdvaran.

Denna vecka kommer där att skickas ut två uppdateringar:
Onsdag: enheten kommer rapportera hem enbart en gång per dag.
Fredag: nya protokollet.

Det där tycker jag känns som väldigt rimliga uppdateringar. :)
 

Mike-

New member
Låter bra.

Finns det ngn wake-on-call funktion så vore det trevligt, dvs kunna ringa/sms för att manuellt aktivera spårfunktionen.
 

SuperRetard

New member
Kan man göra omröstningar på detta forum?

Öppen fråga tilll samtliga intresserade utav produkten:

Skulle en möjlig lösning vara att inte ha enheten rapportera då tändningen inte är på (modem & gps avstängda), utan enbart ha rörelsedetektorerna på för att upptäcka eventuellt brott.

Påverkan:

+ Högsta möjliga strömsnålhet, interna batteriet räcker då minst ca 1-4månader (beroende på om det hunnit ladda upp helt)
- Sista kända position på din hoj kommer att vara där du stängde av motorn.
+ Accelerometerna står igång och startar modemet och skickar larm om slag/lyft/vält med position.
- Ni som har hojen parkerad under flera månaders tid kommer behöva kolla till hojen var ca 3mån+ så mcbatteriet inte är slut.

+ fördel
- nackdel

OBS: Nya protokollet kommer be enheten att skicka ut rapporter automatiskt vid "LOW_POWER". Så ni kommer inte behöva chansa när det är dax att kolla hojen utan kommer bli notifierade om det. Protokollet skickas ut som en uppdatering.

Gäller nuvarande versioner utav hårdvaran.

Denna vecka kommer där att skickas ut två uppdateringar:
Onsdag: enheten kommer rapportera hem enbart en gång per dag.
Fredag: nya protokollet.


Som jag sett det fyller produkten 2 funktioner, varav egentligen bara den ena är direkt relevant för mig (men viktig nog att betala för om priset är rätt).


1. Krasch-rapportering. Säkerhetsfråga jag t.ex vill se för tjejens del om hon fortsätter åka (och min egen de ggr jag faktiskt åker gata.

2. Stöldlarm/-tracker


Punkt 1. blir ju aktiverad om tändningen är på vilket är en förutsättning för att krascha.

Punkt två behöver för min del inte rapportera alls om inget händer. Möjligtvis skulle jag vilja kunna "pinga" enheten för att stilla en orolig själ (bör ju gå med sms åt det hållet med).

Men framför allt att de rapporterar all oväntat aktivetet för rörelsesensorerna. Om de triggas vill jag att den rapporterar så att man kan ringa polisen och sätta sig i bilen och ta upp jakten på nåt sätt.

Den funktionen borde kunna sättas på/av via ett enkelt sms (stöldgrejen alltså). Så man kan garagetrixa när man håller på, och sen sms:a "larm på" när man är klar och känna att man kan va lugn så länge man inte får ett mess som säger att saker rör på sig.

Vore också bra om man kan stänga av gps-funktionen vid valda tillfällen då många storstadsbor (och jag) har hojen i P-garage. I mitt fall liknande en tämligen isolerad bunker som väldigt knappt har mobiltäckning. Eller nån annan lösning för det, alla bor inte i hus med trägarage på tomten :)
 

mikael

New member
Nu har inte jag haft några problem med urladdat batteri men dessa uppdateringar känns som en bra lösning

Och håller med Agile att vissa funktioner skulle vara bra om man kan slå av och på beroende på omständighetena
 

mikael

New member
Hej Rynkan

Det har talats en del om websida och app har ni någon uppfattning om när dessa kommer att finnas ?
 

hamre

Member
E de bara jag som inte fått enheten levererad? Får ju inget svar från ansvariga, när den skall levereras!!!
 

Rynkan

New member
Din enhet gick iväg i torsdags, sorry att jag inte svarat jag har lämnat över "skickandet" utav enheter till andra då det tog för mycket av min tid.
 

Rynkan

New member
Hej Rynkan

Det har talats en del om websida och app har ni någon uppfattning om när dessa kommer att finnas ?

Just nu ligger dessa saker lite på is då strömproblemet ses som en dealbreaker och alla resurser går pt till att fixa det :/ JAg jobbade på en version 0.1 av sidan till för två veckor sedan men fick lämna det åt sidan. sorry :(
 

Smurfen

Airhead Traveller
OT:
Jag tycker Generalsekreteraren börjar snappa språket rätt bra :), där kom det lite humor - det är lite för lite av det på forumet ;).

Foto-SAU-4-75x89-Th.jpg


Ride On...
 
Batteri torsk

Hej!
Har ett nytt batteri... men efter 4-5 dagar så ville den inte starta, hoppas det fungerar nu när vi ska åka på SMC årsmöte.
Örjan.
 

Rynkan

New member
Onsdagsuppdateringen har gått ut till samtliga, dagens går ut under eftermiddagen.

Bara en nyfiken fråga: Kan ny skicka information vilka batterier ni har i era hojar, intresserad utav Volt/Ampre-nivåer. Skriv även vilken typ av hoj som ni har "märke, modell, typ". Typ: sport, annat som nu ska finnas.
 
Top