ITS - Incident Tracking System & 100 testpiloter

Hej!
Jag har då inte fåt något samtal än... Har haft min installerad sedan juli mån, har haft batteri torsk ett flertal tillfällen.
Har nu idag kopplat bort den eftersom det inte går att få någon uppdatering eller vad ni kallar det.
Har nytt batteri så jag vill inte förstöra det..
 

cage

New member
Så där ja!! Nu kan det där j-la blufföretaget hämta en dosa i Sandviken!! Finns en risk för att det råkat hamna en slägga i den snart!!!!
Hojen död, batteriladdare på i ett dygn. Vägrar starta. Provar då startkablar. Vägrar starta. Kommer kontakta verkstad imorgon och ev kostnader kommer förmodligen debiteras någon.
Såååå less på denna soppa.

Men nån respons på detta lär jag väl inte få från detta seriösa företag....
 

cage

New member
Jag har inget estimat då webbsidan då det inte är jag som håller i det (och har valt att inte hålla i det då jag redan har för mycket på mitt bord).

Jag ringer upp pilot efter pilot och ställer in enheten manuellt, många enheter har inte uppdaterats då Telia strypt bandbredden tidigare (detta ska vara åtgärdat), Så är det när säljare förhandlar fram avtal om bandbred/tillåten trafikmängd...

På min lista så är det din tur (cage) på torsdag/fredag, då tar vi och ställer in din enhet efter hur stort batteri du har på hojen.

Planen från början har varit att man kunde ha en inställning på enheten men detta fungerar inte då jag nu lärt mig att mcbatterier är små klena saker. Vad som hade gjort annorlunda är att jag skulle ha skeppat enheterna med det interna batteriet fullladdat men ja, jag hade velat göra så mycket mer annorlunda.

Hmm, undra om min enhet blev inställd rätt för 3 veckor sen som du skrev Rynkan. Har inte hört ett ljud från er sen dess. Inget via mail eller via detta forum!!!
Nu tappade ni en testpilot till... Och även jag tappade förtroendet för hela projektet!
 

powerglide

New member
Hojen död, batteriladdare på i ett dygn. Vägrar starta. Provar då startkablar. Vägrar starta. Kommer kontakta verkstad imorgon och ev kostnader kommer förmodligen debiteras någon.
Såååå less på denna soppa.

Men nån respons på detta lär jag väl inte få från detta seriösa företag....
Detta är vad testpiloter är till för :crash
Saker ska gå i sönder så att vi upptäcker det.
 

EPersson

New member
Så där ja!! Nu kan det där j-la blufföretaget hämta en dosa i Sandviken!! Finns en risk för att det råkat hamna en slägga i den snart!!!!
Hojen död, batteriladdare på i ett dygn. Vägrar starta. Provar då startkablar. Vägrar starta. Kommer kontakta verkstad imorgon och ev kostnader kommer förmodligen debiteras någon.
Såååå less på denna soppa.

Men nån respons på detta lär jag väl inte få från detta seriösa företag....

Denna apparat kan väl knappast ställa till detta. Om den inte kan laddas eller startas med kablar är det något fel. Om apparaten tömt batterier borde det kunna laddas upp igen. Testpiloter borde vara tåliga ;-)
 

cage

New member
Att apparaten dragit ur batteriet är solklart. Den där uppdateringen som skulle lösa detta verkar inte ha funkat min min dosa. Som jag förstått så skulle Rynkan ringa upp mig men icke...
Och denna info som skulle komma via mail, vad hände med den??

Jag laddar hojen nu igen för att göra ett nytt försök.

Jag har varit tålig..... Men nu blev mitt mått rågat.
 

EPersson

New member
Att apparaten dragit ur batteriet är solklart. Den där uppdateringen som skulle lösa detta verkar inte ha funkat min min dosa. Som jag förstått så skulle Rynkan ringa upp mig men icke...
Och denna info som skulle komma via mail, vad hände med den??

Jag laddar hojen nu igen för att göra ett nytt försök.

Jag har varit tålig..... Men nu blev mitt mått rågat.

Han avser dosan när han skriver ringa upp. Om den inte är aktiv ingen update.. Tråkigt att det blir så här.
 

Mike-

New member
Han avser dosan när han skriver ringa upp. Om den inte är aktiv ingen update.. Tråkigt att det blir så här.

Nej han menar ringa upp. Iaf ringde han upp och pratade med mig... Han gjorde sen några justeringar och efter det har problemet med att enheten drog ur batteriet upphört.
 

cage

New member
ITS'en bortplockad och sen laddade jag ett dygn. Startade utan problem.
Så varför tog inte batteriet mot laddning med dosan inkopplad????

Jaja nu ligger dosan på hyllan tills vidare.

//cage
 

EPersson

New member
ITS'en bortplockad och sen laddade jag ett dygn. Startade utan problem.
Så varför tog inte batteriet mot laddning med dosan inkopplad????

Jaja nu ligger dosan på hyllan tills vidare.

//cage

Om "dosan" drog lika som laddarn gav så kan det ju bli så. Men sådan klen laddade betvivlar Jag att du har. Vad som då återstår vill jag inte spekulera i :D
 

SuperMek

New member
Är det som så att ITS har gått i sovläge? Jag gissar att den inte är lönt att dra på för stora aktiviteter nu eftersom hojsäsongen raskt går mot sitt slut för detta år. Frågan är om några aktiviteter pågår alls. Kontentan av vad vi sett hittills är väl primärt ett system som drar batteri och som sannolikt har åtgärdats. Eller minst att en åtgärd finns framtagen. Jag gissar att min egen larmenhet inte är uppdaterad då den är ansluten till ett separat batteri i förrådet som nu är urdraget, dvs allt är dött. Mer än så vet vi inte då all möjlighet till intelligens i nyttjandet har uteblivit för användaren. Appen som har omtalats finns inte att tillgå vilket är trist. Den skulle ju utöver larmfunktionerna och spårbarheten även innehålla valda funktioner som SMC valt att addera. Vad jag förstår skulle appen ersätta/komplettera (vilket som?) den lilla boken SMC skickar ut till medlemmarna varje år. Bra vore om boken kunde ersättas helt av appen. Dock talar SMC tyst om status i detta vilket är obegripligt. Upp som en sol och ned som en pannkaka är det som kommer till mig när man försöker sammanfatta vad som har skett hittills. Kommer det att bli nya krafttag i och kring dessa produkter till nästa hojsäsong?
 

Marie

Banned
Läst denna tråd med intresse, men bara från åskådarplats.

Min sammanfattning är att det hela liknar Operation Barbarossa.

Liksom Barbarossa så blev starten försenad, och eftersom säsongen innan vintern i båda fallen är begränsad så blev detta fatalt.
När det gäller ITS så fanns ett grundfel inbyggt som tömde batterier, och när detta uppdagats och åtgärdats så var sannolikt många testpiloter på semester - och hade kopplat ur strömslukaren - varför uppdateringarna drog ut på tiden tills säsongen var i stort sett över.....
Frågan nu är om projektet överlever vintern så att ett vettigt test kan genomföras NÄSTA säsong.... ?
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
..... Appen som har omtalats finns inte att tillgå vilket är trist. Den skulle ju utöver larmfunktionerna och spårbarheten även innehålla valda funktioner som SMC valt att addera. Vad jag förstår skulle appen ersätta/komplettera (vilket som?) den lilla boken SMC skickar ut till medlemmarna varje år. Bra vore om boken kunde ersättas helt av appen. Dock talar SMC tyst om status i detta vilket är obegripligt. Upp som en sol och ned som en pannkaka är det som kommer till mig när man försöker sammanfatta vad som har skett hittills. Kommer det att bli nya krafttag i och kring dessa produkter till nästa hojsäsong?

App app - då får jag väl informera lite, eftersom att nu är vi så långt med appen att jag igen törs yttra mig!

SMC Appen, är väldig raskt på G. I dessa dagar kommer distrikten att sätta igång med ett snabbt översyn av innehållet - dvs det mesta från SMC Boken, plus lite till. När vi har fått in justering i innehåll/content, och sannolikt lite rapporter om "bug´s" samt några förslag på förbättringar - kommer vi släppa lös på Android.
När vi är har ett pas antal beta-testare som ger Androiden "tummen up", får vi ganska fort kodat klart på iPhone. Om, det går bra med Apple´s byta av kartor - info´n vi har just nu är att man anser detta ska gå lagom smärtfritt - but, you never know!!

Jag kan nämna att jag under helgen helgen på ett möte i FIM, har demonstrerat stora delar av Appen - och vi fick några bra förslag där, t. ex. att inkludera "Motorcycle Advocacy" - MC politisk arbeta. Så just sittar sittar en gång amerikanera och skissar på detta.. (fast det blir nog först i en senare version). Vi vill gärna nå att få SMC Appen flygande under tiden vart vi fortfarande kan ha några dagar vart det går att åka.

Runt SMC Boken, är läget enkelt. SMC Boken, är en mycket uppskattat medlemsförmån, så den kommer självfallet 2013 i vanlig ordning. Om det blir en ändring, blir det kanske med mera innehåll, eftersom Appen kan genera innehåll, som är mera kanske aktuellt inför elektronisk deadline. Årsmötet diskuterade SMC Boken, sku ku väljas bort. Vilket jag tror alla tycker låter vettigt. Kansliet har kollat på detta, och vi med någon programmering få till att man kan bortvälja boken. Tyvärr, kommer det inte ge en omedelbar kostnads besparing, eftersom det blir mera bökigt med posthantering och packning - lärde vi oss efter att ha kollat hela logistik kedjan runt. Så vi kör ett mera som vanligt, sen får vi se om bort vals möjligheten kan komma!

En sak som SMC Boken inte har är kartor. Vi är nästan klara med att få goda gamla SMC Kartan in i appen. Inte nog med det, även dom 1.000 mil MC vägar som SMC:s medlem tog fram i projektet vi hade med Trafikverket kommer med. En stor del av dessa vägar blir rutter.

Så tips från Coachen - ta det lite lugnt runt appen - vi hör av oss när den är redo..

-----

Runt CQRIFY, är vi från SMCs sida ganska tysta, eftersom det inte är SMC:s eget produkt - här får leverantören själv ge updates.

-----
 

powerglide

New member
Så tips från Coachen - ta det lite lugnt runt appen - vi hör av oss när den är redo..
Ni vet att iPhone och Android har en uppdateringsfunktion?
Dvs. ni behöver inte släppa en feature complete produkt. Bara en som fungerar bra och sedan lägga till nya funktioner efterhand som de blir klara.

Hela den här långa vänteperioden på en SMC-app som vi haft är totalt onödig.
 

powerglide

New member
Nu börjar andra Appar andas morgonluft på samma område...

View attachment 5251

A Device To Call Your Mom When You Crash Your Bike

A Device To Call Your Mom When You Crash Your Bike

While you’re swerving through city traffic on your bike, do you ever stop to think what you would do the minute after you suddenly faceplant? Now you don’t have to, because this app will make your emergency calls for you.

If your love of adventure sports, your owning of a motorcycle, or your job as a New York City bike messenger triggers pangs of concern in your loved ones’ hearts, consider taking a new precautionary measure that is as simple as it is effective.

The ICEdot Crash Sensor is a sticker that outfits any helmet with an added layer of safety, whether you’re biking, riding a motorcycle, rock climbing, snowboarding, skateboarding, or partaking in any other activity that requires protecting your head. In the unfortunate event of an accident, the sticker sends information about the crash to an app on your smartphone which then notifies your emergency contacts and provides them with your GPS coordinates. As soon as the impact occurs, your phone will begin a 30-second countdown before activating the emergency response system. This is meant to avoid inadvertent activation (so if you accidentally drop your helmet on the floor, your phone won’t immediately call 911 or, worse, your mom).

ICEdot (ICE stands for “In Case of Emergency”) is an emergency identification and notification service which has already from the EMS community. The company’s new sticker device was shown at the Interbike Trade Show in Las Vegas this past weekend. The crash sensor and app are expected to come out next year and will likely cost around $200. A small price to pay for your parents’ peace of mind.

inShare
 

EPersson

New member
Ja att CQRIFY och "Rynkan" gått i tidigt ide är nog ganska tydligt....
Var i kontakt med Rynkan för tre veckor sedan. Han lovad då mig att han skulle skicka en apparat till mig följande dag eller nästa, som sagt tre veckor sedan.
Sedan dess har det vart väldigt tyst. Att jag inte ännu fått en enhet är för mig en gåta, jag var väldigt högt på listan enligt Rynkan??

Även om min säsong är lång så är jag tveksam till att jag får någon enhet alls...
mvh/Erik
 

hamre

Member
Ja att CQRIFY och "Rynkan" gått i tidigt ide är nog ganska tydligt....
Var i kontakt med Rynkan för tre veckor sedan. Han lovad då mig att han skulle skicka en apparat till mig följande dag eller nästa, som sagt tre veckor sedan.
Sedan dess har det vart väldigt tyst. Att jag inte ännu fått en enhet är för mig en gåta, jag var väldigt högt på listan enligt Rynkan??

Även om min säsong är lång så är jag tveksam till att jag får någon enhet alls...
mvh/Erik
Ett JÄVLA bluff företag!!! Lovar runt, håller tunt!!!
 

SuperMek

New member
Ett JÄVLA bluff företag!!! Lovar runt, håller tunt!!!
Nja, det är de nog inte. Dock har de inte koll på produktutvecklingen, de har inte den nödvändiga bemanningen och sannolikt inte heller kunskap om hur man bedriver en testverksamhet. Dessa faktorer stod ganska klara i ett tidigt skede. De har gjort ett antal investeringar i produkten och utvecklingen, men sannolikt har den lagts på is tills vidare i avvaktan på att ekonomin i företaget skall orka med belastningen av denna larmenhet som har en hel del kvar att utveckla.
 
Top