Mycket bra ide. Man kan även se fordonets hastighet före olyckan och simsalabim så rök även körkortet.:tummenupp
Det där reddes väl ut redan i tidningsartikeln som även finns som bilaga i inlägg 1 i den här tråden.
Mycket bra ide. Man kan även se fordonets hastighet före olyckan och simsalabim så rök även körkortet.:tummenupp
Jag har inget estimat då webbsidan då det inte är jag som håller i det (och har valt att inte hålla i det då jag redan har för mycket på mitt bord).
Jag ringer upp pilot efter pilot och ställer in enheten manuellt, många enheter har inte uppdaterats då Telia strypt bandbredden tidigare (detta ska vara åtgärdat), Så är det när säljare förhandlar fram avtal om bandbred/tillåten trafikmängd...
På min lista så är det din tur (cage) på torsdag/fredag, då tar vi och ställer in din enhet efter hur stort batteri du har på hojen.
Planen från början har varit att man kunde ha en inställning på enheten men detta fungerar inte då jag nu lärt mig att mcbatterier är små klena saker. Vad som hade gjort annorlunda är att jag skulle ha skeppat enheterna med det interna batteriet fullladdat men ja, jag hade velat göra så mycket mer annorlunda.
Detta är vad testpiloter är till för :crashHojen död, batteriladdare på i ett dygn. Vägrar starta. Provar då startkablar. Vägrar starta. Kommer kontakta verkstad imorgon och ev kostnader kommer förmodligen debiteras någon.
Såååå less på denna soppa.
Men nån respons på detta lär jag väl inte få från detta seriösa företag....
Så där ja!! Nu kan det där j-la blufföretaget hämta en dosa i Sandviken!! Finns en risk för att det råkat hamna en slägga i den snart!!!!
Hojen död, batteriladdare på i ett dygn. Vägrar starta. Provar då startkablar. Vägrar starta. Kommer kontakta verkstad imorgon och ev kostnader kommer förmodligen debiteras någon.
Såååå less på denna soppa.
Men nån respons på detta lär jag väl inte få från detta seriösa företag....
Att apparaten dragit ur batteriet är solklart. Den där uppdateringen som skulle lösa detta verkar inte ha funkat min min dosa. Som jag förstått så skulle Rynkan ringa upp mig men icke...
Och denna info som skulle komma via mail, vad hände med den??
Jag laddar hojen nu igen för att göra ett nytt försök.
Jag har varit tålig..... Men nu blev mitt mått rågat.
Han avser dosan när han skriver ringa upp. Om den inte är aktiv ingen update.. Tråkigt att det blir så här.
ITS'en bortplockad och sen laddade jag ett dygn. Startade utan problem.
Så varför tog inte batteriet mot laddning med dosan inkopplad????
Jaja nu ligger dosan på hyllan tills vidare.
//cage
..... Appen som har omtalats finns inte att tillgå vilket är trist. Den skulle ju utöver larmfunktionerna och spårbarheten även innehålla valda funktioner som SMC valt att addera. Vad jag förstår skulle appen ersätta/komplettera (vilket som?) den lilla boken SMC skickar ut till medlemmarna varje år. Bra vore om boken kunde ersättas helt av appen. Dock talar SMC tyst om status i detta vilket är obegripligt. Upp som en sol och ned som en pannkaka är det som kommer till mig när man försöker sammanfatta vad som har skett hittills. Kommer det att bli nya krafttag i och kring dessa produkter till nästa hojsäsong?
Ni vet att iPhone och Android har en uppdateringsfunktion?Så tips från Coachen - ta det lite lugnt runt appen - vi hör av oss när den är redo..
A Device To Call Your Mom When You Crash Your Bike
While you’re swerving through city traffic on your bike, do you ever stop to think what you would do the minute after you suddenly faceplant? Now you don’t have to, because this app will make your emergency calls for you.
If your love of adventure sports, your owning of a motorcycle, or your job as a New York City bike messenger triggers pangs of concern in your loved ones’ hearts, consider taking a new precautionary measure that is as simple as it is effective.
The ICEdot Crash Sensor is a sticker that outfits any helmet with an added layer of safety, whether you’re biking, riding a motorcycle, rock climbing, snowboarding, skateboarding, or partaking in any other activity that requires protecting your head. In the unfortunate event of an accident, the sticker sends information about the crash to an app on your smartphone which then notifies your emergency contacts and provides them with your GPS coordinates. As soon as the impact occurs, your phone will begin a 30-second countdown before activating the emergency response system. This is meant to avoid inadvertent activation (so if you accidentally drop your helmet on the floor, your phone won’t immediately call 911 or, worse, your mom).
ICEdot (ICE stands for “In Case of Emergency”) is an emergency identification and notification service which has already from the EMS community. The company’s new sticker device was shown at the Interbike Trade Show in Las Vegas this past weekend. The crash sensor and app are expected to come out next year and will likely cost around $200. A small price to pay for your parents’ peace of mind.
inShare
Ett JÄVLA bluff företag!!! Lovar runt, håller tunt!!!Ja att CQRIFY och "Rynkan" gått i tidigt ide är nog ganska tydligt....
Var i kontakt med Rynkan för tre veckor sedan. Han lovad då mig att han skulle skicka en apparat till mig följande dag eller nästa, som sagt tre veckor sedan.
Sedan dess har det vart väldigt tyst. Att jag inte ännu fått en enhet är för mig en gåta, jag var väldigt högt på listan enligt Rynkan??
Även om min säsong är lång så är jag tveksam till att jag får någon enhet alls...
mvh/Erik
Nja, det är de nog inte. Dock har de inte koll på produktutvecklingen, de har inte den nödvändiga bemanningen och sannolikt inte heller kunskap om hur man bedriver en testverksamhet. Dessa faktorer stod ganska klara i ett tidigt skede. De har gjort ett antal investeringar i produkten och utvecklingen, men sannolikt har den lagts på is tills vidare i avvaktan på att ekonomin i företaget skall orka med belastningen av denna larmenhet som har en hel del kvar att utveckla.Ett JÄVLA bluff företag!!! Lovar runt, håller tunt!!!