ITS - Incident Tracking System & 100 testpiloter

hamre

Member
Din enhet gick iväg i torsdags, sorry aytterligare jag inte svarat jag har lämnat över "skickandet" utav enheter till andra då det tog för mycket av min tid.
Litar inte ett jävla dugg på detta företaget!!
Inte ens i Sverige tar det över en vecka att skicka ett paket, du kan försöka lura nån annan med det!!!
Nej detta kan omöjligt vara ett seriöst företag.
 

powerglide

New member
@hamre
Jag förstår att du är frustrerad men de bygger hårdvara/mjukvara och det är det de jobbar med främst.

Ge dem lite tid på sig att komma in i logistikhantering och kundrelationer också.

Konstruktiv kritik är ett användbart verktyg som hjälp.
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Efter jag simmat på MC från Stockhom t. årsmötet - tror jag att jag blir svårt förkyld och inte vara med på årsmötet
(dvs Hamre får inga chancs att hamra ner mig!)

alternativt:

får jag med rak rygg, tala om att:
- Ja, det är jobbigt att lita företaget i fråga - i vassa hänseende..
eller
- Jag har gett order om att prioritera appen - och tagit in en vass extern projektledare..
eller
- jag ger Hamre min Cqurify - som jag sku visa upp på Tylösandskonferensen på tisdag, så det kan bli tyst!
eller
- Jag ger Hamre min Cqurify och talar om att jag tog med den till honom, för vi inte ville den sku bli borta i posten..


Och oavset hur vi gör, så har jag alltid röven bak....
Hamre - du fr ta tag i mig på årsmötet

:)
 

EPersson

New member
Du är inte ensam Hamre!
Jag har inte heller lyckats hitta någon enhet i min brevlåda....men vad tusan säsongen är lång.
Kör ju året runt ;)

Litar inte ett jävla dugg på detta företaget!!
Inte ens i Sverige tar det över en vecka att skicka ett paket, du kan försöka lura nån annan med det!!!
Nej detta kan omöjligt vara ett seriöst företag.
 

gundj

New member
Går allt det här strulet ut över SMC-appen som det slogs på trumman för i MC-folket senast?
I så fall borde nog SMC se sig om efter en annan leverantör till den.
Just all den funktionalitet som enligt reklamen skall finnas för att ersätta kalendern är ju viktigt att ha så fort som möjligt.
 

Jåke

New member
@Hamre: Synd jag inte såg detta i början av veckan då, du kunde fått min som jag precis skickat tillbaka :)

Lite feedback på returen:
- Enheten får tyvärr inte plats på min hoj. Jo, kanske om jag plockar ur lilla verktygsväskan som sitter fast under förarsadeln. Men då sitter sadeln med anslutningskablar och jag har inga verktyg. Kanske kunde den fästas på insida av de små sidovingarna, men då enbart med dubbelhäftande. Och det vet jag inte om jag vill lita på med tanke på enhetens vikt...
- Batteridränering. Inte acceptabelt på en modern hoj med motorstyrning, fly-by-wire och annan elektronik som är strömberoende även om det bara är en fråga om uppdatering. Jag vill inte montera bort så jag kommer åt batteriet med en laddare bara för att jag inte vet när jag kommer köra nästa gång.
 
Last edited:

Rynkan

New member
Liten uppdatering:

Har äntligen fått bukt på ström problemet. En kompromiss är att de som har sin hoj i garaget under långa perioder får som jag skrivit ovan leva med att de kommer att få ladda batteriet efter ett tag. De som inte vill/orkar med detta kommer enheten att stängas av helt då tändningen inte är igång, detta medför dock att vid en eventuell stöld så kommer inte enheten att skicka ut en position tills tjuven i fråga vridit om tändningen.

Jag har även fått OK på bemanning så detta projekt kommer äntligen få den fart den så länge önskat ha :)
 

Rynkan

New member
Lite mer info:

Nu har Telia fått fart igen och vi har fått uppgraderade abonnemang.

Jag går igenom enheterna en och en så att de har den senaste inställningen och kommer även börja ta kontakt med alla piloter över mail och skräddarsy inställningarna efter hoj. Problemet har varit att batterierna på hojar verkar vara väldigt olika i styrka, så lösningen blir att vi ställer in den efter vad hojen kan leverera.

Mer info: Jag kommer vara mindre aktiv på detta forumet framöver och kommer istället rikta fokus på att sköta kommunikationen med våra testpiloter via mail och information kommer även gå via mail till samtliga. Vi kommer även ha upp en Wiki-sida gällande enheten, olika inställningar samt annats bra att veta.

Där kommer att lässas upp en sida snart* där ni kan kolla till er hoj och framöver** kommer det även en app.

Jag kommer börja gå igenom data nu och se till att vi är ett steg närmre en produkt, information har vi nu så det räcker och blir över. Har även fått information från folk som råkat ut för en vurpa/etc som vi kommer ställa in krach-detektion efter.

* Bemanningen som tillkommer kommer jobba på detta, jag vill ha igång detta projekt i slutet av veckan.

** Jag samt bemanningen beroende på arbetstrycket som råder.
 

cage

New member
Bra Rynkan att ni informerar om vad som händer (eller inte händer...).

Jag installerade min enhet för nån vecka sen och har INGEN aning om den funkar.... Det jag däremot vet är att batteriet dräneras.
Detta skulle åtgärdas med en uppdatering. Har den gått på, på min enhet?? Tycker inte jag märker nån skillnad...

Jag börjar allvarligt fundera på att plocka bort enheten, så jag hoppas det händer nåt snart.

Ni har ju mailadresser till alla testpiloter så jag tycker det är en mkt bra ide att kommunicera direkt med oss via mail.

När planeras denna websida vara klar??

//cage
 

Mike-

New member
Jag installerade min enhet för nån vecka sen och har INGEN aning om den funkar.... Det jag däremot vet är att batteriet dräneras.
Detta skulle åtgärdas med en uppdatering. Har den gått på, på min enhet?? Tycker inte jag märker nån skillnad...

//cage

Märker inte heller ngn skillnad med den nya uppdateringen. Batteriet tar slut lika fort som innan.

Skickade PM till Rynkan om det, men inte fått något svar ännu. Men som jag tolkar inlägget ovan så ska han gå igenom alla enheter för att vara säker på att den senaste uppdateringen gått ut. Får väl hoppas att det sker inom kort och att det får en positiv effekt på batteriförbrukningen.
 

Rynkan

New member
Bra Rynkan att ni informerar om vad som händer (eller inte händer...).

Jag installerade min enhet för nån vecka sen och har INGEN aning om den funkar.... Det jag däremot vet är att batteriet dräneras.
Detta skulle åtgärdas med en uppdatering. Har den gått på, på min enhet?? Tycker inte jag märker nån skillnad...

Jag börjar allvarligt fundera på att plocka bort enheten, så jag hoppas det händer nåt snart.

Ni har ju mailadresser till alla testpiloter så jag tycker det är en mkt bra ide att kommunicera direkt med oss via mail.

När planeras denna websida vara klar??

//cage

Jag har inget estimat då webbsidan då det inte är jag som håller i det (och har valt att inte hålla i det då jag redan har för mycket på mitt bord).

Jag ringer upp pilot efter pilot och ställer in enheten manuellt, många enheter har inte uppdaterats då Telia strypt bandbredden tidigare (detta ska vara åtgärdat), Så är det när säljare förhandlar fram avtal om bandbred/tillåten trafikmängd...

På min lista så är det din tur (cage) på torsdag/fredag, då tar vi och ställer in din enhet efter hur stort batteri du har på hojen.

Planen från början har varit att man kunde ha en inställning på enheten men detta fungerar inte då jag nu lärt mig att mcbatterier är små klena saker. Vad som hade gjort annorlunda är att jag skulle ha skeppat enheterna med det interna batteriet fullladdat men ja, jag hade velat göra så mycket mer annorlunda.
 

Rynkan

New member
Mike- jag ser inte vad jag kan se ett telefonnummer till dig? kan du pma namn, telefonnummer samt imei?
 

hamre

Member
Nu e de två veckor sen min enhet skickades, men "posten" tar tydligen lång tid på sej för oss som bor på landet!!!!
Rynkan, du kan skita i att skicka nån enhet till mej!! Mitt förtroende till företaget som du representerar är lika med NOLL!!!! Så du behöver inte besvära dej att varken skicka eller svara mej!!
 

Rynkan

New member
Nu e de två veckor sen min enhet skickades, men "posten" tar tydligen lång tid på sej för oss som bor på landet!!!!
Rynkan, du kan skita i att skicka nån enhet till mej!! Mitt förtroende till företaget som du representerar är lika med NOLL!!!! Så du behöver inte besvära dej att varken skicka eller svara mej!!

Kritiken väl mottagen.
 

SuperRetard

New member
Liten uppdatering:

Har äntligen fått bukt på ström problemet. En kompromiss är att de som har sin hoj i garaget under långa perioder får som jag skrivit ovan leva med att de kommer att få ladda batteriet efter ett tag. De som inte vill/orkar med detta kommer enheten att stängas av helt då tändningen inte är igång, detta medför dock att vid en eventuell stöld så kommer inte enheten att skicka ut en position tills tjuven i fråga vridit om tändningen.

Jag har även fått OK på bemanning så detta projekt kommer äntligen få den fart den så länge önskat ha :)

Då kan jag motvillig skicka tillbaka min också.. :(


Jag kan "testa" den åt er, så ni får testdata osv (men nu är snart säsongen slut). Men det enda som var av intresse för mig var ju tracker-funktionen och stöld-frågan.

Det måste ju gå att inaktivera SMS:andet och det ständiga sökandet efter satelliter, vilket sannolikt är det som drar ström. Men ha rörelsedeckarna på så att enheten känner om hojen flyttas på etc, och DÅ drar igång lite spårning, skickar sms till ägaren/vaktbilag/polis/arga grannen osv..
 

Rynkan

New member
Att bara ha igång accelerometrarna ska kunna gå på det interna batteriet i minst 6mån, sedan drar den på det externa batteriet och larmar om låg intern batterinivå.

Då kan jag motvillig skicka tillbaka min också.. :(


Jag kan "testa" den åt er, så ni får testdata osv (men nu är snart säsongen slut). Men det enda som var av intresse för mig var ju tracker-funktionen och stöld-frågan.

Det måste ju gå att inaktivera SMS:andet och det ständiga sökandet efter satelliter, vilket sannolikt är det som drar ström. Men ha rörelsedeckarna på så att enheten känner om hojen flyttas på etc, och DÅ drar igång lite spårning, skickar sms till ägaren/vaktbilag/polis/arga grannen osv..
 

Rynkan

New member
Update:

Det verkar som att den senaste uppdateringen funkar bra på de hojar jag hittills hunnit lägga den till. Forsätter ringa runt och ställa in fler och fler
 

GS1000E

New member
Mycket bra ide. Man kan även se fordonets hastighet före olyckan och simsalabim så rök även körkortet.:tummenupp
 
Top