Känner mig kluven i frågan om att gå ur eller inte. Lite grann tycker jag att SMC borde försöka driva vissa frågor själva och kalla till fler och större presskonferenser med åsikter och förslag som väcker debatt för att lyfta fram mc-kollektivets åsikter (läs nyhetsstoff som säljer för kvällstidningar).
Samtidigt tycker jag att det inte är så konstigt att den här debatten kommer fram från NTF. Handen på hjärtat så vet de flesta här hur det ser ut när vi kör hoj, hur vissa gör omkörningar och filbyten, hur väl hojarna anpassar hastigheten, hur det ser ut när ett gäng sporthojar eller glidare kommer farande.
Det är inte sååå konstigt att det blir frågor och att debatten vinklas för att endera parten ska få en poäng och synas.
SMC borde vinkla debatten från sin sida..ta upp hur andra trafikantgrupper påverkar trafiken. Ta fram exempel på avskräckande beteende bland bussar, lastbilar, gamla gubbar och kärringar bakom ratten osv....fråga vad Tomas Carlsson på NTF och gör för att hindra att dessa grupper skapar förvirring och kaos bland ALLA trafikantgrupper.
//Kent@