ska det va så här?
Innan jag börjar slå i borden och skrika för full hals så ska jag försöka sammanställa det hela lite:
SMC:
Verkar FÖR Sveriges motorcyklister, att säkra motorcyklismens framtid och fortbildning *Punkt*
Vägverket:
Statligt verk som verkar för vägnät och trafik, med både skyldighet att lyssna till folkets önskemål och befaranden och rättigheterna till att göra något åt dem.
NTF:
Klassat som en ideell organisation (?) som på sin sida säljer en vision.
Får dock ändå finansiering av staten (65 mille) .
(dessutom fifflar med finanserna)
Har samma ändmål och uppgifter som VV verkar för med säkerhet osv.
Blev en "pläderande" (läs Reklam, Propaganda, opinionsbildning) instans efter att förhållandet mellan VV och NTF's arbete jämförts.
.....
Vad har vi för resultat då?
Jo överst är regering och stat
som betalar för en nödvändig instans (VV)
och en instans som vars mål är att "informera" folket om risker och faror, utan krav på vare sig faktaenlighet eller sanningshalt.
Det jag läst sedan innan frågan om medlemskap i ntf kom upp, så har smc sällan fått vare sig gehör eller ens samarbetsförmåga från NTF's sida.
Lovar en massa, för att sen följa sin egen agenda, vilket vanligtvis är tvärt emot.
Om då själva frågan:
Mitt svar måste bli ett rungande JA!
till att lämna denna bromskloss och sabotör; NTF.
Jag tror att ett nära samarbete med Vägverket istället för NTF skulle göra otroligt mycket mer nytta och att de ypperliga förslag som faktiskt frambringats genom åren, äntligen går fram till de som bör höra dem!
Gå ur med buller och bång, under stor proklamation att NTF är ena lurendrejare och bedragare som snyltar på skattepengar som skulle kunnat T ex läggas på att byta ut/ mc-säkra vajerräckena i sverige och således förhindrat många dödsfall/skador
(eller någon annan av de tusen åtgärder som motarbetats/förkastats av NTF).
Därefter skapa nån sorts intresseorganisation i direkt samarbete med VV och sedan börja frambringa de förslag till
deras (trafikmaktens) öron.
Bitterhet från NTF's sida tjänar knappast nåt till efter de facto, förutsatt att hela befolkningen är införstådda med vad som sker.
att bilda opinion genom media är ett väldigt skarpt Tveeggat svärd.
Det är dags att NTF får smaka på sin sida av klingan!
Men detta är ju blott bara en vanlig människas åsikt och tankegång och efter denna min vinäger hjälper nog en liten nypa salt