Extrema beteenden i trafiken måste stoppas.

Hampe

Skriver massor!
Vad man kan säga -Ungjävlar utan hyfs och vett som skitar ner rykte och anseende för alla som kör mc! Hoppas att polisen får tag på dom!:mad:

Ja, det är inte utan att man tvingas hålla med en gammal gubbstrutt på över 60 år...

2,766 tummar upp på YT just nu. Vad är det man applåderar?
Den usla engelskan i texten som indikerar att Björklund kommer att behöva kalla in kavalleriet för att nå fram med nästa skolreform?
Ett par vissna bakhjulsåk?
Vimsevilsekörning på shoppinggator?
Att man i en grupp försöker att vara rebell genom att U-svänga över heldraget, trotsa rödljus och köra lite mot trafiken...?
Oh så ballt...

Om några år har dom ledsnat på att åka runt, runt, runt kring torget och gör något annat istället. Då är det vi andra som sitter och tuggar i oss bajsmackan dessa herrar har skapat åt oss med sitt pubertala beteende.

Hittade denna länk på vår Facebooksida. Vad säger ni om detta? https://www.youtube.com/watch?v=fuicN-8T8j0

Ja, för mig som inte köpt Facebook så uppstår en del frågor. På vilket sätt "finns" länken på SMCs Facebooksida?
Någon upprörd medborgare som lagt upp den med arga kommentarer? Är den bara insmygen som en "kul grej"?

Förväntas SMC stå bakom sådant härnt bara för att länken finns på vår Facebooksida?

Jag tycker inte ens tramset platsar under den nu rätt slitna rubriken "Extremt beteende".
Det är bara ynkligt att fara fram på tvärsen med den övriga trafiken och inte vilja ta konsekvenserna av sina egna val.

Hampe

Maria Nordqvist

Super Moderator
Alla medlemmar kan göra inlägg på vår FB-sida Hampe och dela länkar. Det var en förbannad medlem som gjorde det. Självklart står inte SMC bakom länk och film. Jo, det är extremt beteende eftersom man kör på ett sätt om inga medtrafikanter förväntar sig - mot rött, i motsatt körbana, över heldragna linjer och så vidare.

gundj

New member
Ja ja, dom sitter snart i fronten på en Golf, så blir det några rubriker med grinande mammor och så är dom glömda.
Synd att dom inte valt ett annat sätt att få sina kickar, basejump utan skärm t ex.

Jonkko

New member

gundj

New member

Hojkul!

New member
Retards är ett utmärkt passande namn på dessa "individer".
Jag hoppas SÅÅÅ mycket att jag har någon av dessa i närheten någon gång, och kan sparka lite på någon så att fanskapet far i marken med en riktigt hård j...a smäll... Givetvis när det inte finns andra trafikanter i närheten som kan drabbas! :tummenupp

Lotek

#82 Superbike
Retards må vara hänt, men det intressanta är snarare hur man får dem att uppföra sig vettigt på allmän plats/väg.
För övrigt vill jag minnas att jag sett filmer där de hållit sig på inhägnat område med en rätt stor publik av ännu yngre människor.
Kan man få dem att stunta/leka där istället vore mycket vunnet.
Hur gör man det då? Ja, inte vet jag, men jag är helt övertygad om att det inte lär hjälpa att sparka på dem.
"Den som är utan skuld kaste första stenen." Jag kan inte göra det iaf...
De är också motorcyklister även om de inte uppnått samma mognad och förstånd som de flesta äldre har.

Fånga upp dem med folk som är ännu duktigare, som visar att det går att ha roligt även utanför allmän väg? Kanske det...

Hampe

Skriver massor!
retards-we-all-know-one.jpg

Hampe

Skriver massor!
Åklagare Mats Svensson har verkligen ansträngt sig, och gått omvägar för att få upp Ranelid-målet i rätten igen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17887212.ab

I like!
Inte just att det är Ranelid som grillas, inte att han råkar åka Jaguar - inte ens att han enligt tidningen åkt fast för fortkörning 7(!) gånger de senaste åren, utan helt enkelt för att han väjt åt fel håll och riskerat den mötande trafikens säkerhet.
Att han "inte har en aning" hur han hamnade i mötande körfält och det faktum att han inte har ögonen med sig nog i trafiken eftersom han torskat 7 gånger i fartfällor är bara ett kvitto på att karlen är fel på det.

Nej, jag gillar det för att det känns som om synen på vårdslöshet i trafik börja skärpas lite grann igen här och var i landet.
En åklagare som i detta fallet verkligen lagt mer än två strån i kors för att städa upp lite i trafiken skall ha en eloge.

Hampe

Skyldig! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17967401.ab
40 dagsböter a' 1,000,- *oops!* och rättegångskostnaderna därtill.

Som oskyddad trafikant tycker jag denna domen känns lite vettigare än den förra.

Hampe