Extremt beteende och vad det är för straffsats är helt skilda saker.På dig låter det som att-Så länge inte kk blir indraget så är det inte extremt beteende.
Att ligga på kurvig 90 väg med en hand på styret och tycka att detta är rena sömnpillret är för mig väldigt extremt beteende.Det är just sådana förare jag helst vill slippa att få möte med.Det räcker med en mikrosekund av oväntad händelse och du sitter i grillen på en oskyldig bilist.Tyvärr så händer detta också och då är vi en vårdslös mc förare mindre.
Du gör ingen som helst skillnad på olika förare och hojar eller?
Är 90 i nämnd kurva precis lika galet för en nybörjare på en custom som för Filip Backlund på en sporthoj menar du?
(Ps. Var finns det kurviga 90-vägar?)
-------------------------------------------------------------------------
Edit:
För att förtydliga det här lite.
Hela den diskussionen handlar till syvene och sist om händelser liksom debatten som Kalla Fakta drog igång härom dagen. Ett beteende och förhållningssätt till hojåkande, medtrafikanter, lag och polis som 99,9% av hojåkarna i sverige fördömer. Det är då viktigt att SMC också fördömer det för att försöka "slippa" ta skulden för något som ligger utanför både ansvar och intresse. De är helt enkelt inte "kontaktbara" genom de verktyg vi inom SMC har till förfogande.
Att som du verkar tycka fördöma alla som kör utanför lagens ramar (dvs. nånsin kör för fort) är i det läget bara skenheligt. Inte ens min pensionerade, Guldvinge-åkande svärfar som är dygden själv kör helt lagligt när han är ute.
Frågan är alltså om man kan anpassa sina överträdelser till platser/situationer där det faktiskt måhända är olagligt, men ändå hanterbart och inte utsätter andra för fara - eller inte. Eller tom aktivt LETAR situationer där man kan skrämma livet ut tanter, få polisjakt osv..
Ang. en hand på styret i 90..
En duktig förare har bättre kontroll på sin hoj i kurvor, bromsar bättre osv. än många som har körkort (exempel på personer nära mig). Ska alla med nytagna körkort som inte är fd. tävlingsförare eller extrema naturbegåvningar klassas in under "extremt beteende" så fort de sätter sig på hojen då?