Meh! Jobbig du är. Skall man behöva ransaka sig själv nu också...? Räcker det inte att peka finger åt andra?
Visst är det mycket...enklare Då slipper an ju riskera att någon tycker något... om en själv. Kanske därför så många skriver nedvärderande om människor de inte vet ett skvatt om på Internets alla forum men så sällan vågar bjuda på sig själva.
Av rädsla för vaddå, att någon skall tycka något...hujedamej!
Först och främst: Stryk "extremt". Använder vi det ordet för ofta så hamnar vi snart nog i situationen att vi måste ta till "jätteextremt" för att komma vidare.
Ja för det används ju på tok för mycket i mc-samanhang. Till vanligt folk som kör...till och från jobbet bara lite för fort. Of folk som kanske till och med struntar i ett rödljus när de stått och väntat kl. 2 på natten i 4 mnuter.
Vi formligen bombarderas av ordet
"extremt" i mc- samnhang. Det känner alla till som kört mc mer än 25 säsonger och rullat mer än 30 000 mil att det formlgen ... missbrukas.
Fast...nä, inte riktigt...kanke...ändå. För vi vågar väl sticka ut. Vi VÅGAR väl ha en egen uppfattning?
När jag började köra hoj fanns det dem som susade omkring på E6:an på sina KR1 or på fulla skaft. Hojarna gjorde närmare 200 blås och jag tyckte det var extremt av ett enda skäl. Hastighetsskillnaden.
Inte mot mig (jag bev också omkörd såväl på gata som på tävlingsbanan a samma hojar) men mot alla "svensson" med barn i bilen. Mot tant Agda som visserligen hade körkort och som kompenserade för sin något långsammare reaktion på flera sätt (körde andra tider på dygnet, körde andra vägar, körde lite långsammare och med mycket större avstånd). Inte satan var hon förberedd på hastighetsskillnader på +100 km/h. Inte kunde hon förutse det, när hon svängde ut på E6:an med en hastighetsbegränsning på 90km/h!!!
Innan jag/du/någon annan kan svara på frågan vad som är extremt mc-beteende måste du/vi/jag först reda ut vad du själv/jag själv har för uppfattning.
Tycker jag inget av det som görs ÄR extremt skall du/jag självklart inte skriva eller säga det. Men att påstå att ordet "extremt" används i tid och otid i mc-sammangang så till den milda grad att ordet missbrukas är nog mest en egen oro för att själv ibland hamna i grupperingen "extrema motorcyklister" utan att riktigt offentligt våga stå för det!
Det är förbannat onödigt att stunta i stan, men problemet med stuntande är att de som trixar gärna vill bli bekräftade.
Bekräftelse från vanliga människor (läs: brewdar) är bristvara i helgstängda industriområden.
Men, stuntarna får fan ingen bekräftelse i stan heller. Dom bara tror det för att folk automatiiskt vänder på huvudet när det dånar satan just brevid. Dom ser inte att folk skakar på huvudena när dom dragit förbi
Finns nog dem som i 1:a hand söker bekräftelse från människor de inte vet ett skvatt om dvs. okända "svensson". Majoriteten av oss söker dock bekräftelse från i 1:a hand människor vi ser upp till på ett eller annat sätt. Inte sällan brukar de finnas i den egna bekantskapskretsen eller till och med i familjen. Så för de flesta "duger det" ut bekräftelsesynpunkt att stunta i industriområden eller på annan mer lämpad plats än bland lekande barn (som man kanske skulle våga sig på att kalla extremt... fast ändå inte...typ!)
Föräldrar som köper "dirt bike" åt sina barn och sedan glömmer bort hela saken retar gallfeber på mig. Och andra. Men alltför många av dessa "andra" projicerar sin ilska på MC-världen istället för på slappa föräldrar.
Håller med. Extremt oansvariga! ;-)
Förare som är så fantasilösa att det enda dom kan hitta till är Bogan och Bulten är patetiska på sin höjd, men när dom bombar dessa sträckor i vad dom tror är bantempo så blir det tragiskt. Tragiskt för att dom bygger så mycket antipatier mot MC-världen som vi alla måste lida för. Själva slutar dom köra efter några år och sysslar med annat istället, men vi livetutare måste skörda den draksådd dom skickat på oss. Årskull efter årskull...
En del av dem dör när de utövar sin bekräftelsefarscism, fast det är kanske inte så extremt att man skulle våga sig på att kalla det...extremt med risk för att missbruka ordet och behöva ta till jätteextremt när...vadå? Att dö eller dödas när man har det beteendet vågar ju tydligen inte anses som extremt!?
För övrigt kör en del av dem i bantempo...på allmän väg. Vem vet, de kanske rent av kör ifrån...någon...mig tex....ujujuj! En del av dem kanske rent utav är väldigt skickliga på att köra hoj! Trots det saknas ändå något.
Fyllkörning/Dopedriving är... Extremt korkat, kanske - men vadå? Är man så blåst att man gör det så kan man lika gärna köra ihjäl sig också. Jag gråter inte.
Jag ids inte föra denna diskussionen igen men den är så urbota dumt formulerad OCH enkelspårigt egoistisk att jag är frörvånad över att den kommer från dig Hampe! Fast visst är det oerhört enkelt att resonera så! Alla som jag inte vill förstå eller som gud bevars kanske kräver visst engagemang vid NÅGOT tillfälle i livet...får helt enkelt skylla sig själva...för det är änna enklast...för mig...
Det är ohyggligt beklagligt när dessa idioter tar andra av daga, men sorry - påverkad, pedofili och phyllkörning fajlas alla under "P" i mitt kartotek. They can go phuck themselves.
Men att kalla beteendet extremt nä DET går inte för sig för vet du vad. Då kanske vi måste hitta på ett nytt ord!
Japp, jag raljerar över inte bara dina försök att låta bli att använda ordet
"extremt" utan samtliga som skrivit i tråden men som hävdat att ordet missbrukas som ett sorts försvar för att inte själv våga ha egna åsikter. Men det blir LITE löjligt när man inte ens anser (vågar anse) att ett beteende som leder tll döden (sin egen eller andras) framförandes en mc är extremt. Vad är det då om inte extremt???
Och kom inte med ordet "dumt" det blir bara löjlgt!
"Det är dumt att köra mc så jag kör ihjäl Lisa 3 år. Ja OJ vad dumt det var! O så dumt det blev sen då!"
Det är väl inget svårt att lämna snuten bakom sig, om man vill det? Men det är bara fega stackare som försöker.
Den här klyschan är ju minst lika vanlig
"Jag kör ifrån polisen...om jag bara vill!" Den är ju lätt att kläcka ur sig när man samtidigt säger att människor som du själv anser är mindre värda då du förminskar dem genom att kalla dem
"moppe..."
Fega, modiga, unga, outbildade, påverkade, nyktra, who cares? Det är beslut som ofta fattas för stunden utan att vara speciellt genomtänkta. Precis som om du/jag alltid fattar kloka beslut här i livet? Och ändå har vi överlevt...märkligt!
Jag vill försöka omvända dom som skapar negativ uppmärksamhet åt oss riktiga motorcyklister.
Det här är rktigt bra! Tips, försök vara lite ödmjuk inför uppdraget och respektera individen. Annars kommer du aldrig
"innanför pannbenet" vilket du måste om du skall lyckas.
Vi som vill åka längre än bara några år, "som en kul grej". Vi som klarar av att reglera vår adrenalinutsöndring "med förnuft" och utan att uppröra andra människor. ...och vill fortsätta med det utan att the Central Scrutinizer skall ha för mycket med det hela att göra.
Fast det här visste vi ju inte när VI började köra hoj. Vi visste bara att vi tyckte det var kul eller vi kanske skall våga oss på att kalla det extremt kul...kanske...eller... ;-)
Vi hade också polare som tyckte det var lika kul som oss. Polare som slutade efter ett fåtal år. Så...vilka av "bombarna" på Bogan som har för avsikt att bli en "lågkörare" bland oss "riktiga" motorcyklister (som om de yngre nyblivna inte skulle vara riktiga) har du och jag inte den blekaste aning om. Så respektera dem allihop så riskerar du inte att missa din själsfrände!
// Niklas