Ohh vad jag hatar att känna mig tvungen att kommentera, men oljetrådar i alla skepnader är som honung för ett bi......
Hi-art är inte detsamma som cordura, utan ett frotté-liknande syntetmaterial, som på nå't förunderligt vis är väldigt nötningståligt. Det lär vara Jofamas egen uppfinning, och är i sin tjocka version godkänt i EC skyddsklass 2, dvs för yrkesbruk.
När det gäller skinn handlar det numera mycket mer om garvningsprocesser än vilket djur som har fått lämna överrocken. Fast getskinn är lättare än kossa, vilket ju kan vara en fördel.
Själv föredrar jag skinn därför att det är mindre fladdrigt och bulkigt än de textilställ jag har provat.
-fast asfalterna är många fler än vägträden......
Inte behöver Biltemas prylar vara dåliga. Vad jag personligen reagerar väldigt starkt på - det kanske jag skrivit tidigare? - är att alla deras prylar är i någon nyans av svart.
Medan Vi&SMC skriker "
SE OSS" klär de flesta av oss i färger och mönster som smältar väl in i skuggor och vägbanor.
Är behovet att se ut som vassa o farliga typer större än behovet av att verkligen
bli sedda?
Tydligen.