powerglide
New member
Speciellt om det handlar om mycket buller. Som med 40 - 60 Customs
"Därför att det dör ganska många på Custom trots att de flesta kör så långsamt."
Ja, märkligt. Såg olyckslistan. Sportåkare ja, det kan jag förstå, men glidare??
Hmm, skulle ett gäng deltagare på egen hand kunna kona upp en lågfartsbana på avskild plats och sedan bara hyra in instruktörerna?
Så målet är att alla Customhojar ska gå med fullt fotskrap i varje kurva som gått Steg 1 - 3
Fast seriöst. Lite annan körstil krävs för att bibehålla sina kunskaper efter man gått kurs.
Det man inte använder glömmer man.
Så målet är att alla Customhojar ska gå med fullt fotskrap i varje kurva som gått Steg 1 - 3
Fast seriöst. Lite annan körstil krävs för att bibehålla sina kunskaper efter man gått kurs.
Där beror det för mina ögon mest sannolikt på okunskap, okunskap och orutin. DET är något som går att ändra på. Nyckelordet i mina ögon är inte som SGM säger repetition, utan medvetenhet...
[massa text...]
DET kan kurserna bidra med, medvetandegöra och leverera verktygslådan. Öva kan de göra på väg till fiket i fortsättningen också!
Man går fler kurser, mängdträning.
Instämmer med Hund.Hur menar du här då... ??
kurserna bidra[r] med, medvetandegöra och leverera verktygslådan. Öva kan de göra på väg till fiket
Skare va så krångligt att åka hoj?
Då får du gå alla kurserna hela tiden varje år.
Instämmer med Hund.
Om man efter kursen inte på egen hand nöter på de moment man lärt sig så glömmer man snart det mesta som man gick igenom på den dyra kursen.
Ja, en halvdag på knixåkat kostar ju stöddiga 250 bagis.
Beror ju helt på var i Sverige man bor.
Knix:en i Skåne, som exempel, är heldagar och går på 550 pix.
Åka är inte krångligt.
Det är att köra som är problemet. Speciellt utan att inbygda riskbeteenden lägger sig i som kräver en del.
Vilket är skitbilligt för en heldag.
Och den riktiga utbildningen får du bara på Storbanekurserna som har stegutbildningen.
Knix är ingen stegutbildning vilket jag gärna sett för de som inte vill/behöver dra runt banan i så hög hastighet. T.ex. Customhojar.