Anpassad stegutbildning för Customförare?

powerglide

New member
Custom,
SMC har med olika erfarenhet arrangerad Custom dagar på storbana, KNIX och Grundkurser. Det har varit båda nationella och lokala initiativ. Vi har i samarbeta med några av dom stora märkesklubbar, utbildad ett antal instruktörer i klubbarna. Syftet att man sedan kan arrangera klubb/märkes kurser själva. Vi i samband med detta erbjudit SMC:s smörgås bord, vart man kan plocka det som känns bra, vi har sökt att motivera till egen utveckling - excakt som vi gjorda i sporthojsprojektet. Det är målgruppen själva som vett vad man vill ha eller göra.
Vi står altid till förfogande båda för custom, och självfallet för alla andra också.

Va´ gör vi nu?
"SMC Holland" aka KNMV.nl är på besök om några veckor. Syftet är att utbilda en antal SMC Instruktörs Utbildare, så vi 2014 kan testa KNMV´s koncept med kurser på landsväg. Dessa har haft bra genomslag i Holland, och har en bevislig trafiksäkerhets höjande effekt. (mycket intressant tycker jag, specifikt för att det inte har nått insslag som kan skrämma, ex. bankörning!)

- Det kanske är en sådan typ av kurser, som gör att flera vill delta, oavsett hojtyp, eller kanske det blir detta som t. ex. custom ägarna kommer tycka om.

Hmm, intressant.
Tänkte just i liknande banor på vägen till jobbet idag.
Jag har själv provat min Custom på en KNIX och det är inte kul när hojens och banans möjligheter inte ligger i paritet med varandra.
 

micke.r

New member
Omedvetet trådlyft typ... ??

Nu har det gått ett år eller två och SMC säsongen går mot sitt slut. Hur står det till i customlägret ;-)
 
Top