Hur proceduren går till vet jag ju redan, det gicks igenom under licenskursen. Frågan löd om någon hade fått sin licensbricka och att jag inte ens fått mitt inbetalningskort.
Nu skulle ju instruktörerna på kursen se till att ansökan skickades till SVEMO. Jag mailade SMC-kansliet och frågade och fick info att de har skickat ansökan till SVEMO.
Jag väntar alltså på inbetalningskortet från SVEMO som normalt ska komma inom 2 veckor enligt deras website. Mailade dem tidigare idag och inväntar svar.
Som Hansi (typ) säger så ger inte licenskursen automatiskt licens.
Man måste skicka in licensintyget som ni fick på kursen till Svemo, och betala de 1050:- för att få ut själva licensbrickan.
Ska ni tävla eller köra utomlands funkar det normalt bra att köra på licensintyget däremot, så vill ni boka och köra, gört!
Skall försäkringen gälla måste du ha betalat in pengarna för din licens innan du kör.
Mvh!
// Niklas
Ska man INTE tävla eller köra utomlands funkar det normalt att köra på licensintyget ska det naturligtvis stå.
Hurra, jag fick idag en st liten gul bricka från SVEMO och dessutom kom ett litet vitt MC ID card...
Således licensierad fartdåre...
Och oavsett tävling eller träning, vill man att försäkringen skall gälla måste man ha betalat för den. Om nu någon träningsansvarig trots detta släpper ut folk i licensgruppen som saknar licens (vilket man gör om man inte har betalat för den) så begår de fel/misstag vilket kan stå dig/andra dyrt om olyckan skulle vara framme.
Mvh!
// Niklas
Gegga - testa nu...
(om det inte fungerar - ge ett ring till Babs på kansliet - jag är i mötet resten av dagen...)
Tack för denna gång! Väl genomförd kurs och kul bana!
Men jag tycker det är riktigt tråkigt att det är så få deltagare på steg 5-6! Vad är problemet? Jag körde ju ändå 120 mil enkel väg för att gå kursen, finns det så få människor i resten av Sverige som tänker som jag?
Smc sport är det bästa som hänt sporthojsverige på länge och det är synd att inte fler verkar inse det!
Uppmaning till alla instruktörer: När ni har teori med snabb grupp, tjata då om smc sport!
Egentligen borde man vara tvungen att klassa upp sig efter tre-fyra genomförda steg 4 tycker jag.
Tack för denna gång! Väl genomförd kurs och kul bana!
Men jag tycker det är riktigt tråkigt att det är så få deltagare på steg 5-6! Vad är problemet? Jag körde ju ändå 120 mil enkel väg för att gå kursen, finns det så få människor i resten av Sverige som tänker som jag?
Smc sport är det bästa som hänt sporthojsverige på länge och det är synd att inte fler verkar inse det!
Uppmaning till alla instruktörer: När ni har teori med snabb grupp, tjata då om smc sport!
Egentligen borde man vara tvungen att klassa upp sig efter tre-fyra genomförda steg 4 tycker jag.
Hade bra och vi ses på Kemora om en vecka!
Mvh/ Henrik rc8