Tråden SMC SPORT 2012 - Nyheter, frågor, etc..

SuperRetard

New member
Läste 5 juni nån annanstans också, men enligt bokningen är det 5 juli. Kanske nåt att se över så det blir rätt :)
 

#46

New member
Kanske läge att lägga ut att Steg-6 licensträningen är numera öppen för alla som har licens!! Man behöver inte ha gått Steg 1-4 innan!!!

Per
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Läste 5 juni nån annanstans också, men enligt bokningen är det 5 juli. Kanske nåt att se över så det blir rätt :)

Jupp - fan, get kanske är 5/7. Jag måste dubbel kolla - återkommer och får korrigerat på www.smcsport.se om det är så!


Krävs det något medlemskap i smc lr smc sport eller är licensen det enda "kravet"?.

Enligt föreningens stadgar, krävs medlemskap i Riksorganisationen SMC, för att bli medlem i SMC SPORT.
Ett vanligt sätt att lösa en sådan sits på är att startavgiften, är högra för icke medlem, dvs typ 375+ (då får man ganska enkelt SMC medlemskap på köpet).
Sen är ju medlemsavgiften, för SMC SPORT 375 kr också. Men, det är inte rimligt att det ska kosta extra 375+375!
Ett sätt att lösa detta på är att sänka medlemsavgiften i SMC SPORT, och jag sku inte bli förvånad att det kommer ett sådant förslag på föreningsstämman, som sannolikt blir på Gelleråsen 27 april!

(Vi ska kolla lite mera med Svemo, om vi t. ex. kan ha 50 kr i medlemsavgift för SMC SPORT. Dvs, extra priset då för första körningen, blir 375 (SMC medlemsavgift för klubbansluten 325 + 50 medlemsavgift för SMC SPORT = 375).
 

e7danne

New member
Kanske läge att lägga ut att Steg-6 licensträningen är numera öppen för alla som har licens!! Man behöver inte ha gått Steg 1-4 innan!!!
Jag kan ha fel, men var det inte en tanke med att kräva steg 1-4/5 för deltagande på steg 6 för att hålla det lite lugnare på SMC Sport-körningar och på så sätt locka in de som inte riktigt vågar ta steget in i "riktig" licensträning?
När ändrades målsättningen till den ovan? (Nu tror jag inte det flockas med pro-förare på SMC steg 6, men tycker ändå frågan är intressant, särskilt för att kunna locka fler att se fördelarna med SMC Sport jämfört med andra klubbar och träningar)

Det är inte rimligt att det ska kosta extra 375+375! SMC medlemsavgift för klubbansluten 325 + 50 medlemsavgift för SMC SPORT = 375.
Får vi som redan betalat 700kr i medlemsavgifter för SMC + SMC Sport tillbaks något då kanske :)


Ett sätt att lösa detta på är att sänka medlemsavgiften i SMC SPORT, och jag sku inte bli förvånad att det kommer ett sådant förslag på föreningsstämman, som sannolikt blir på Gelleråsen 27 april!
Det vore ju ett ypperligt tillfälle för föreningsstämma. Behöver man anmäla sig i förväg för att kunna vara med?
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Nu skäms jag - hur ku det bli fel... Strandell du har rätt, Gelleråsen Steg 6 är söndag 29:e april. Steg 5 börjer traditionen tro på eftermiddagen innan - det måste vara så att det blev fel.. Ska få ny tid hos grafikchefen och få annonsbilden ändrat, samt på www.smcsport.se
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
1. Jag kan ha fel, men var det inte en tanke med att kräva steg 1-4/5 för deltagande på steg 6 för att hålla det lite lugnare på SMC Sport-körningar och på så sätt locka in de som inte riktigt vågar ta steget in i "riktig" licensträning?
När ändrades målsättningen till den ovan? (Nu tror jag inte det flockas med pro-förare på SMC steg 6, men tycker ändå frågan är intressant, särskilt för att kunna locka fler att se fördelarna med SMC Sport jämfört med andra klubbar och träningar)

2. Får vi som redan betalat 700kr i medlemsavgifter för SMC + SMC Sport tillbaks något då kanske :)

3. Det vore ju ett ypperligt tillfälle för föreningsstämma. Behöver man anmäla sig i förväg för att kunna vara med?

1. Ja :eek: (sorry, ku inte låta bli!!)
Ibland, är det inte enkelt att ta beslut. Men, även på SMC SPORT, körs det med olika grupper - självfallet beroende på deltager antal. Och ett logisk sätt att grupp indela, är hastighet - när det är träning. Vi har haft SMC folk, som gått från SCHOOL deltagare till sporthojs instruktör till vinnare av Pro Superbike Race, och andra som inte är specifikt snabba - som fått sitt livs upplevelse vid att vara med på SMC SPORT, etc..
En absolut fundament för nästan al verksamhet, är att ha ett vist nivå av ekonomisk täckning - vid att öppna för dom som redan har licens, kommer vi enklare närmare detta! Ett väldigt enkelt resonemang, som jag tror dom är överens med!

2. Först måste det ju komma ett förslag på ändring av medlemsavgiften och vilken tidstermin som det ska vara ifrån. Sedan är det upp till stämman att ta beslut. Sedan, är det kanske en styrelsefråga om man ska/kan/vill betala tillbaka alternativt hitta annan kompensationslösning - Mycket frågor!

3. Vist är det praktisk. Tror inte föranmälan kommer krävas.. Mera info kommer om stämman..
 

Geggamoja

New member
Nu skäms jag - hur ku det bli fel... Strandell du har rätt, Gelleråsen Steg 6 är söndag 29:e april. Steg 5 börjer traditionen tro på eftermiddagen innan - det måste vara så att det blev fel.. Ska få ny tid hos grafikchefen och få annonsbilden ändrat, samt på www.smcsport.se

När ni ändå håller på med bilden kanske ni kan tejpa framlyktorna och plocka av backspeglar? Eller får man köra så där i SMC-sport? :slagen:

Om jag har hoj till dess så är denna kurs given! :tummenupp

Edit:
Jag hittar inga prisuppgifter vare sig på
https://www2.svmc.se/school?courseId=332
eller på
http://www.svmc.se/school/Samlingsplats_for_stora_kursinformationsfiler/Steg_5_Gellerasen/
 
Last edited:

Gixxlito

New member
Jaha, jag provar här också.

Någon som är intresserad av att köra lite stafett på Falkenberg, Anderstorp och Gellersåsen.

Det går i medioker tempo, men ta det som schysst träning med mycke köra.

5 maj Falkenberg
7 juli Smokey 200 i Anderstorp
26 juli Bike Week i Karlskoga
 

SuperRetard

New member
Jaha, jag provar här också.

Någon som är intresserad av att köra lite stafett på Falkenberg, Anderstorp och Gellersåsen.

Det går i medioker tempo, men ta det som schysst träning med mycke köra.

5 maj Falkenberg
7 juli Smokey 200 i Anderstorp
26 juli Bike Week i Karlskoga

Falkenberg är kört, men Smokey200 och ev. Bike Week kan va intressant. :)

Bara du inte räknar med nån vinst, ligger ca 10% efter SST600 ungefär. Men hojen finns, och lite snabbare hinner jag nog bli tills dess.
 

Gixxlito

New member
Falkenberg är kört, men Smokey200 och ev. Bike Week kan va intressant. :)

Bara du inte räknar med nån vinst, ligger ca 10% efter SST600 ungefär. Men hojen finns, och lite snabbare hinner jag nog bli tills dess.

Lysande, och jag kör för det är skoj, ingen aning om SST600 tider men Gelleråsen kanske 1,16 nåt, Falkenberg 54 nåt och Anderstorp väldans höga 1,40 tider, ja så nära 1,50 som är möjligt. Så som sagt, det är bara en kul grej för mig. Mitt nummer 0733-632511 så kan vi höras närmare.

Mvh
Harry
 

Geggamoja

New member
Hej gott folk!

- Någon som gick steg 5 på Gelleråsen 29 april som fått sin licensbricka än? (Själv har jag inte ens fått inbetalningskortet.)

- Jag undrar även om det finns någon som tävlar under SMC Sports fana?

- Vidare undrar jag om man får något medlemskort i SMC Sport? Det finns tillfällen då man behöver uppvisa medlemskap i SVEMO-ansluten klubb.

Mvh Love
 
Last edited:

tarantella

New member
Hej gott folk!

- Någon som gick steg 5 på Gelleråsen 29 april som fått sin licensbricka än? (Själv har jag inte ens fått inbetalningskortet.)

- Jag undrar även om det finns någon som tävlar under SMC Sports fana?

- Vidare undrar jag om man får något medlemskort i SMC Sport? Det finns tillfällen då man behöver uppvisa medlemskap i SVEMO-ansluten klubb.

Mvh Love

Nix, har tyvärr inte heller fått något inbetalningskort.
 

Hansi

Skrivit för mycket
Har ni skickat in det påskrivna "jag har gått kursen" beviset (A4 lappen som instruktörerna skrev på) till SMC kansliet?

1: Gå kursen och få det påskrivna intyget på A4
2: Skicka in intyget till SMC kansliet
3: Vänta på inbetalningskort från SVEMO
4: Betala
5: Licensbrickan kommer med posten från SVEMO

Nästa gång du får ditt SMC medlemskort så kommer det stå SMC SPORT under där det står vilket distrikt du tillhör.
 

SuperRetard

New member
Som Hansi (typ) säger så ger inte licenskursen automatiskt licens.

Man måste skicka in licensintyget som ni fick på kursen till Svemo, och betala de 1050:- för att få ut själva licensbrickan.

Ska ni tävla eller köra utomlands funkar det normalt bra att köra på licensintyget däremot, så vill ni boka och köra, gört!
 

Hansi

Skrivit för mycket
Som Hansi (typ) säger så ger inte licenskursen automatiskt licens.

Man måste skicka in licensintyget som ni fick på kursen till Svemo, och betala de 1050:- för att få ut själva licensbrickan.

Ska ni tävla eller köra utomlands funkar det normalt bra att köra på licensintyget däremot, så vill ni boka och köra, gört!

När jag fick intyget efter kursen saknades smc stämpel, därför fick jag skicka den via smc kansliet. Gjordes intyget klart inkl smc stämpel så skall det ju gå att skicka direkt till svemo.
 

Geggamoja

New member
Hur proceduren går till vet jag ju redan, det gicks igenom under licenskursen. Frågan löd om någon hade fått sin licensbricka och att jag inte ens fått mitt inbetalningskort.

Nu skulle ju instruktörerna på kursen se till att ansökan skickades till SVEMO. Jag mailade SMC-kansliet och frågade och fick info att de har skickat ansökan till SVEMO.

Jag väntar alltså på inbetalningskortet från SVEMO som normalt ska komma inom 2 veckor enligt deras website. Mailade dem tidigare idag och inväntar svar.
 
Top