www.smcsport.se - DATUM´s är korrigerat...
Last edited:
Kanske läge att lägga ut att Steg-6 licensträningen är numera öppen för alla som har licens!! Man behöver inte ha gått Steg 1-4 innan!!!
Per
Läste 5 juni nån annanstans också, men enligt bokningen är det 5 juli. Kanske nåt att se över så det blir rätt
Krävs det något medlemskap i smc lr smc sport eller är licensen det enda "kravet"?.
Jupp - fan, det kanske är 5/7. Jag måste dubbel kolla - återkommer och får korrigerat på www.smcsport.se om det är så!
.
Jag kan ha fel, men var det inte en tanke med att kräva steg 1-4/5 för deltagande på steg 6 för att hålla det lite lugnare på SMC Sport-körningar och på så sätt locka in de som inte riktigt vågar ta steget in i "riktig" licensträning?Kanske läge att lägga ut att Steg-6 licensträningen är numera öppen för alla som har licens!! Man behöver inte ha gått Steg 1-4 innan!!!
Får vi som redan betalat 700kr i medlemsavgifter för SMC + SMC Sport tillbaks något då kanskeDet är inte rimligt att det ska kosta extra 375+375! SMC medlemsavgift för klubbansluten 325 + 50 medlemsavgift för SMC SPORT = 375.
Det vore ju ett ypperligt tillfälle för föreningsstämma. Behöver man anmäla sig i förväg för att kunna vara med?Ett sätt att lösa detta på är att sänka medlemsavgiften i SMC SPORT, och jag sku inte bli förvånad att det kommer ett sådant förslag på föreningsstämman, som sannolikt blir på Gelleråsen 27 april!
1. Jag kan ha fel, men var det inte en tanke med att kräva steg 1-4/5 för deltagande på steg 6 för att hålla det lite lugnare på SMC Sport-körningar och på så sätt locka in de som inte riktigt vågar ta steget in i "riktig" licensträning?
När ändrades målsättningen till den ovan? (Nu tror jag inte det flockas med pro-förare på SMC steg 6, men tycker ändå frågan är intressant, särskilt för att kunna locka fler att se fördelarna med SMC Sport jämfört med andra klubbar och träningar)
2. Får vi som redan betalat 700kr i medlemsavgifter för SMC + SMC Sport tillbaks något då kanske
3. Det vore ju ett ypperligt tillfälle för föreningsstämma. Behöver man anmäla sig i förväg för att kunna vara med?
Nu skäms jag - hur ku det bli fel... Strandell du har rätt, Gelleråsen Steg 6 är söndag 29:e april. Steg 5 börjer traditionen tro på eftermiddagen innan - det måste vara så att det blev fel.. Ska få ny tid hos grafikchefen och få annonsbilden ändrat, samt på www.smcsport.se
Jaha, jag provar här också.
Någon som är intresserad av att köra lite stafett på Falkenberg, Anderstorp och Gellersåsen.
Det går i medioker tempo, men ta det som schysst träning med mycke köra.
5 maj Falkenberg
7 juli Smokey 200 i Anderstorp
26 juli Bike Week i Karlskoga
Falkenberg är kört, men Smokey200 och ev. Bike Week kan va intressant.
Bara du inte räknar med nån vinst, ligger ca 10% efter SST600 ungefär. Men hojen finns, och lite snabbare hinner jag nog bli tills dess.
Hej gott folk!
- Någon som gick steg 5 på Gelleråsen 29 april som fått sin licensbricka än? (Själv har jag inte ens fått inbetalningskortet.)
- Jag undrar även om det finns någon som tävlar under SMC Sports fana?
- Vidare undrar jag om man får något medlemskort i SMC Sport? Det finns tillfällen då man behöver uppvisa medlemskap i SVEMO-ansluten klubb.
Mvh Love
Som Hansi (typ) säger så ger inte licenskursen automatiskt licens.
Man måste skicka in licensintyget som ni fick på kursen till Svemo, och betala de 1050:- för att få ut själva licensbrickan.
Ska ni tävla eller köra utomlands funkar det normalt bra att köra på licensintyget däremot, så vill ni boka och köra, gört!