KEMORA 2009, The Kurs!

Spiff

New member
Har ni också börjat packa?:)

Tips på bra att ha saker:
-MyggA
-Myggjagare som man sätter i vägguttaget i rummet/stugan så man kan sova med öppna fönster om det blir varmt/fuktigt.
...
Vi ses snart Per

Jag köpte ett myggnät på Jula för 40 pix =)

/speefen
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Har ni också börjat packa?:)

Tips på bra att ha saker:
-..-Öronproppar på natten.
- ....-Glatt humör:D:D

Vi ses snart Per

Hmm - kanske det är bäst att jag får sova utomhus, så jag inte stör :)

Annars letar jag febrilt; snabb monterbara is-dubbar, elektrisk värmeväst och annan polar utrustning. Känns som att det kan bli en blött och kall resa vidare norr på efter uppvärmningen på Kemora..

Och sen undrar jag varför det är svenska som rekomenderar en dansk, att kolla på en norsk vädertjänst för att se hur vädrat ska bli i Finland!

Ska det vara internationellt - va då mä´; http://www.accuweather.com/world-fo...aveler=0&locCode=EUR|FI|FI005|VETELI&metric=1

Fick detta tips av den finska SMC syrra organisation - och där var det mindre med vatten på Kemora...

Nu är ska endast Bumsen ses över, och sen är det iväg på Finlandsbåten kl. 16 - innan jag ska ha finsk lektioner i morgon afton..

Vi ses på söndag :)
 

lime

Skriver inte
Väderprognosen ser ju också ut att bli bättre och bättre varje gång man tittar... snart är det sol... :)
 

Niklasinorr

New member
Hmm - kanske det är bäst att jag får sova utomhus, så jag inte stör :)

Annars letar jag febrilt; snabb monterbara is-dubbar, elektrisk värmeväst och annan polar utrustning. Känns som att det kan bli en blött och kall resa vidare norr på efter uppvärmningen på Kemora..

Nu bor jag faktiskt 40 mil norr om Kemora och vi hade 27 grader varmt igår, det är inget "polar" över det, så det så:)
 

lime

Skriver inte
För er som är intresserade så har det idag varit regn, regn, lite mindre regn, nästan inget regn alls och lite mer regn.

Men vi har kul ändå! :D
 

Loffan

New member
För er som är intresserade så har det idag varit regn, regn, lite mindre regn, nästan inget regn alls och lite mer regn.

Men vi har kul ändå! :D


Att ni har kul ändå, det tvivlar jag inte på.. och att ni kan köra även när det regnar såg jag med egna ögon i Linköping den 9/7, men håll ut!! för på onsdag och torsdag lovar dom sol och inte en droppe regn..

Ha de "gött änna"
Annica
 

lime

Skriver inte
Jepp, nu har tisdag och onsdag gått, men strålande solksken. Idag har vi roat oss med att göra köra i kadrilj...
 

Hasse

New member
hårda bud

Hej !
Kul med lite info från "hetluftens" prövningar.
Låter nästan som att ni rider i fyrkanter eller något ditåt.

Kanske blir det dressyr och piaffövningar i morgon, vi håller tummarna här hemma.
Låt piskan vina .:cool:
 

swischmc

New member
TUSEN TACK för en helt underbar och välplanerad kurs! TACK till instruktörer och kursare, vi gjorde kursen till vad den blev genom gott humör, roliga övningar och mycket skratt.

Till nästa år önskar jag bara att fler håller sig kvar banan... :(

Nu väntar toring i Sverige, sitter just nu på ett Hostel i Vasa och väntar på Umeåbåten.

Vi ses nästa år!
Lena
 

roffe_s

Active member
Tack allihopa (deltagare, instruktörer, funktionärer och inte minst TräningsLedare #46) för ett antal rysligt trevliga dagar och en bra kurs på och runt den finska asfaltslingan:). Kom hem och i säng strax 05.00 i morse, så man lär väl vara lite mosig resten av denna dag.

Ett speciellt tack till våra vänner Stockholmarna i stuga 8 som tog väl hand om min blyge, tystlåtne och diskrete vän Hoppe(lainen) under dessa dagar så jag kunde koncentrera mig på annat jobb...:p


Schnyggt! Fler bilder emotses:)

Kör snyggt med gummit mot backen så ses vi, om inte förr så nästa år!
 

Syster-Tysk

New member
Kemora -09

Kan inte annat än att hålla med Herr Skogis! Tack Alla, trevligt och roligt.

Jag sabbade det lite så det inte blev lika roligt alla dagar, men har mig själv att skylla! ;)

Någon som kan PM'a mig hur jag kommer i kontakt med Fotografen Daniel?

Skulle vara kul med lite bilder från Måndagen! :D

/ Syster-Jonas HP2 Sport "Tysken" - Umeå -
 

Spiff

New member
Tack alla deltagare för 4 mycket roliga dagar!

Jonas, vet inte om han var så snabb så att du han fastna på bild ;)
men här är hans site. www.voj.se
 

ninan

New member
mina amatörbilder

Tack för en härlig vecka. Ses nästa år.

Som vi sade lägger vi upp länkar till bilder här också....

Detta var mina alster, dock bara utanför banan. Bilderna ligger här

Notera rekordet med 6 st svenskreggade daytonor på samma bandag. Har aldrig hänt förr ;)
 

Taxen

New member
Tack alla för en galet rolig vecka! Jag har haft så kul!! Har dessutom lärt mig massor! :)

Syns i trafiken!



...Ett speciellt tack till våra vänner Stockholmarna i stuga 8 som tog väl hand om min blyge, tystlåtne och diskrete vän Hoppe(lainen) under dessa dagar så jag kunde koncentrera mig på annat jobb...:p

Jorå.. Ho-Ho skötte sig fin-fint i stugan! :D Han hade dessutom väldans bra koll på sina saker, så dom inte spred ut sig för att nästan inte gå att hitta... :rolleyes:
 

Hoppe

New member
Om det var kul på Kemora?...Hade Owe en lustig hatt? Var Ezzo snabb? Var måndagen blöt? Hänger Jan-E på hojen?



Jag sa ju tack för hjälpen! Det är inte så lätt för en blyg och vilsen norrlänning att vara ute på resa själv. :rolleyes:

Jorå.. Ho-Ho skötte sig fin-fint i stugan! :D Han hade dessutom väldans bra koll på sina saker, så dom inte spred ut sig för att nästan inte gå att hitta... :rolleyes:
 

Roggocop

New member
TACK FÖR ALLT ARBETE MED LOGISTIK OCH PERSONAL, #46!

Samt alla andra som förtjänar det, fantastiskt rolig och lärorik kurs. Börjar precis komma igen efter all körning och hemresan.

OBS - Glöm inte de där hemma som ställer upp för oss när vi är borta

Vi ses på nån bana:D.
 
Top