Är din farhåga att det ska gå för långsamt eller för fort i lugn grupp?
I lugn grupp körs det lugnt på en BKK, men deltagarna uppmanas att åtminstone hålla sådan fart att övningarna blir realistiska i sammanhanget trafikövningar. Ändå har var och en har naturligtvis rätt att hålla en fart som känns trygg och säker.
Min oro är att det ska gå för fort. Eftersom hon är total noob så är stresströskeln rätt låg, och jag rekommenderar ogärna något för henne som kan leda till onödiga misstag.
Jag vill se henne utvecklas, och helst fastna för banåka "på riktigt". Men resan dit är just en resa, och stressas man där tror jag hon blir avskräckt. Jag körde väldigt lugnt första gången på bana också för att få fokusera på kurvhastighet och mig själv, en sak i taget
! Skillnaden är att jag kört 2-hjuligt i snart 20 år och har en tävlingskarriär bakom mig om än på cross.
Och jag vet att det SKA vara så att alla får köra i sitt tempo. Men det är likförbannat jävligt otäckt för någon som är lite osäker att bli omkörd i 230 av en ylande R1a 100 meter innan man själv ska försöka ta sig runt den där kurvan som mer känns som ett hörn.
Min uppfattning är/har blivit att just gasasomfanpårakorna-sympotomet dyker upp på SHK i MKT större utsträckning än BKK, varför jag hellre ser henne på BKK första gången.
Problemet är väl att jag (eftersom vi delat möbler ett tag) känner henne rätt väl. Hon är super på att hålla sig lugn i alla lägen, men inte om hon känner sig osäker från början. Och det skulle sabba hennes upplevelse och utbyte enormt om hon skulle "behöva" oroa sig för att vara ivägen för sporthojsfuckon som går kurs för att varva ur rakt fram!
För egen del skiter jag i vilket, jag kan både hålla spår och slå av en sekund för att släppa om snabbare förare!