KEMORA 2009, The Kurs!

HighfidelitY

New member
Vad kostar dvd:en? Undrar en som håppas vara med på "previously unreleased" material.

DVD:n kommer att kosta 150:-+porto. Det kommer att ta ett tag innan jag är klar tyvärr för nu ska jag ha semester! :D

Skicka ett PM eller mail till mig med adress och vilken färg på västen du hade de första tre dagarna så kommer det så småningom ett svar med betalningsinfo och en DVD givetvis! ;)

info(alfakrull)manicmotion.se är en bra adress att skicka på!
 

swischmc

New member
Oj, det här väcker minnen!!! Jag längtar redan till nästa kurs... och det är typ 11 månader tills dess! :mad:

Men, men, det som väntar på något gott.. osv. Under den kalla och mörka vintertiden har jag bilder och film att titta på, det gör livet lättare. :)
 

Lotek

#82 Superbike
Tack Petra...riktigt fina bilder.
Damn..vad snygg man är.. :D åtminstone med hjälmen på.
Jag får nog åka dit och lysa upp tillvaron nästa år också..

Tack alla för 4 underbara dagar.

Dag 1-3: Gul 14
Dag 4: Rosa 9
 
Last edited:

Petra

Super Moderator
Ja va gör vi inte för dig Petra och alla andra tjejer;)

Vi vill ju ha fler av er på kurserna!! (om nu detta skulle hjälpa??:eek:?)

Per

Jättesnällt gjort av er!
Jag tror alldeles säkert att det hjälper, men om det nu inte gör det kan jag bidra med bilder tagna från andra sidan älven när Jocke filmade er. :D
Jag sparar de bilderna tills strax innan kursbokningen öppnar för nästa Kemorakurs.
 

HighfidelitY

New member
Jättesnällt gjort av er!
Jag tror alldeles säkert att det hjälper, men om det nu inte gör det kan jag bidra med bilder tagna från andra sidan älven när Jocke filmade er. :D
Jag sparar de bilderna tills strax innan kursbokningen öppnar för nästa Kemorakurs.

Jäklar vilka fina bilder du tagit! Jag snor en till min blogg! :)

Men med tanke på att jag filmade nakna karlar, borde inte du ha fotat gäddan i vassen? Eller kanske aktersnurran? :)
 
Last edited:

kazzee

New member
Kanske är jag som är ovanligt blind. Men vart befinner sig den eminenta utvärderingen utav Kemora 2009? :)
 

swischmc

New member
Titta under School, Dags att utvärdera kurs (på höger sida) och klicka på "Klicka här". Vänta en halv evighet och logga sedan in. Efter det, klicka på Utvärdera kurs (på vänster sida, finns också på höger sida) och sedan klickar du på den kurs du ska utvärdera.

Lycka till! :)
 

daytona

New member
Japp snygga bilder! Synd bara att jag inte fastnade på en enda!
Är det någon som har sett nån bild på en svart motivlackad triumph 675 nånstans så hojta till!

/svartväst nr25

Nu ligger det en väldans massa bilder i galleriet på hemsidan. De kommer att delas in i album så småningom... när nån som kan mer än jag (ex Swedie;)) fixar till det.
Gå in här och klicka vidare på länkarna. http://www.svmc.se/templates/mc_folket/default.aspx?id=3159
 

swischmc

New member
Innebär det att det finns opublicerade bilder?
Jag var tyvärr inte den kameran älskade mest... vore kul med någon riktigt bra bild. :)

Orange Honda CBR, röd jacka och rosa väst. Någon som sett någon bild??
 

Petra

Super Moderator
Innebär det att det finns opublicerade bilder?
Jag var tyvärr inte den kameran älskade mest... vore kul med någon riktigt bra bild. :)

Orange Honda CBR, röd jacka och rosa väst. Någon som sett någon bild??

Ja det finns en del opublicerade bilder. Jag hittar inge bild på dej, men kan ha missat. Om du kommer till årsmötet får du gärna kolla igenom alla bilder. De finns i min dator.
Har du kollat WestW.s bilder? Han tog nog bild på alla. Du hittar hans bilder via länk tidigare i den här tråden.

Jag tror nog f.ö att de jag har bild på finns i bildgalleriet.
Tyvärr har jag inte möjlighet att sortera ut alla deltagare och skicka bilder. WestW har däremot bra sortering på sina bilder då han var med och fotade just för att serva er deltagare med bilder. Kolla i hans album =)
 
Last edited:

SuperRetard

New member
Ang Kemora..

Hur långsamt går det i lugna gruppen där?

Tänkte ta med tjejen och hon kör upp som imorrn.. Hon är dessutom lite FÖR orädd, men jag ser henne helst i en grupp (första gången iaf) där det inte hetsas så jävligt som det oftast görs på SHK (fullgas rakt fram, ledahojengenomkurvorna-edish).
 

Monsterdiggaren

New member
Ang Kemora..

Hur långsamt går det i lugna gruppen där?

Tänkte ta med tjejen och hon kör upp som imorrn.. Hon är dessutom lite FÖR orädd, men jag ser henne helst i en grupp (första gången iaf) där det inte hetsas så jävligt som det oftast görs på SHK (fullgas rakt fram, ledahojengenomkurvorna-edish).

Är din farhåga att det ska gå för långsamt eller för fort i lugn grupp?
I lugn grupp körs det lugnt på en BKK, men deltagarna uppmanas att åtminstone hålla sådan fart att övningarna blir realistiska i sammanhanget trafikövningar. Ändå har var och en har naturligtvis rätt att hålla en fart som känns trygg och säker.

Ingen ska behöva bli hetsad eller skrämd, inte i någon grupp. Deltagare som stör andra med sitt beteende eller kör så att de riskerar att själva köra omkull blir informerade om detta av sina instruktörer eller av funktionärerna. De som på ett kontrollerat och konsekvent sätt kan köra övningarna fortare än de andra i sin grupp får byta till en snabbare grupp.

Målet är för övrigt som alltid att åstadkomma bästa möjliga deltagarindelning efter hastighet och i Kemora har vi både i år och ifjol kört med FYRA hastighetsgrupper under de tre första kursdagarna. Lugn, medel, snabb och supersnabb grupp.
Min subjektiva uppfattning är att överlappet hastighetsmässigt var ganska stort mellan grupperna. De snabbaste i lugn grupp skulle ha kunnat köra i medelsnabb grupp. I kurvhastighet kanske de snabbaste i lugn grupp körde lika fort som vissa i snabb grupp. Jonas "HP2-sport" stod med stoppuret i depån och tog stickprov, han kan säkert ge en bättre beskrivning av gruppernas spridning i hastighet. Kemora är en bred och fin bana, så det finns plats för alla och det finns gott om möjligheter att passera varandra.
 

SuperRetard

New member
Är din farhåga att det ska gå för långsamt eller för fort i lugn grupp?
I lugn grupp körs det lugnt på en BKK, men deltagarna uppmanas att åtminstone hålla sådan fart att övningarna blir realistiska i sammanhanget trafikövningar. Ändå har var och en har naturligtvis rätt att hålla en fart som känns trygg och säker.

Min oro är att det ska gå för fort. Eftersom hon är total noob så är stresströskeln rätt låg, och jag rekommenderar ogärna något för henne som kan leda till onödiga misstag.

Jag vill se henne utvecklas, och helst fastna för banåka "på riktigt". Men resan dit är just en resa, och stressas man där tror jag hon blir avskräckt. Jag körde väldigt lugnt första gången på bana också för att få fokusera på kurvhastighet och mig själv, en sak i taget :)! Skillnaden är att jag kört 2-hjuligt i snart 20 år och har en tävlingskarriär bakom mig om än på cross.


Och jag vet att det SKA vara så att alla får köra i sitt tempo. Men det är likförbannat jävligt otäckt för någon som är lite osäker att bli omkörd i 230 av en ylande R1a 100 meter innan man själv ska försöka ta sig runt den där kurvan som mer känns som ett hörn.

Min uppfattning är/har blivit att just gasasomfanpårakorna-sympotomet dyker upp på SHK i MKT större utsträckning än BKK, varför jag hellre ser henne på BKK första gången.

Problemet är väl att jag (eftersom vi delat möbler ett tag) känner henne rätt väl. Hon är super på att hålla sig lugn i alla lägen, men inte om hon känner sig osäker från början. Och det skulle sabba hennes upplevelse och utbyte enormt om hon skulle "behöva" oroa sig för att vara ivägen för sporthojsfuckon som går kurs för att varva ur rakt fram!

För egen del skiter jag i vilket, jag kan både hålla spår och slå av en sekund för att släppa om snabbare förare!
 
Top