ITS - Incident Tracking System & 100 testpiloter

Rynkan

New member
Jag vet att jag ska få en enhet, men inte om jag borde fått den ännu? :va

Menar du att allt är utskickat nu och att om man trillat bort i hanteringen så ska man höra av sig?

Nej, jag formulerade mig dumt bara. Jag tänkte att det skulle vara bra med ett PM från alla som väntar på en enhet så att jag kan diffa denna lista mot den lista jag har där jag sänt ut enheter till.

Rynkan

New member
Kommer firmwareuppdateringar att tryckas ut via GSM eller hur funkar det?

Enheterna stödjer OTA-updates.

Kort fungerar det såhär:
När enheten skickar sin rapport till servern så får den ett svar och i detta svar anges det att det finns en uppdatering som den automatiskt hämtar. Detta görs över GPRS/3G

Vi har även möjlighet att skicka en uppdateringsorder till en enhet via SMS GSM

Last edited:

Rynkan

New member
Än så länge har jag inte fått in ett test där enheten varit monterad i en 90° vinkel, du kan få vara den som testar detta scenario om detta hjälper dig genom att du slipper borra hål i din motorcykel.

Rynkan

New member
Info: Jobbat länge idag fastän folk säger att jag borde sova, imorgon kommer en stor uppdatering utav konfigurationen gå ur till samtliga enheter som är hos er, ni som har en enhet men ännu inte hunnit installera den, PMa mig snarast då denna skickas ut via SMS.

OFF-TOPIC

Litet tipps: om ni vill skapa bokmärken av trådar på detta forum och om ni vill att bokmärkena tar er till den senaste sidan av tråden så kan ni tex ta denna tråden:

http://forum.svmc.se/showthread.php?7265-ITS-Incident-Tracking-System-amp-100-testpiloter/page8

"/page8" var tidigare den senaste sidan dock blev länken ovan mindre aktuell så fort tråden uppgick till 9 sidor.
Vad ni då kan göra är att ändra "/page8" till ett mycket högre nr tex "/page666" och forumet kommer då visa den senaste sidan (9 eller vad det blir i framtiden) då sidan 666 inte existerar ännu.

http://forum.svmc.se/showthread.php?7265-ITS-Incident-Tracking-System-amp-100-testpiloter/page666

Last edited:

Mike-

New member
Någon mer som upplever att enheten tycks dra en del batteri?

Jag har CTEK sk comfort indicator kopplade på batteriet, en liten pryl som visar rött, gult och grön beroende på batteriets laddning.
http://www.ctek.com/se/sv/chargers/Comfort Indicator Eyelet M6

Tidigare har den visat grönt 2-3 veckor utan problem, men nu går den ner på gult efter 2 dygn. Testat med 2 olika batterier (varav det ena helt nytt) men samma effekt.

Rynkan

New member
Någon mer som upplever att enheten tycks dra en del batteri?

Jag har CTEK sk comfort indicator kopplade på batteriet, en liten pryl som visar rött, gult och grön beroende på batteriets laddning.
http://www.ctek.com/se/sv/chargers/Comfort Indicator Eyelet M6

Tidigare har den visat grönt 2-3 veckor utan problem, men nu går den ner på gult efter 2 dygn. Testat med 2 olika batterier (varav det ena helt nytt) men samma effekt.

Jag har en firmwareuppdatering på gång för samtliga enheter då jag märkt att vissa misslyckas att gå ner i strömsparläge på ett långt tag och drar därför enormt mycket ström. koppla ifrån enheten för tillfället om din drar alldelles för mycket ström och skicka IMEI till mig i PM så kommer jag återkomma så fort uppdateringen går iväg (1-2dagar)

Last edited:

hamre

Member
Jag skulle kräva pengarna tillbaka! Ja, absolut!

H
Kan du inte läsa eller va e de för fel på dej? Jag skrev ju för fan att det inte kosta oss något, hur fan kan du då få till det att begära pengarna tillbaka???
Gör dej rolig nåt annat ställe, stör inte denna tråden också!!!!

Rynkan

New member
EOW (end of week) Update:

Jag håller på och testar de senaste justeringarna för enheterna och de kommer att skickas ut till samtliga enheter i slutet av veckan (EOW).

Jag kommer (kan tyvärr inte svära på det) även att ha en enklare sida tillgänglig för er där ni kan se den senaste positionen på er hojj, även detta EOW.

Ni loggar in med ert IMEInr.

powerglide

New member
En viktig fråga.
Hur hanteras resa i utlandet där roamingavgifterna för datatrafik är svindyra :(

Stänger ni av uppladdningen automatiskt?
Annars blir det lite dyrt för er när jag drar till Spanien nästa månad :brinnerupp

Ciderboy

New member
Hej!

Var hittar jag denna sida?

Har fått enheten, men har inte kunnat installera den, då min R1150RT inte har världens mest lättåtkomliga batteri.....

Mike-

New member
EOW (end of week) Update:

Jag håller på och testar de senaste justeringarna för enheterna och de kommer att skickas ut till samtliga enheter i slutet av veckan (EOW).

Jag kommer (kan tyvärr inte svära på det) även att ha en enklare sida tillgänglig för er där ni kan se den senaste positionen på er hojj, även detta EOW.

Ni loggar in med ert IMEInr.

Gick det ut ngn uppdatering av mjukvaran eller blev den uppskjuten?

EPersson

New member
Hej!
Du behöver inte oroad dig för kostnader. Dessutom brukar inte surfabbonemangen funka (roaming) utomlands.
Men kör försiktigt!