ITS - Incident Tracking System & 100 testpiloter

Ricken

Member
Ja, det där är ju dilemmat för min del. Jag har ju ingen skjuts-kuts. Men under det som borde vara det finns det rent krasst gott om plats egentligen, men eftersom kåpdelen från tank till tail är one-piece och alla (jag har flera kåpset) är rejält tighta att få på, så är det ingen plats till övers längre.

Ska kolla på det snarast då jag ska installera om transpondern, som också ska ha el med samma förutsättningar så jag tänkte slå 2 flugor i en smäll när det ändå ska lödas.

Framför instrumenteringen då?
Är det tajt där med?

Jag funderar på att stoppa min i luftburken...
 

Mike-

New member
Är det ngn idé att installera den redan nu innan appen resp hemsidan är släppt? Samlas det in ngn testdata?
 

Rynkan

New member
Är det ngn idé att installera den redan nu innan appen resp hemsidan är släppt? Samlas det in ngn testdata?

Data samlas in, pilottestet går ut i första hand ut på att just samla in data. app&hemsida är steg två, då vi med säkert het kan skilja ut olika händelser med säkerhet.
 

cage

New member
Då har det anlänt ett paket till mig oxå.... Nu gäller det bara att hitta en plats för lådan under dynan på 690´n!

En annan reflektion är... Varför är en kabel som skall jordas RÖD??? Känns helt fel tänkt.

//cage
 

Rynkan

New member
Då har det anlänt ett paket till mig oxå.... Nu gäller det bara att hitta en plats för lådan under dynan på 690´n!

En annan reflektion är... Varför är en kabel som skall jordas RÖD??? Känns helt fel tänkt.

//cage

För att pinouten på devicen är custom-made, dock är kabeln en standardiserad-produkt, kontakten till kabeln designades utan att titta på pinouten på kabeln
 
Last edited:

powerglide

New member
Men den är ju fortfarande RÖD?
Kanske läge att ändra på layouten?

Eller går det att köra den på negativ spänning utan att den brinner upp när första användaren kopplar fel?

Du vet det där med att läsa instruktioner ;)
 

Rynkan

New member
Men den är ju fortfarande RÖD?
Kanske läge att ändra på layouten?

Eller går det att köra den på negativ spänning utan att den brinner upp när första användaren kopplar fel?

Du vet det där med att läsa instruktioner ;)

Det går inte att ändra pinout i efterhand, man får helt enkelt läsa rätt.
CED220 är det rätt på
 

EPersson

New member
I nästa version menar jag.
Man kan inte ha rött som jord. Folk gör fel då.

Nu läser ju jag infon som att det är fixat på version CED220.

Detta är ju ett test och då kan man inte stäla några krav på färger osv.
Förserier är ju alltid behäftade med vissa brister och som "testpilot" köper åtminstonde
jag det.

Ser fram emot app o webbsida.
 

Mike-

New member
Nu läser ju jag infon som att det är fixat på version CED220.

Detta är ju ett test och då kan man inte stäla några krav på färger osv.
Förserier är ju alltid behäftade med vissa brister och som "testpilot" köper åtminstonde
jag det.

Ser fram emot app o webbsida.

Jo men jag tror Powerglide menade det som en synpunkt inför kommande releaser, precis som jag föreslog ett förtydligande om vad som anses som "upp" på enheten (samt ev säkringar).

Jag tycker fortfarande att informationen till testpiloterna är luddig.
Vill de att man ska rapportera saker som ovan? I sådana fall var gör man det (mailadressen som uppgavs i brevet som följde med funkar inte)?
När jag monterat enheten, ska man då säga till så att de kan kolla så att den sänder ok? Det finns ju ingen app/websida så jag kan ju inte själv kolla något.

Jaja, jag har iaf monterat min så får den väl sitta där tills jag hör något annat.
 

hamre

Member
Har inte sett röken av nån ITS ännu!! Skulle ha kommit i Maj nu är det Augusti och jävligt dålig info!!!
Vet att det inte kostar oss testpiloter nåt men jag tycker dom skulle kunnat informera oss om vad som händer, det är endast här man får nån sorts info.
 

Hampe

Skriver massor!
Har inte sett röken av nån ITS ännu!! Skulle ha kommit i Maj nu är det Augusti och jävligt dålig info!!!
Vet att det inte kostar oss testpiloter nåt men jag tycker dom skulle kunnat informera oss om vad som händer, det är endast här man får nån sorts info.

Jag skulle kräva pengarna tillbaka! Ja, absolut!



H
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Jag skulle kräva pengarna tillbaka! Ja, absolut!
H

Maila direkt t. claes@pawsec.com eller kanske mycket enklare skicka ett PM till "Rynkan" här på forum.

- Själv, har jag lite jobbigt att hitta "Hamre från Lysekil" i dom ansökningar som kom in - så det är inte så mycket jag kan göra där :wink:, hur mycket jag än skulle ville hjälpa till.

- Ja, jag är inte heller nöjd med informationsflöde och faktiska tidsterminer som varit under resans gång. Men, det pris som projektet har för oss testpiloter och SMC, samt dom politiska effekter - tror jag vi kan vara ganska nöjda med. Och som jag har nämnd vid flera tillfällen i tråden, får jag ta på mig delar av förseningen...
 

Carnivore

New member
Kan pinsamt erkänna att jag ännu inte hunnit montera enheten på hojen, får helt enkelt skylla på två småbarn och att mitt instruktörsengagemang tagit tiden istället. Men jag har heller inte hunnit vurpa än så ingen ko på isen så att säga. ;)

Nästa vecka har jag semester där inget är inplanerat så då skall den dit.
 

Rynkan

New member
Hej,
Ursäkta att jag inte skrivit på ett tag, sitter hemma med förkylning och feber. har ett möte med Herr Galne Dansken senare ikväll som jag inte vet om jag orkar :(

Jag förstår frustrationen vissa av har men jag ber er ha tålamod, det är högt tryck samtidigt som hela denna resa tyvärr inte gått så snyggt och felfritt som den borde.

Lite info:

* Jag håller på och förbereder en firmware uppdatering, inte mycket kommer att ändras förutom lite kalibrering samt ström-förbrukning.

* Ni som inte fått en enhet men borde ha fått: vänligen skicka mitt ett PM med följande information:
Namn Efternamn
Email (den ni angett vid ansökan till pilotprogrammet)
Telefonnr
Adress
 

SuperRetard

New member
Hej,
Ursäkta att jag inte skrivit på ett tag, sitter hemma med förkylning och feber. har ett möte med Herr Galne Dansken senare ikväll som jag inte vet om jag orkar :(

Jag förstår frustrationen vissa av har men jag ber er ha tålamod, det är högt tryck samtidigt som hela denna resa tyvärr inte gått så snyggt och felfritt som den borde.

Lite info:

* Jag håller på och förbereder en firmware uppdatering, inte mycket kommer att ändras förutom lite kalibrering samt ström-förbrukning.

* Ni som inte fått en enhet men borde ha fått: vänligen skicka mitt ett PM med följande information:
Namn Efternamn
Email (den ni angett vid ansökan till pilotprogrammet)
Telefonnr
Adress

Jag har fått grejena, och är läskunnig.

Men, har ni fått nåt utslag på de enheter som är monterade än? Enda bra stället jag kan tänka mig just nu är att skruva fast den i kåpstaget, men då hamnar den 90 grader vriden, med ovansidan rakt ut åt sidan alltså. Känns dumt att borra i saker om ni redan nu kan säga att "upp" måste vara uppåt.
 
Top