Just en snabb vända runt datorn hemma, under pågående semester..
Ni som inte har fått Cqrify - kontakta Claes direkt på Pawsec och få svar om leverans status.. Det är så att det fortfarande leveras..
(vad jag har fått info om är ca. hälften ute nu och i drift. Dom flesta har fått telefon support runt montering och igångsättning..)
Bilden visar en Cqrify på en GSX750R, vart den sitter bra och diskret under kuttsen - och fungerar även om sätet i kttsen har metal i botten!!
-------
Appen, är tyvärr försenad grundat semester på flera poster - jag är dock lovat en ny version för sista koll innan vi släppar den som sannolikt beta version..
Jag har fått, hämtat o packat upp paketet. Installationen verkar ju rätt tydlig enl. anvisningarna. Mitt problem är som ovan nämt monteringen, den får inte plats :-(
Spelar det nån roll om den sitter skyddat? Jag har ett transponderfäste på huggern som kan användas, även om jag ogillar att ha massa sladdar därifrån. Skyddad ledig plats är tagen av power commendergrejer, laptimer-puck och sånt.
Hur känsligt för metaller ovan dosan är det? Och är det värmekänsligt? Annars kanske man kan få plats nära motorn runt säkringshärvan eller nåt.
report_id,packet_id,packet_sequence_number,latitude,longitude,time_stamp,speed,heading,reasonCode,ignitionStatus,privateMode,gpsValid,{...snipp...},accelerometerXAccel,accelerometerXDecel,accelerometerYAccel,accelerometerYDecel,accelerometerZAccel,accelerometerZDecel,{...snipp...}
7997,2536,31,59.2585678,18.0852966,2012-07-28 20:42:01,40,252,2,0,0,1,{...snipp...},0,0,3,20,16,0,{...snipp...}
Hoppas bilden nu kom med på en Grå box - som är monterat på en GSX750R.
RYNKAN - det var trevligt med lite kompetent besök här och konkret info.. Kanske mina rynkor nu går bort :wink:
Viktigast är att alltid rikta rätt sida uppåt.
Hoppas bilden nu kom med på en Grå box - som är monterat på en GSX750R.
RYNKAN - det var trevligt med lite kompetent besök här och konkret info.. Kanske mina rynkor nu går bort :wink:
Och rätt sida upp är den plana sidan enligt installationsbeskrivningen. Jag tolkar det det som att det är den sidan som det sitter en klisterlapp med IMEI nr etc.
Men när jag kikar på bilden som Galne Dansken postade så är den monterad med den andra sidan uppåt.
Bägge sidorna är väl plana... så det spelar kanske ingen roll vilken sida som är uppåt?
Och gällande elen, är det så enkelt att man tar ström dels från batteriet och sedan skarvar in sig på tex baklyset?
Inga andra säkringar eller annat som man borde ha där emellan?
Ok,
Jag har inte original bakram, så det ser inte riktigt ut sådär. Men framförallt, på bilden sitter den ju inte med plana sidan uppåt, eller nedåt heller för den delen.
Om jag inte ska offra platsen för GPS-pucken till laptimern (som jag hoppas få liv i) så är det rätt kört bakom motorn. Däremot har jag monterat transpondern där tutan borde sitta, fäst i kåpstaget. Om det där med "plana sidan uppåt" inte är så känsligt så finns det ju möjlighet att få plats med ITS:en på andra sidan kåpstaget om den inte kommer ivägen för styrdämparen.
Andra tips?
Hej, Det ska vara etikettsidan neråt, det är motsatt sida som jag anser vara plan då fästanordningen sticker ut på etikettsidan
View attachment 4889
Ok. Jag tyckte den sidan hade fasade kanter samt en nedsänkning för ngn etikett i mitten. Frågade runt lite bland några vänner jag hade förbi, och det var 50/50 vilken sida man pekade ut som den plana.
Den bildade du bifogade är nog kalas att ha med i framtida installationsmanualer.
Har nu haft min monterad några dagar. Så vi får se om det fungerar eller inte.
Har den monterad under bakre sadeln på en gsx-r1100w.
Där finns det mycket plats.