Tengaipetrus
Member
Att det ska vara så svårt att visa respekt för andra människor. Det är ett märkligt samhällsbygge vi är på väg mot där allting vi gör riktar sig till mig, mig, mig och min, min, min bekvämlighet.
Petrus
Petrus
Empati med dem som arbetar på macken?
Jag vidhåller att det inte är mitt problem om de inte klarar av att sköta sitt arbete. Klarar de inte av det, så skall de byta jobb. Enkelt och konkret uttryckt. Det är inte mitt bekymmer.
Kärringen e ju för fan Psykopat
Jag vidhåller att det inte är mitt problem om de inte klarar av att sköta sitt arbete. Klarar de inte av det, så skall de byta jobb. Enkelt och konkret uttryckt. Det är inte mitt bekymmer.
Döden är ju den himmelska födelsedagen, den dag då jag kommer att få möta Gud. Jag skulle nästan kunna säga att jag ser fram mot den dagen med nyfikenhet och förväntan.
Nu hann jag inte läsa din originalformulering, så den lämnar jag därhän.
Det enda konkreta du skrev är risken för en lag. En sådan lag skulle vara ett utslag av just det kontrollsamhälle jag skrev om, ingenting annat.
Nu har vi hamnat på pajkastningsnivå här, vilket känns lite b.
Jag tar mitt inlägg igen och hoppas att Marie ska se och besvara det
Så det var det enda konkreta du hittade i det inlägget, tackar för det. Att visa häsnyn betyder tydligen ingenting för dig.
En sådan lag skulle vara ett utslag av att folk bär sig åt som dig, ingenting annat.
Jag har 1 fråga till dig Marie, tacksam om du besvarar den:
Har du läst inlägget av Kjecop på sidan 5 i den här tråden?
Om du har gjort det, begrundat vad där står och fortfarande svarar "det är inte mitt problem", ja då är jag beredd att ge upp. Ge upp och undra vart vi är på väg i detta samhälle där man inte kan visa lite respekt och hänsyn.
Lägger ner, det finns mer givande diskussioner att ägna sig åt...
..men mina kolleger blir lite osäkra ibland och det har jag full förståelse för, det är en enorm säkerhet att kunna se anskite och registreringsnummer på den som ska tanka.
Bara för att mack-folk ofta är obildade
För vi tänker jävlar inte ställa upp och visa någon jävla hänsyn...Har du ett problem -- lös det! Men utan att skyffla över problemet på andra oskyldiga kunder. Om man inte klarar det -- byt jobb!
Inga fördomar här inte, näe hur skulle det se ut?...
För vi tänker jävlar inte ställa upp och visa någon jävla hänsyn...
Bra jobbat Olsson, vet inte riktigt vad jag ska tro, varken om ditt inlägg eller Maries. Är det kanske bara roligt att provocera eller...
Bara för att de får en negativ upplevelse betyder det inte att man per automatik måste kräva att oskyldiga kunder ska ta av sig hjälmen -- som om hjälmbärandet är en orsak till ett påstått problem. Det är inte ovanligt att människor har problem med verklighetsuppfattningar -- kanske speciellt när det handlar om faror eller oro. Kanske kan någon form av terapi hos psykolog hjälpa, eller möjligen om de går en kurs i hur man räknar ut sannolikheter och risknivåer.
Bara för att mack-folk ofta är obildade, betyder det inte att de inte ansvarar för sina egna problem. Har du ett problem -- lös det! Men utan att skyffla över problemet på andra oskyldiga kunder. Om man inte klarar det -- byt jobb!
är det ok att ha hjälmen på sig om man går in på ett bibliotek då? Där är de ju högskoleutbildade!
Tycker inte dina argument håller riktigt faktiskt...
..går du in på banken med hela munderingen på Olsson?
Jag har ju lovat tidigare att jag ska lägga ner den här diskussionen, får väl försöka hålla det löftet nu.Behöver bilar bensin? Behöver motorcyklar bensin? Har du badbyxor på badstranden?