Ja Marie de är också människor precis som våra vänner poliserna. Till skillnad från dig så tycker jag att vi som är drogfria behöver skyddas från drogade förare, mer än de behöver beskyddas från polisen.
Tror du fortfarande på den där sagan att Polisen är till för att skydda laglydiga medborgare mot onda förbrytare?
Då är det dags att du vaknar upp ur drömmarnas värld!
Polisen finns bara för att pungslå hederliga svenskar så mycket som tänkas kan, genom att driva in böter för saker som inte utgör någon nämnvärd fara för samhället i stort (som t.ex. körning i angenäm hastighet)
Detta blev jag ordentligt klar över efter att förgäves ha försökt få tag i Polis när jag blev vittne till brott som innebar fara för liv, men någon timme senare såg jag ett helt tjog poliser, ivrigt upptagna med en stor hastighetsrazzia på en större riksväg. Prata om prioritering.....
Nejdu, sedan den stunden betraktar jag Polisen som samhällets fiende nr 1, och jag gör med största glädje allt jag kan för att försvåra deras meningslösa "arbete".
Du pratar om drogpåverkade förare. Ja i Sverige behöver man ju knappt ens lukta på korken till en ölflaska för att riskera åka dit för rattfylleri, men i civiliserade länder kan man ta en riktig öl eller ett glas vin till maten utan att behöva fundera på promillehalten. Jag har många gånger förr häcklat alkoholhysterin i Sverige, och jag kommer att göra det igen. Så länge man systematiskt gör vanliga civiliserade människor som lever ett gott och sunt liv till brottslingar så är systemet sjukt.