Dieselmotor är för mig starkt förknippat med arbetsfordon. Det kan jag absolut inte tänka mig att ha i mina privatfordon.
Om de som INTE vill köra dieselhoj skall skriva det här, så måste vi skapa ett nytt ämne för oss som är seriöst intresserade, så vårt skrivande inte drunknar i emotionella nejsägares irrelevanta kommentarer
Har förlorat en del komp, så det får inte vara för många -C för då startar den inte. Har minskat vevens hävarmslängd för att kunna veva snabbare, det hjälper! Har nu, detta till trots, klarat av de två första månaderna av "sommarens" körning och fick fylla på olja i dag, den är inte riktigt frisk men det finns fler motorer att slita på så det blir nog ett byte till sommaren. För mig är min mc just ett arbetsfordon, den besparar mig den otroliga mängd av arbete som skulle gått åt till att förflytta mig utan just ett motorfordon! Att det sedan är helt underbart att färdas ute i det fria och på två hjul ser jag som en ren bonus, sedan är det ju fritt att ha fördomar och tycka vad man vill i en demokrati.
Såja, litet trevliga nyheter...min kompis Esko har fått sidovagnen monterad på sin Royal Enfield Diesel Army, och med benägen hjälp av den lokala motor-gurun har han fått igång den också, hör så trevligt den går...
http://www.youtube.com/watch?v=ewRsdz_lLMw
Hoppas på en tidig vår...
Det tycks vara ngt fel på systemet, youtubelänkarna öppnar sej inte, åtminstone inte på min dator...skall lägga in adressen direkt ifall det är andra som har samma problem www.youtube.com/watch?v=ewRsdz_lLMw
Det var som tusan...kan det verkligen fungera på lång sikt
ja det kan man ju undra -lager å sånt borde ta stryk ??
Om man inte ökar kompet och inte höjer arbetstrycket i cylindern så borde det väl spela kvitta vilket bränsle den förbränner? Det jag skulle ställa mig lite tveksam till är den vita "röken" vilken skulle kunna vara ett tecken på ofullständig förbränning d.v.s. förångad oförbränd diesel vilket i förlängningen skulle kunna innebära sabotage på smörjfilmen i cylinderloppet!