Diesel Knuttar

woody

New member
Hej, det lär dröja innan Esko kan starta sin hoj, det är fortfarande mer än 30 grader kallt varje natt...inte riktigt läge att starta en diesel, han skall byta olja först och hälla vinterdiesel i tanken. Han har inget varmt garage för hojen, nämligen.
Nä, det blir nog ingen spis i smedjan, jag har just nu inte råd att köpa mera ved :eek: allt jag har slukas av kakelugnarna...
Av kolet jag eldar med går 90% rätt ut genom skorstenen, men det är klart, kråkorna skall ha något också, man skall inte vara missunnsam :rolleyes:

30 grader .....Ja det var ingen värme i den kylan :D
får hoppas att det snart blir vår !!

Jag ska ev få lite större garage ,det blir kul,
Trevligt med lite extra plats så man slipper flytta bilen jämnt när bågen ska ut ! :)
men svetsa får man inte göra där ,så det blir lite små grejande bara !

diesel

New member
Dieseldrift.

Hur många MC med dieseldrift rullar det i Sverige i dag? Finns det någon av dessa som kan tänkas rulla till The Big Knock at The Bat and Ball public house West Sussex i England kommande sommar och till Dieselkradtreffen i Hamm Westfalen i Tyskland i September? Dieselfordon är väl byggda för att användas långt och mycket?

smedpeter

New member
JA ! Det är riktigt, dieselmotorcyklar skall köras långt och mycket :D
För min del går våren/sommaren åt till byggande, och budgeten är skral, men nästa år blir det andra bullar ! :cool:

Marie

Banned
Dieselmotor är för mig starkt förknippat med arbetsfordon. Det kan jag absolut inte tänka mig att ha i mina privatfordon.

SuperRetard

New member
Dieselmotor är för mig starkt förknippat med arbetsfordon. Det kan jag absolut inte tänka mig att ha i mina privatfordon.

Håller med, delvis.. Men moderna dieslar är fantastiska. Turbos som funkar och effekt i kombination med låg förbrukning och bra servicekostnader på ett sätt som knäcker bensinare alla dagar.

Gällande trådens ämne håller jag nog med, för jag har en känsla av att omskrivna motorer inte riktigt står i klassen "moderna dieslar"?

Edit: Hade jag däremot haft intresse av touring på hoj, och det fanns en mindre variant av den motor jag har i bilen.. Då hade jag inte tvekat en sekund.

woody

New member
Hur många MC med dieseldrift rullar det i Sverige i dag? Finns det någon av dessa som kan tänkas rulla till The Big Knock at The Bat and Ball public house West Sussex i England kommande sommar och till Dieselkradtreffen i Hamm Westfalen i Tyskland i September? Dieselfordon är väl byggda för att användas långt och mycket?

:rolleyes:Det kostar 700 spänn för att få ut listan från vägverket över hur många dieselbågar det finns i sverige ,har inte känt mig motiverad att hosta upp de slantarna !:rolleyes: