Jo, en sak till. Finalnd HAR mycket riktigt lättat på sina benhårda bestämmelser för ombyggande av hojar. Det är mycket som är lättare nu, men det största problemet är att byråkraterna på bilprovningen gör ALLT de kan för att fortsätta motarbeta egenbyggandet.
Låt mej ta ett exempel : Man kräver att om man ersätter en motor, så får
effekten inte öka med mer än 25%. Så står det i förordningen, tydligt och klart. Men myndigheterna tolkar det så, att det är
cylindervolymen som inte får öka med mer än 25%. Trots att det inte alls är samma sak.
Well, vem börjar stämma myndighetrna och ta dem till rätten, vad kostar det, hur lång tid tar det, och värst av allt - under denna tid får man ju inte köra en endaste meter med hojen.
Man kräver också, att den ersatta motorn skall vara "en motor avsedd för motorcyklar", trots att det inte står så i lagen.
Man undrar om de tror att båtmotorer görs av trä och flygplansmotorer av lättmetall
Det finns otaliga sätt för hojbyggarmotståndarna att sätta käppar i hjulet.
Må deras skägg börja växa inåt !