Marie
Banned
Ah! Där kom urprunget - tack för det!
Jisses, så tidigt? På den tiden som den oeftergivliga rattstången i praktiken redan utgjorde ett spjut...
Ja spjutet fanns redan, det var därför som det räckte med en spjutspets som komplettering
Ah! Där kom urprunget - tack för det!
Jisses, så tidigt? På den tiden som den oeftergivliga rattstången i praktiken redan utgjorde ett spjut...
Det är varje medborgares plikt att ifrågasätta allt som sägs. Alltid!
Och speciellt det som körs ner i halsen på oss med rubriken "det är för ditt eget bästa".
Hampe
Dom bästa orden jag har läst på detta forum och då i synnerhet mening nr3!!!!
Själv ryggar jag alltid tillbaks när någon försöker sälja på mig en åsikt, idé, produkt, lag etc med orden "det är för ditt eget bästa".
Anders.J
Bara en nyfiken lite stilla fråga: VEM utövar auktoritär styrning i frågan om ABS?
Gillar inte heller en utpräglad säljande attityd och ifrågasätter för att till fullo försöka förstå och kritiskt granska! Det är sunt! Men lika sunt är att vara öppen och mottaglig för förändringar inte minst hos en själv!
Men lika sunt är att vara öppen och mottaglig för förändringar inte minst hos en själv!
Om det var riktat till mig.. Så syftade jag i det snarare på filmen.
Ser detta som en självklar del av kritisk granskning att resultatet ibland blir att man ändrar sina åsikter och beteenden.
I mitt fall efter kontakter med andra kulturer så har jag både fått ifrågasätta mina tidigare självklara åsikter,värderingar o beteenden och även ibland ändrat på detta...även på trafikområdet.
Anders.J
Så sant! Tyvärr inte alltid så vanligt dock! Och det ÄR lätt att fastna i "gamla invanda" tankegångar till någon lyckas "öppna en dörr" och man ser saken från ett annat håll!
// Niklas
Nyfikenhet är nog en förutsättning...finns många som besöker andra "kulturer" enbart för att bekräfta sina fördommar och dessa kommer ofta att komma hem stärkta i sina fördommar!
Att "öppna dörrar" hos folk för att sälja sin "produkt" är nog inte alltid så lyckat....bättre om man kan göra kunden nyfiken så att han/hon kommer och knackar på "säljarens dörr"....
Anders.J
Finns en annan sida i kulturmixarna. När man med öppna ögon längtar efter att få insyn i ett annat liv, helt fördomsfritt. Och kommer hem med fler fördomar än man trodde fanns!
som besöker andra "kulturer" enbart för att bekräfta sina fördommar och dessa kommer ofta att komma hem stärkta i sina fördommar!
Anders.J
Ett resultat av: "På sig själv känner man andra"? Eller vad har du det ifrån att detta skulle vara folks drivande kraft att åka till andra kulturer på semester?![]()
Vad är det för fel att media vill hitta en enkel lösning på mc-döden.
Och vad är det för fel om jag tycker att ABS-bromsar är bra även
för andra som kan bromsa mycket bra.
Jag tycker att ABS-bromsar borde vara standard på landsvägs-mc.
"If KTM, the original hooligan company, now thinks it’s a good thing then there must be something in it…"
Att "öppna dörrar" hos folk för att sälja sin "produkt" är nog inte alltid så lyckat....bättre om man kan göra kunden nyfiken så att han/hon kommer och knackar på "säljarens dörr"....
Anders.J
Vad jag är ute och fiskar efter? Jag vet inte riktigt men jag känner mig inte riktigt hemma i den stora gruppen "Custom" som jag enligt SMC´s definition hamnar i och det säger inte ett dugg om hur olyckstatistiken ser ut för den typen av hojar som jag kör.
Jag är nog egentligen ganska tveksam till att överhuvudtaget dela in hojåkare efter hojkategori då jag tror att detta missgynnar den viktiga sammanhållningen inom SMC som behövs för det viktiga politiska arbetet mot myndigheters aldrig sinande förbuds o påbudsiver. Vi är många individer med olika synpunkter och sätt att se på vad motorcykelkörning är som ska försöka samsas och vi har inte råd med inbördes bråk mellan olika personer pga att vi kör olika typer av hojar.
Om det nu är så att vi till varje pris måste placeras i ett fack på grund av vilken hojtyp vi kör så gör det rätt och bryt ner det i mindre grupper så att man känner sig hemma i gruppen man hamnar i !
Anders.J
Vet inte riktigt vad du är ute efterska i alla fall försöka svara.
Jag har själv åkt till andra kulturer av nyfikenhet och hoppas att få möjlighet att åka (hoj) till ännu fler kulturer! Detta har varit givande och även ställt en del värderingar som man är uppväxt här i Svedala på kant och jag har omvärderat en del saker efter dessa erfarenheter.
Jag har hört allt för många som har pratat skit om folket i XXX land för att sedan åka dit på solsemester med medhavt svenskt knäckebröd och bara umgåtts med andra nordiska turister och enda kontakten med inhemska befolkningen har varit påflugna försäljare i turistfällorna för att sedan komma hem och prata ännu mer skit om folket i XXX landet!
Vad som är övriga mäniskors drivkraft får du fråga dessa om, det är inget jag kan svara på.
Anders.J