Ok, då var det bevisat!
IPCC, som samlar och utvärderar forskningsrapporter från klimatforskare världen över har fel. Robban har järnkoll och säger att mänskligheten inte ökar på den globala uppvärmningen. Han har nämligen läst det på internet.
Den senaste istiden varade från 70 000-9 500 fkr. Stenåldern varade under perioden 8 000-1 800 fkr.
Så Robban har rätt även om att stenåldersmänniskorna inte kunde påverka något för 20 000 år sedan.
Va bra! Då är vi alltså överens om att jag vet bäst - "end om discussion"
Nåja ok det kanske inte var stenålder under den senaste istiden. Men det fanns människor, vad tidsepoken kallades vet jag isf inte.
Vad det gäller resten så har det flera gånger visats att den s.k. "hockeyklubbsteorin" inte håller utan att det är något som Al Gore och hans polare har uppfunnit för att tjäna pengar på att sprida domedagsprofetior.
Det finns en hel del info på
http://www.klimatbluffen.se och många andra liknande sidor.
Jag vet inte vad det s.k. "hockeyklubbsteorin" beror på, men förmodligen är det för att dom inte mäter tillräckligt långt bakåt i tiden. Å andra sidan måste dom då mäte väldigt kort eftersom det så sent som på vikingatiden var betydligt varmare klimat än idag.
Jag har inte järnkoll och vet absolut inte allt, men jag vägrar att lyssna på domedagsprofeter och anser att dom som gör det (främst galna politiker) inte har alla hästar hemma i stallet och sen använder det som intäkt att slå sönder hela samhällsekonomin - hur smart är det på en skala?
Jo det är nog jävligt smart för deras egna plånböcker. Eller som Mona Sahlin brukar säga (numera ivrigt påhejad av "Alfons Åberg") "vi har råd". Jo det är lätt att vara generös med andras pengar, men senast jag tittade efter brukade sånt kallas för STÖLD!
Som jag sa kommer vi nog inte kunna lösa det varken här eller nu, däremot borde vi kunna komma överens om att aldrig mer rösta på fanstygen. Just nu finns det tyvärr inget riktigt seriöst alternativ, men som det ser ut idag röstar jag nästan hellre på fan själv än på någon av dessa akrobater.
Den absoluta sanningen framkommer inte genom någon sorts vetenskaplig kommite vars rapporter bygger på demokratiska röstningsförfaranden.
Helt riktigt! Vetenskap kan inte baseras på demokrati.