roffe_s
Active member
Tummen upp, Olsson! Du måste vara en sjusärdeles chaffis.
Själv blir jag bara deppad och generad. Jag är så himla långsam så att klockorna stannar på min lilla 675.
Jag menar, för att nyttja en 600 fullt ut (ja ja, jag vet att Du kommenterade effekten, men för att nyttja den ska Du väl ha fördel av den = snabbare tid) borde ju mina varvtider rimligen vara högre än den snabbaste tiden för effektsvagare maskiner? Och hör och häpna - på de flesta av de asfaltstumpar jag besudlat har någon liten palt med målbrottshes falsettröst tröskat runt en 125:a på samma eller bättre tid! För att inte tala om den blårykande 250-klassen som måtte fara runt med eldkvastar ur piporna. I mina sämsta stunder har jag faktiskt trott att pojkarna bedömer bromssträckan bättre, anpassar ingångsfarten och har en högre kurvhastighet än mig. Lime har nog också förletts i liknande tankebanor.
Men nu vet jag bättre! Antingen har de acneimpregnerade rackarna fulmeckat in en litermotor under de nätta kåporna eller så är jag en särdeles usel förare.
Näpp, tillbaka till skamvrån och skämmas ska man...
Själv blir jag bara deppad och generad. Jag är så himla långsam så att klockorna stannar på min lilla 675.
Jag menar, för att nyttja en 600 fullt ut (ja ja, jag vet att Du kommenterade effekten, men för att nyttja den ska Du väl ha fördel av den = snabbare tid) borde ju mina varvtider rimligen vara högre än den snabbaste tiden för effektsvagare maskiner? Och hör och häpna - på de flesta av de asfaltstumpar jag besudlat har någon liten palt med målbrottshes falsettröst tröskat runt en 125:a på samma eller bättre tid! För att inte tala om den blårykande 250-klassen som måtte fara runt med eldkvastar ur piporna. I mina sämsta stunder har jag faktiskt trott att pojkarna bedömer bromssträckan bättre, anpassar ingångsfarten och har en högre kurvhastighet än mig. Lime har nog också förletts i liknande tankebanor.
Men nu vet jag bättre! Antingen har de acneimpregnerade rackarna fulmeckat in en litermotor under de nätta kåporna eller så är jag en särdeles usel förare.
Näpp, tillbaka till skamvrån och skämmas ska man...
...Peter Lindén har fel. Det är fyra (4) förare i sverige-eliten som kan nyttja effekten. Den fjärde är jag själv...
Last edited: