1700kr för BKK?!

evve

=)
Har skummat igenom lite men tycker väl inte man ska gnälla så mycket över bankostnaden när man räknar ihop vad man får för det.
Sen läste jag diverse uträkningar =)
Går alldeles utmärkt att kombinera gata med bana. På banan får man ut den där lite "extra" enegin på ett bra,roligt och mera säkert sätt än att fläska på hojen en massa för att leka rossi ute på vägarna. ;)
 

Diversion

New member
Kan man tänka sig att införa mängdrabatt? Nu skulle ju detta kunna missbrukas men säg att man kan få rabatt om man anmäler sig 2 st. och bor i samma hushåll, lite grann som familjemedlemskap i föreningar? Ingen hel lösning men kanske en liten bidragande. Om det kostar 1550_- st. kanske det i vissa situationer kan vara de avgörande 300:- för om en kommer eller båda. I de sällsynta fall där det är fråga om 3 personer kanske man kan vara ännu lite generösare?

Har varit på en kurs och den var helt ok. Sen så kanske man skulle ha lite mera detaljerade teoripass. Det kändes lite snålt med det. Risken finns att kursen bara blir ett tillfälle att rasta hojen vilket i och för sig är helt ok. Men jag tror att det känns som om man fått mera valuta frö pengarna om man får lite mera tips/feedback. Om man sedan väljer att lyssna på det är upp till var och en.
 

Juh@

New member
Kan man tänka sig att införa mängdrabatt? Nu skulle ju detta kunna missbrukas men säg att man kan få rabatt om man anmäler sig 2 st. och bor i samma hushåll, lite grann som familjemedlemskap i föreningar? Ingen hel lösning men kanske en liten bidragande. Om det kostar 1550_- st. kanske det i vissa situationer kan vara de avgörande 300:- för om en kommer eller båda. I de sällsynta fall där det är fråga om 3 personer kanske man kan vara ännu lite generösare?

Har varit på en kurs och den var helt ok. Sen så kanske man skulle ha lite mera detaljerade teoripass. Det kändes lite snålt med det. Risken finns att kursen bara blir ett tillfälle att rasta hojen vilket i och för sig är helt ok. Men jag tror att det känns som om man fått mera valuta frö pengarna om man får lite mera tips/feedback. Om man sedan väljer att lyssna på det är upp till var och en.

Jag har varit på 8-10 kurser och går steg 4 om och om igen. Det som är absolut bäst i steg 4 är just tipsen och den feedback som man får. Det känns efter varje gång jag varit på kurs att utvecklingen går åt rätt håll. Sedan variera självklart kunskapen och pedagogiken hos instruktörerna men överlag så har det varit kanonbra alla gånger.

Sen gör det inget om det vore billigare, men det är för min del värt varje krona.
 

Diversion

New member
Jag har varit på 8-10 kurser och går steg 4 om och om igen. Det som är absolut bäst i steg 4 är just tipsen och den feedback som man får. Det känns efter varje gång jag varit på kurs att utvecklingen går åt rätt håll. Sedan variera självklart kunskapen och pedagogiken hos instruktörerna men överlag så har det varit kanonbra alla gånger.

Sen gör det inget om det vore billigare, men det är för min del värt varje krona.


Steg 4, pratar vi om instruktörsutbildningen nu? Jag kan inte hitta någon uppdelning i steg på siten förutom när det gäller den.

Den må vara bra det vet jag inget om, men jag tänker mest på "söndagsåkaren" han/hon kanske bara går en enda kurs och då tror jag det är viktigt att den upplevs ge valuta för pengarna.
 

Monsterdiggaren

New member
Steg 4, pratar vi om instruktörsutbildningen nu? Jag kan inte hitta någon uppdelning i steg på siten förutom när det gäller den.

Den må vara bra det vet jag inget om, men jag tänker mest på "söndagsåkaren" han/hon kanske bara går en enda kurs och då tror jag det är viktigt att den upplevs ge valuta för pengarna.

Nej alltså, "storbanekurserna" dvs Broms- och kurvkurserna och Sporthojskurserna (riktade till allmänheten) följer en gemensam utbildningsplan i fyra steg. Varje steg innebär en kursdag. Steg ett till tre är styrda avseende teori och praktik som en utbildningstrappa. Steg fyra innebär individuell träning och i bästa fall erbjuds här utbildning med lite högre instruktörstäthet så att deltagaren kan få bästa hjälp med sina individuella problem. Ibland är kursavgiften till och med lite högre för dom som anmäler sig till steg fyra för att möjliggöra fler instruktörer. Om man bara går en enda kursdag så går man steg ett. Där avhandlas gaskontroll, motstyrning, högfartsbromsning och ett avsnitt avseende riskmedvetenhet.

Mvh

Jonas Bergdahl
 
Top