Jag har läst igenom tråden och får väl ge min syn på det hela.
Jag tog A kortet 2008 och blev SMC medlem tillräckligt sent på året för att få betala för 2009 istället och få slutet av 2008 på köpet.
Jag reggade mig på SMC forum idag.
Denna tråden verkar bara vara för skåningar (?), själv hade jag tänkt gå kurs i Falkenberg, men det var inte säkert att det skulle bli av, så då får jag välja något annat. Så idag skrev jag upp mig på Ring Knutstorp istället, 30 april. Måste bara ta ledigt också, lyckas jag inte med det får jag avboka.
Jag har blivit intresserad av era kurser, fått rekommendationer av flera att jag borde/måste/ska gå era kurser.
Priset...
Jag tycker att vad bra att det kostar under 2000kr.
Då har jag inställningen att jag ska lära mig saker och ha roligt.
Jag har också andra utgifter som alla andra... men man får prioritera.
Det känns som jag har mycket att lära vad det gäller mc åkning. Om det får mig att undvika en olycka så är det värt varenda krona.
Om någon instruktör dessutom ska behöva betala 1000kr för att få lära mig att bli bättre förare så är deltagar-priset egentligen för billigt. Även om jag inte vill att priset ska stiga.
Hade det kostat 5000kr för en dag hade jag med största sannolikhet valt att avstå. Hade det kostat 3000kr hade jag tvekat. För 1700 så slår jag till. Men då med förväntningen att jag både ska lära mig saker jag har nytta av och ha kul.
Men egentligen kan jag inte veta hur mycket jag tycker det är värt förränns jag är där.
Om jag inte lär mig något, om instruktörerna är väldigt dryga och otrevliga och det dessutom haglar hela dagen, då kommer jag att tycka att 1700kr är väldigt dyrt.
Angående BKK på gokartbanor.
Jag har hört talas om det, men jag tror att jag får ut mer av att köra det på en större bana än på en gokartbana. Så då åker jag hellre på en större bana, även om det kostar mer (inom vissa gränser).
Men kan vara att mina associationer till gokartbanor är felaktiga i sammanhanget. Jag tänker på ganska små banor där det känns som att som hojförare blir det inte mycket mer än krypkörning runt banan då. Om jag ska gå en Broms och Kurv kurs vill jag ju åka tillräckligt snabbt för att behöva använda bromsarna också.
Vet inte om det tillförde något, men lite tankar från en relativt ny medlem.
Jag tog A kortet 2008 och blev SMC medlem tillräckligt sent på året för att få betala för 2009 istället och få slutet av 2008 på köpet.
Jag reggade mig på SMC forum idag.
Denna tråden verkar bara vara för skåningar (?), själv hade jag tänkt gå kurs i Falkenberg, men det var inte säkert att det skulle bli av, så då får jag välja något annat. Så idag skrev jag upp mig på Ring Knutstorp istället, 30 april. Måste bara ta ledigt också, lyckas jag inte med det får jag avboka.
Jag har blivit intresserad av era kurser, fått rekommendationer av flera att jag borde/måste/ska gå era kurser.
Priset...
Jag tycker att vad bra att det kostar under 2000kr.
Då har jag inställningen att jag ska lära mig saker och ha roligt.
Jag har också andra utgifter som alla andra... men man får prioritera.
Det känns som jag har mycket att lära vad det gäller mc åkning. Om det får mig att undvika en olycka så är det värt varenda krona.
Om någon instruktör dessutom ska behöva betala 1000kr för att få lära mig att bli bättre förare så är deltagar-priset egentligen för billigt. Även om jag inte vill att priset ska stiga.
Hade det kostat 5000kr för en dag hade jag med största sannolikhet valt att avstå. Hade det kostat 3000kr hade jag tvekat. För 1700 så slår jag till. Men då med förväntningen att jag både ska lära mig saker jag har nytta av och ha kul.
Men egentligen kan jag inte veta hur mycket jag tycker det är värt förränns jag är där.
Om jag inte lär mig något, om instruktörerna är väldigt dryga och otrevliga och det dessutom haglar hela dagen, då kommer jag att tycka att 1700kr är väldigt dyrt.
Angående BKK på gokartbanor.
Jag har hört talas om det, men jag tror att jag får ut mer av att köra det på en större bana än på en gokartbana. Så då åker jag hellre på en större bana, även om det kostar mer (inom vissa gränser).
Men kan vara att mina associationer till gokartbanor är felaktiga i sammanhanget. Jag tänker på ganska små banor där det känns som att som hojförare blir det inte mycket mer än krypkörning runt banan då. Om jag ska gå en Broms och Kurv kurs vill jag ju åka tillräckligt snabbt för att behöva använda bromsarna också.
Vet inte om det tillförde något, men lite tankar från en relativt ny medlem.