Jag kan bara sälla mig till skaran som säger att det blivit för dyrt. Jag har länge varit utsatt för indoktrineringen här, om hur bra det är med BKK, och hade bestämt mig för att iår skulle det bli av med en "riktig" smc-kurs. Men när jag såg priset så backade jag snabbt. För 1700 stockholmspesetas får jag soppa fram och tillbaka till min husvagn i Österrike, och för mig är det MYCKET mera värt än en kurs vars kvaliteter jag bara kan bedöma efter hörsägen.
Om det nu är att Knutstorp är sååå förtvivlat dyrt, kan jag inte annat än fråga mig varför i helsefyr ni då envisas med att använda den banan?
Och det där med ambulansen? Har SMC alltid en ambulans beredd på alla banor där ni håller kurs, eller är det bara på Knutstorp? Jag förstår inte vitsen, faktiskt! Det påstås vitt och brett att det är säkrare att köra på bana iän i trafiken, och i trafiken får man allt vänta den tid det tar för 112 att hantera ett ambulanslarm. Inte har jag någon bokad ambulans som kör 100 meter bakom mig hela tiden.
Jag tror att det är dags att SMC sätter sig ner i ledningen och börjar diskutera hela den här delen av verksamheten.
* Är den bara till för lyxlirare som söker alibi för att flåköra på bana med bibehållet försäkringsskydd, eller är det meningen att bredda kompetensen hos mc-kollektivet?
Är svaret, trots vad ert faktiska agerande ger sken av, det senare, så är det nog dags att planera om kurserna radikalt med stentuff kostnadsjakt. För det är väl inte så att ni inbillar er - eller ännu värre önskar - att mc-körning är förbehållet de mest välbeställda?
För som det nu verkar, är smc ingenting för oss som åker hoj av besparingsskäl, och tar och broderar ut det hela med några nöjesmil när det finns en slant över till lite mera bensin vid månadsslutet.