zettan
New member
Lim är inte bra för hjärnan...
Jag fattar faktiskt inte vad du menar.
Skulle detta vara ett svar på det jag skrev
För min del skulle 10 000kr på bankörning vara mer värt än i delar.
Men tyvärr stämmer inte din tes på någon av mina kompisar. Ingen av dom har köpt rykrör för att "impa" på någon. Vi är lite för gamla för att stå och gasa vid en korvlåda i en trist förort till Stockholm.
Avgassystem +powercomander +luftilter och en mappning är heller inte intressant.
När det gäller mig så fyller min 10år, har 105hk, väger som en liten ponny men den duger till mig (fråga Niklasinorr).
Men dom har svårt att förklara för sin sambo/fru att medlemsavgift+anmälan+soppa fram och tillbaka=ca 2400kr är väl investerade pengar.
Och (för minst tionde gången) det tycker jag är ett problem för SMC. Nya åkare borde vara prio1.
Jag hänvisar till vad Nicklas brukar säga.
Förhållandet mellan Motorcykel männsika är ca 15-85 %
Varpå motorn står för ca 3%
Vad brukar folk kosta på när de förbättrar sin mc?
Jo motorn. Ofta avgassystem +powercomander +luftilter och en mappning.
Hej vad hojen blev bättre. För en summa av ca 10 000 kr har man just bättrat på de där 3% på hojen.
Investera i sig själv som förare förbättrar de 85%. Var tror du de där 10 000 kr skulle göra mest nytta?
Vad vill jag ha sagt?
Jo hur många av dina polare har skaffat rykrör mm. Och hur mycket bättre hojåkare blev de av det.
Jag fattar faktiskt inte vad du menar.
Skulle detta vara ett svar på det jag skrev
För min del skulle 10 000kr på bankörning vara mer värt än i delar.
Men tyvärr stämmer inte din tes på någon av mina kompisar. Ingen av dom har köpt rykrör för att "impa" på någon. Vi är lite för gamla för att stå och gasa vid en korvlåda i en trist förort till Stockholm.
Avgassystem +powercomander +luftilter och en mappning är heller inte intressant.
När det gäller mig så fyller min 10år, har 105hk, väger som en liten ponny men den duger till mig (fråga Niklasinorr).
Men dom har svårt att förklara för sin sambo/fru att medlemsavgift+anmälan+soppa fram och tillbaka=ca 2400kr är väl investerade pengar.
Och (för minst tionde gången) det tycker jag är ett problem för SMC. Nya åkare borde vara prio1.