Goffen
New member
Därför att val är baserat på förväntat värde. Om man köper en kurs för 1700 har man förväntat sig ett högre värde av kursen än värdet av de 1700 man ger upp.
Du skriver fint men säger igentligen inget. Svara mig istället på vad det är som avgör varför man går eller inte går kursen....
Jag, har i motsats till många andra ban-kurs-ivrare, haft åsikten att det viktigaste, nämligen omdöme, inte kan läras in med mindre än växande ålder (hos de flesta) och erfarenhet och det kan inte ens den bästa ban- eller kursvkurs i världen ge.
Även där tycker jag du har rätt till en viss del, men min erfarenhet är snarare att många säg efter 30 anser sig för gamla för att gå kursen "äh jag kan ju köra rätt bra ändå och hänger nog inte med dom som kör kursen ändå" vilket är precis lika fel som ungdomar som köper sporthoj och kör som idioter.
Jag ställer frågan igen hur kan man säga att det inte är värt pengarna innan man gått kursen? Man kan säga att det är för dyrt för min plånbok alt jag är för snål vilket är det olsson försöker säga med sina fin meningar "inget tyket menat med det" men min fråga kvarstår.
Last edited: