Detta är ju en fullgången skandal!
Bara lämna ut de mätvärden man tycker passar, och sedan mörka de siffror som är dödliga...?
Hur fan är folk funtade? Försöka rädda sitt eget skinn genom att ljuga och undanhålla sanningen, men låta motorcyklister fortsätta åka strömhopp över kanten -
in i dödsräckena som fullbordar det som dessa asfaltsgangsters ställer till med.
Trafikverket och oseriösa entreprenörer bildar just en snygg allians - tvi vale! ...och sedan gömma sig bakom den falska, fula och till intet förpliktigande "nollvisionen" som är till för att skydda bilister från bilister - men lämnar oskyddade trafikanter mer oskyddade än någonsin till förne.
Jag önskar att det fanns ord för det jag känner, men jag hoppas åtminstone att folk få se vad den fantastiska nollvisionen innebär: Ord. Just det: en massa snygga ord, ett gigantiskt Kejsarens Nya Kläder-projekt, som fullständigt skiter i alla som inte bär en plåtkostym av senaste snitt.
Här är förövrigt tråden om förra sommarens halkolyckor på just den aktuella sträckan.
http://forum.svmc.se/showthread.php...der-uppsegling&highlight=bel%E4ggningsskandal
Mäter man bara upp "fläckvis fin friktion" så skall man fan meddela det, stänga av eller skylta upp sträckan omgående och därefter åtgärda så fort det går: inte låtsas som det snöar, mörka sanningen och pissa på de som redan gått omkull/skadat sig/dött ihjäl sig!
Skämmes, ta mig fan!
Hur såg sekvensen ut? Var det någon som dog först, utan att åtgärder vidtogs? Eller dog någon efter det att det redan funnits varningar och tecken genom att andra gått omkull...?
Ja, det har relevans. Det är intressant att veta för att kunna bedöma hur högt träd man skall leta reda på åt den som är ansvarig för lögnerna.
Hampe