Sverigemodellen???

fbg

New member
Då får jag nog be dig precisera på vilket sätt jag snackar skit, så jag kan bemöta ditt påstående. Är det något sakfel i det jag skriver?


Hampe

Tjena Hampe.
Det där med skitsnack går nog att att hänföra till (rövknullad), det andra
är att jag är uppriktigt imponerad av glöden i ditt engagemang i denna
fråga.Vi har ju i detta land det bästa av länder, tydligen tillåtit att man
får organisera sig i krimminella organanisationer, typ SD, MC gäng, nynazister
och allsköns dravel . Jag tycker att om man vill ändra på detta så ska
man nog gå till lagstiftande församligen för att få ändring på detta, att
jag själv inte är så väldigt intresserad ryggmärken , kan bero på att
jag som person är ganska självständig och inte behöver dessa ryggmärken
som förövrigt verkar ganska omoget. Men som sagt ingen skugga över
dej , och i sak har du helt rätt.
Men om man ser på samhället i övrigt så kan ju bara undra vart det är
på väg, jag menar all den smygrassism som florerar på många arbetsplatser
tex.

Nej nu ska jag inte störa längre Ha De:)
 

RobbeS

New member
Nä, alla ryggmärkesklubbar är inte kriminella. Inte ens en liten bråkdel är kriminella. Däremot så accepterar tydligen de flesta ryggmärkesklubbar att andra, utan stöd i lag, styr hur deras märke ser ut och mycket annat.

Ett litet tankeexperiment...
Tänk om jag och mina mc åkande arbetskamrater helt plötsligt i ett rus av barnasinne får för oss att bilda en liten mc klubb och kalla klubben för polkagrisen mc. Vi är alla medelålders män med fasta jobb, hyfsad inkomst, familjer, villor och i övrigt socialt etablerade i vårat lilla samhälle. Ingen av oss kör custom utan touring eller grussprättare. Vidare så anser vi att de regler som gäller i samhället är de regler vi ska följa. Det som inte är förbjudet är alltså tillåtet om inte den vedertagna moralen som Luther är skapare av också utgör ett hinder. Men inte heller det är förbjudet utan alltså ett moralisk dilemma som är upp till var och en att själva besluta om.

Sagt och gjort så bildar vi våran lilla klubb och idesprutan "Kalle" kommer på att vi måste ha ett märke att sy fast på ryggen. Efter lite tankemöda kommer vi på att en röd och vit polkagris med en liten dödskalle högst upp skulle vara en kul grej att sy fast på ryggen tillsammans med texten Polkagrisen MC på våra jackor.
Enligt Sverigemodellen måste vi då alltså be om tillstånd från gudarna vet vem, men i realiteten folk som på eget bevåg stiftat egna lagar utan den sedvanliga demokratiska prövningen i riksdag, regering och rättsliga instanser. Eftersom vi har rött och vitt i märket och dessutom en dödskalle så lär det bli tvärstopp då vissa anser att dessa färger är deras. Hur man nu kan Copyskydda färger. Var överklagar man förresten ett sådant beslut?
Vi struntar naturligtvis i detta då det inte står någonstans i Svea Rikes lag att tillstånd måste inhämtas från Sverigemodellen eller att en dödskalle faller in under paragrafen hets mot folkgrupp. Vi syr därför glatt på våra märken och åker på lite mysiga hojträffar i vetskap om att vi inte begår något brott eller bryter mot den allmänna samhällsmoralen i vårat land.
Troligtvis så skulle det inte dröja länge förrän ett enskilt möte med Sverigemodellens företrädare, läs springpojkar, skulle påkallas. Fortsätter vi använda vårat märke börjar troligtvis ett antal mindre begåvade småbusar, som vi troligtvis försörjer genom skattemedel och som gärna vill göra något mer än att stå i baren åt sina idoler, att snurra runt våra hus. Allt initierat av Sverigemodellens skapare?

Så hur vi än vrider och vänder på det så stöder ryggmärkesklubbar som följer Sverigemodellen klubbar som i hela sin organisation, historia och sätt att överleva på är kriminella. Alla vet det men accepterar påbud från dessa kriminella element som kallar sig mc klubbar men där mc enbart är ett medel att befästa sin ställning på.

Nu tänker vi inte bilda en klubb då vårat intresse är att köra hoj och vi är så säkra i oss själva så att en väst med ett märke varken skulle göra till eller från. Den enda mc organisation jag är med i är SMC och det räcker gott för mig. Så för alla oss som gillar att köra hoj, strunta i Sverigemodellen och låt de sk outlawsklubbarna tyna bort i sina befästa klubblokaler. Det lär ju knappast märkas i hojkollektivet då dom enligt egen utsago endast utgör 1%.
 

Svalans

New member
Ja du var mig en engagerad och vältalig herre, Hampe. Jag är nog lite imponerad jag med. När jag började läsa den här tråden för några dagar sen tänkte jag, ännu en politiskt korrekt "profet i öknen" som gapar sig hes över nån skitsak. Men ju mer jag läste, desto mer förundrad blev jag. Att det ligger till på det här viset behöver man egentligen inte tvivla på längre. Det räcker att, om man verkligen vill veta, googla i ämnet så förstår man hur ruttet det är.
So, keep up the good work, mannen! Det är alltid uppfriskande när nån ruckar på ens världsbild. Men det tycker förstås inte sverigemodellsvästbärarna, vars sista bastion om det fria livet, bortom villa, volvo, 7 till 4-jobb blir så grymt besudlad.:D
 
Att inte vilja se problemen och stoppa huvudet i sanden likt en struts inbjuder bara till att man blir rövknullad DeLuxe, utan att ens kunna identifiera den skyldige.
Reaktionerna är inte så konstiga egentligen. Det är så otroligt mycket lättare att titta åt ett annat håll, rycka på axlarna litet blasé och helt enkelt förneka realiteten. Ser jag inte problemet så finns inte problemet. Det är ett agerande som traditionellt gällt även SMC på riksplanet; i Mora har problemen med outlawklubbars utbredning och närmande till vanliga klubbar inte varit så stort - och därför finns det nog inte.

Att himla med ögonen och säga "låt folk vara med mc-klubbar för nöjes skull om de vill" är ett rätt naivt uttalande som man nog behöver ha en rätt snäv omvärldsbild för att ställa sig bakom.

Samtidigt är jag inte säker på om det finns så mycket att göra åt det i praktiken. Eftersom de verktyg som vi svenssons har att tillgå i frågan är begränsade till opinionsbildning och rättsväsen hamnar vi ohjälpligt i underläge. När besöken kommer på klubbfesten för att inkassera tionde, eller för att ställa ultimatum om för eller emot, är man inte så kaxig eftersom besökarna inte är begränsade på samma sätt. Då finns det ofta bara en utväg, vilket ju också nyligen visat sig.
 

HPG

New member
Alltså, jag förstår att det blir mycket debatt om det här ämnet. Men ryggmärken användes ju ofta redan innan de kriminella gängen etablerade sig i Sverige. Faktiskt låååångt innan de gjorde det. Så där har vi en hoper ganska justa killar o tjejer som är engagerade i något som de anser förgyller livet. In på scenen träder big bad guys som inte tvekar att slå någon på käften, inte ens om det är rätt långt bort och de hittar en anledning.

Go figure. Konstigt att trevliga m'änniskor anpassar sig? Inte särskilt.
 

lucifer

New member
så sant som det är sagt redan 1960 när jag började tjänstgjöra i flygvapnet hade vi jackor med divisionens märke på ryggen och höger axel samt gradbeteckning på vänster axel det som stör mig är när man säger att alla som bär ett ryggmärke antingen är kriminella eller stödjer kriminalitet visst det finns skitstövlar i alla samhällsklasser skitstövlar är och förblir skitstövlar även i blanka uniformer men uniformen är inte automatiskt en skitstövel har själv kört mc i 50 år har aldrig burit ett ryggmärke totalt rena kläder jag vill kunna umgås med likasinnade utan tjatter om tillhörighet i någon gruppering om jag sen talar med någon som är kriminell så är det inte min sak att döma det har vi polisen till
 
inte min sak att döma det har vi polisen till
Det resonemanget är kanske den största orsaken till att kriminella grupperingar - inte bara hojburna - kan breda ut sig förhållandevis ostört. Gemene mans ovilja att faktiskt ta ställning, och istället litet bekvämt sådär putta över ansvaret för samhällsklimatet på "andra".
 

lucifer

New member
det var ju roligt att läsa då är det bara att suga i sig för att man tycker att polisen skall sköta det dom har betalt för att utföra. du föresten om jag är ute och åker stannar till på något ställe det kommer fram en annan mc åkare och börjar prata skall jag då fråga om han är kriminell för att jag skall få prata med honom?
 
det var ju roligt att läsa då är det bara att suga i sig för att man tycker att polisen skall sköta det dom har betalt för att utföra. du föresten om jag är ute och åker stannar till på något ställe det kommer fram en annan mc åkare och börjar prata skall jag då fråga om han är kriminell för att jag skall få prata med honom?
Om du är så konsekvent att du väljer att titta bort om din granne sätter sig i bilen dyngrak (det är ju polisens sak), om ett fyllo trakasserar en gammal dam på spårvagnen (polisens sak), eller om du bara litet bekvämt vänder bort huvudet om en handfull skolungar slår sönder busskuren (självklart också polisens sak) - på samma sätt som du tycks mena att kriminellt hojfolk inte är din sak att "döma" utan polisens - då har du valt bort hela begreppet civilkurage ur din världsbild.
Ifråga om vem som får prata med vem så tror jag inte du är dummare än att du begriper vad jag menade. Det du skrev var att om du pratar med någon som är kriminell så är det inte din sak att döma - och det var vad jag kommenterade.
 

RobbeS

New member
det var ju roligt att läsa då är det bara att suga i sig för att man tycker att polisen skall sköta det dom har betalt för att utföra. du föresten om jag är ute och åker stannar till på något ställe det kommer fram en annan mc åkare och börjar prata skall jag då fråga om han är kriminell för att jag skall få prata med honom?

Hela rättsväsendet är uppbyggt på att alla gör sin del. För gemene man räcker det med att ställa upp och vittna, tipsa polisen eller ringa polisen då man ser att ett brott begås. Sen är det polisen sak att göra den direkta konfrontationen genom att använda de tvångsmedel polisen har rätt till..
Att sticka huvudet i sanden och tro att polisen kan lösa brott utan vittnen, tips eller påringningar från allmänheten blir alltså lite fel. Just detta är det de kriminella mc gängen använder sig av för att kunna fortsätta sin verksamhet.
Tyvärr verkar det ha blivit lite småhäftigt för en del annars laglydiga ryggmärkesklubbar att kunna visa att de minsann har känningar i HA och att dess medlemmar besöker ens mc fester...
 

Hampe

Skriver massor!
Men, pratar vi egentligen samma sak...?

Tråden heter "Sverigemodellen???" och i första hand diskuterar vi det faktum att svenska hojåkare topprids av Hells Angels som tagit sig för att styra så många klubbar som möjligt - genom just Sverigemodellen.

Hur många klubbar som vaggat in i skuggan av dom kriminella utan att ha en aning om vad dom själva gjorde, och hur många som gjort det med berått mod går inte att säga - men det verkar vara förvånansvärt många som inte förmått bedöma konsekvensen av sitt egna agerande, eller är beredda att dra slutsatser av resultatet.

Som medlem i sverigemodellen är man kollektivansluten till ett kriminellt nätverk som under förespegling att man har ett MC-intresse expanderar bland svaga individer i samhället.

Polisen, "lucifer" - som du hänvisar till, har sent om sidor upptäckt samma sak:

Läs följande länk:
http://www.polisen.se/Aktuellt/Nyhe...c-klubbar-omedvetna-om-Hells-Angels-koppling/

================================
Sverigemodellen etablerades av Hells Angels i början av 1990-talet i syfte att kartlägga och få struktur på de svenska mc-åkarnas västmärkning. Men modellen är också ett sätt att värva fler medlemmar till den kriminella organisationen.
================================

/A_C_E


Om man tillhör dom 99% som motarbetas av den enda procent som säger sig vilja förstöra för riktiga motorcyklister så borde man kanske hålla lite distans...?

Lucifer - du verkar sitta på en unik inblick i hur motorcyklismen har utvecklats i Sverige om du började åka hoj när motorcykeln fortfarande var ett transportredskap i första hand.

Hur ser du på utvecklingen kring knutteklubbar i Sverige under dessa 50 år? Var det verkligen ett sådant total kaos i MC-sverige för ett par decennier sedan vad gäller nyetableringar att klubbsverige var tvungna att som en enda man gå till en ombildad raggarklubb och be dem ta hand om alltihopa för att styra upp situationen...?

Du vet, lucifer - det är ju du som sitter på tidslinjen.
För, du har väl läst tråden - och satt dig in i vad det handlar om...?

Nu senast: att Sverigemodellen tvångsstänger en klubb där man inte är nöjd med hur medlemsregistret ser ut.

Rätt eller ruggigt? Det är för dig att ta ställning till - och alla ni andra medlemmar i sverigemodellen som är medskyldiga till det som sker.



Hampe
 

lucifer

New member
jag vill nog påstå att den här tråden har spårat ur lite det jag vände mig emot var att ALLA som bär ett ryggmärke skall anses som kriminella oavsett om det är mc klubb eller annan gruppering om sverigemodellen funkar som du säger så är det rent åt hv--te jag började köra mc 1960 en apollo 175cc 75kg hoj då var det ett transportfordon inte enbart för nöje man åkte även vintertid mc klubbar tror jag inte att det fanns förren man kommer in på 70 talet blev då erbjuden att gå med i en klubb som skulle startas som fortfarande existerar men avböjde vänligt men bestämt har alldrig varit med i någon klubb vi var då ett gäng killar som åkte och hade trevligt det var läkarstuderande tandläkare lastbilschauförer poliser skogshuggare piloter ja det var en salig blandning men roligt hade vi och alla var nog ganska lika ingen ville underordna sig något tvång och den linjen kör jag fortfarande utveckling av knutteklubbar kan jag nog inte uttala mig om då jag ej rörde mig i dom kretsarna att sverigemodellen stänger en klubb för att man är missnöjd med medlemmarna det är ruggigt det skriver jag under på labor effectus vigor
 

Hagis

New member
Många inlägg och jag orkar inte läsa alla 11 sidor då folk skriver böcker som inlägg!
Men vi kör med ryggemblem på våra tröjor, vi har övervägt att även trycka västar men är för dåligt insatta i ämnet, Sverigemodellen. Vi har inget med varken HA eller Bandidos att göra utan är en grupp barndomsvänner och personer längst vägen som vuxit in i gruppen som helt enkelt har förbannat roligt ihop utöver att köra hoj!

Att säga att alla som har ryggemblem är bovar och banditer tycker jag låter jävligt trångsynt! Ska vi då göra det samma med idrottsföreningar, dom har ju rötägg inom sina föreningar med så då tycker jag att vi klassar alla med en idrottsföreningslogga som kriminella med! Ska alla som hejar på ett fotbollslag dömas pga en skara huliganer? Nä jag håller till mycket med Adler (svar #6)

Däremot är det någon som kan förklara kortfattat vad Sverigemodellen är och måste man gå enligt den modellen? Vad händer om man inte gör det? Jag har bara hört hörsägen om vad som kan hända, men detta verkar mer vara spekulationer och jag har googlat och sökt men får inga vettiga svar i frågorna jag har!
 
Last edited:

Hampe

Skriver massor!
Om du så tydligt deklarerar att du inte orkar läsa det som är skrivet och bilda dig en egen uppfattning så undrar jag om det är någon här som orkar göra en färdigtuggad sammanställning åt dig...

Nä jag håller till mycket med Adler (svar #6)

Jaså minsann!?
Har du ens läst klart det inlägg du hänvisar till?

Personligen ser jag knappast detta som något hot för det du kallar motorcyklismen. Eventuella hot kommer snarast från idioter som kör som skållade illrar eller bränner omkring på bakhjulet på allmän väg, istället för att göra det på avlysta ställen. Må de sedan ha chinos i det civila och för övrigt borgeliga intressen.


Kort nog?


Hampe
 

Hagis

New member
Om du så tydligt deklarerar att du inte orkar läsa det som är skrivet och bilda dig en egen uppfattning så undrar jag om det är någon här som orkar göra en färdigtuggad sammanställning åt dig...



Jaså minsann!?
Har du ens läst klart det inlägg du hänvisar till?




Kort nog?


Hampe

Som jag skrev så håller jag med i mycket, dvs inte allt! sen har du valt att plocka ut en viss del av hela den texten han skrev!

Hänvisar åter igen till vad jag skrev, då många skriver böcker som svar så orkar jag inte läsa igenom det, detta av den enda orsaken att jag har läs svårigheter och efter ett tag blir all text en salig röra! Därför jag bad om en korfattad redogörelse för dom frågor jag har, inte vad alla andra tycker och tänker!
 

Hampe

Skriver massor!
Som jag skrev så håller jag med i mycket, dvs inte allt! sen har du valt att plocka ut en viss del av hela den texten han skrev!

Hänvisar åter igen till vad jag skrev, då många skriver böcker som svar så orkar jag inte läsa igenom det, detta av den enda orsaken att jag har läs svårigheter och efter ett tag blir all text en salig röra! Därför jag bad om en korfattad redogörelse för dom frågor jag har, inte vad alla andra tycker och tänker!

Readers Digest versionen:

Gör vad ni själva vill med ert ryggtryck - men vill ni ha med ordet "MC" måste Hells Angels vara med och bestämma - via charaden "sverigemodellen".

Vill ni vinkla mot en internationell profil och väva in "Sweden" i namnet eftersom "Stockholm" inte är så känt ut i stora världen så är ni definitivt ute på ogjort vatten - HA anser sig representera allt vad som har med "MC" och "Sweden" att göra, och har satt "sverigemodellen" till att bevaka deras intresse i frågan.

Färger och typsnitt är viktiga - även om det inte ens avlägset liknar HAs logga så kan dom antingen skicka sverigemodellen på er - eller stövla in och hota er i egna höga personer, som dom gjorde med tanterna på Kapp-Ahl när barnkollektionen där inte föll dem i smaken.
Och - hota gör man eftersom man är medveten om att man inte har skuggan av en chans att driva sin sak den lagliga vägen.

Så här ser ringarna på vattnet ut när sverigemodellen tacklar upp en motardklubb mot sargen:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=165875&highlight=coast



...eller ring och snacka med Zillen själv:

Anders Zillén
Partiledare och officiell talesman
Telefon: 0737-24 02 10
E-post: anders.zillen@frihets-partiet.se

"Partiledare" numera gubevars, men han har nog inte så mycket att stå i där, om man säger. I vart fall inte efter valet...:D
"Frihets-partiet" :rolleyes:


Var bara medveten om att när ni börjar dansa efter HAs pipa genom att acceptera den illegitima "sverigemodellen" så blir ni en del av den "systemhotande brottslighet" som just nu fräter på rättstaten Sverige och dessutom splittrar det som kanske kunde varit ett enat motorcykelsverige.


Hampe
 
Last edited:

Hagis

New member
Readers Digest versionen:

Gör vad ni själva vill med ert ryggtryck - men vill ni ha med ordet "MC" måste Hells Angels vara med och bestämma - via charaden "sverigemodellen".

Vill ni vinkla mot en internationell profil och väva in "Sweden" i namnet eftersom "Stockholm" inte är så känt ut i stora världen så är ni definitivt ute på ogjort vatten - HA anser sig representera allt vad som har med "MC" och "Sweden" att göra, och har satt "sverigemodellen" till att bevaka deras intresse i frågan.

Färger och typsnitt är viktiga - även om det inte ens avlägset liknar HAs logga så kan dom antingen skicka sverigemodellen på er - eller stövla in och hota er i egna höga personer, som dom gjorde med tanterna på Kapp-Ahl när barnkollektionen där inte föll dem i smaken.
Och - hota gör man eftersom man är medveten om att man inte har skuggan av en chans att driva sin sak den lagliga vägen.

Så här ser ringarna på vattnet ut när sverigemodellen tacklar upp en motardklubb mot sargen:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=165875&highlight=coast



...eller ring och snacka med Zillen själv:



"Partiledare" numera gubevars, men han har nog inte så mycket att stå i där, om man säger. I vart fall inte efter valet...:D
"Frihets-partiet" :rolleyes:


Var bara medveten om att när ni börjar dansa efter HAs pipa genom att acceptera den illegitima "sverigemodellen" så blir ni en del av den "systemhotande brottslighet" som just nu fräter på rättstaten Sverige och dessutom splittrar det som kanske kunde varit ett enat motorcykelsverige.


Hampe

Din korta beskrivning var precis det vi eftersökte från första början, så kommentarerna innan det anser vi vara allmännt onödiga! Men är tacksam för det svar vi fick då det besvarade dom frågor Vi har!

Du skriver "när ni börjar dansa efter HAs pipa" läser Du det jag skriver till fullo? Vi är inte intresserade av varken HA eller Bandidos, det är därför vi frågar! Du har en förutfattad mening om vårat syfte och åsikt och det tycker vi är tragiskt! När vi har skrivit i frågande syfte så har vi inte proklamerat något ställningstagande, att vi sen håller med vissa personer i vissa åsikter, det kan inte någon stämpla oss för som anhängare av den "Systemhotande brottsligheten" eller? Du svartmålar oss utifrån våra frågor och det tycker inte vi är okej! Men jag är absolut tacksam för ditt svar!
 
Last edited:

Hampe

Skriver massor!
Din korta beskrivning var precis det jag eftersökte från första början, så kommentarerna inna det anser jag vara allmännt onödiga! Men är tacksam för det svar jag fick då det besvarade dom frågor Vi har!

Jag snappade inte att du har det tungt med textmassor - du är aktiv både här och där och ploppar ur dig en hel del text själv.
Jag var tyken rent allmänt, och extra tyken om du har det jobbigt med mycket text. Onödigt i vilket fall som helst - ber om ursäkt för det.

Du skriver "när ni börjar dansa efter HAs pipa" läser Du det jag skriver till fullo? Vi är inte intresserade av varken HA eller Bandidos, det är därför jag frågar! Du har en förutfattad mening om vårat syfte och åsikt och det tycker jag är tragiskt! När jag har skrivit i frågande syfte så har jag inte proklamerat någon ställningstagande, att jag sen håller med vissa personer i vissa åsikter, det kan inte någon stämpla oss för som anhängare av den "Systemhotande brottsligheten" eller? Du svartmålar oss utifrån våra frågor och det tycker inte jag är okej! Men jag är absolut tacksam för ditt svar!
Calma! Jag lekte med tempus i det jag skrev förut.
För att förtydliga så innebär det att om ni går vidare med att krypa in under sverigemodellens täcke efter att ha blivit upplysta om vad det egentligen innebär så ställer ni er i praktiken på den sida som är mot motorcyklismen som en naturlig och positiv del av ett fungerande samhälle.
Många har valt sida utan att förstå sammanhanget, och hos några har bitarna fallit på plats i efterhand.

Ingen som ser helheten hoppar på tåget med berått mod - om dom inte har 1%-ambitioner. Det tror jag inte att ni har.
Att det finns vanliga Svensson som numer sitter gisslan i sverigemodellen är alldeles uppenbart. Den tabben behöver inte ni göra.

Den som är intresserad av hur man på ett intelligent och genomtänkt sätt navigerar förbi de blindskär som uppstått i klubbsverige sedan sverigemodellen tvingades igenom bör titta närmare på www.vulcanriders-sweden.org och även www.hdcs.se

Märkesklubbar visserligen - men här finns inspiration att hämta för den som vill slippa bli förknippad med skumma element.


Hampe
 

Hagis

New member
Jag snappade inte att du har det tungt med textmassor - du är aktiv både här och där och ploppar ur dig en hel del text själv.
Jag var tyken rent allmänt, och extra tyken om du har det jobbigt med mycket text. Onödigt i vilket fall som helst - ber om ursäkt för det.


Calma! Jag lekte med tempus i det jag skrev förut.
För att förtydliga så innebär det att om ni går vidare med att krypa in under sverigemodellens täcke efter att ha blivit upplysta om vad det egentligen innebär så ställer ni er i praktiken på den sida som är mot motorcyklismen som en naturlig och positiv del av ett fungerande samhälle.
Många har valt sida utan att förstå sammanhanget, och hos några har bitarna fallit på plats i efterhand.

Ingen som ser helheten hoppar på tåget med berått mod - om dom inte har 1%-ambitioner. Det tror jag inte att ni har.
Att det finns vanliga Svensson som numer sitter gisslan i sverigemodellen är alldeles uppenbart. Den tabben behöver inte ni göra.

Den som är intresserad av hur man på ett intelligent och genomtänkt sätt navigerar förbi de blindskär som uppstått i klubbsverige sedan sverigemodellen tvingades igenom bör titta närmare på www.vulcanriders-sweden.org och även www.hdcs.se

Märkesklubbar visserligen - men här finns inspiration att hämta för den som vill slippa bli förknippad med skumma element.


Hampe

Lungt :)

nä det är ju därför vi frågar om vad det innebär och hur man ev kan ta sig runt denna modell! Att det är en (i brist på bättre ordval) "supporter grupp" till Ha är vi nog alla medvetna om. Vi har dock hört att dom lägger sig i västval osv och springer dom på en på stan så riskerar man både väst och hälsa om man vägrar ta av sig västen! Vilket då betyder att i slutänden måste man ändå följa deras visselpipa, vilket vi inte är intresserade av. Men vi vill heller inte ställa oss bakom Bandidos för att få bära valfri väst!

Ska kolla länkarna du bistod med, det enda som vi idag behöver mer koll på är hur vi kan ta oss runt Sverigemodellen och vad som händer om vi vägrar ta av oss västarna om HA börjar dividera. (ska tillägga att vi inte kör med västar idag utan har planer på att skaffa, vi kommer idag runt modellen genom att köra i tröjor)
 
Top