Suzuki V-Strom DL650 DL1000 tråden

Haavee

Member
Säljes!
Wirth progressiva gaffelfjädrar till Suzuki DL 1000 v-strom, passar till årsmodell 2004-2008. Håller upp gaffeln mycket bättre vid inbromsningar.
Obs helt nya!.
Pris: 700kr.
 

Kuckel

New member
Denna tråd är faktiskt en av de bättre informationskällorna vad det gäller V-strom. Har inte funnit någon "renodlad" V-strom sajt förutom Vstrom.info.

Tror ni det skulle det finnas intresse för en ren Svensk V-strom sajt? För utbyte av tips och ideér via ett v-stromforum, medlemsinloggning och annat?
 

Lasse N

New member
Jag fegade....fick info på sporthoj.com att det inte fungerar med intyget så jag ändrade till original, ville inte chansa, det tar bara 20 min att byta. Med original - ua

Jag tror inte bilbesiktningen bryr sig om vilka pipor du har på hojen. Det är inte deras sak att ha koll på det. Jag hade mina slipon's på senast och de bara informerade mig om att det skulle bli dyr typningsbesiktning ifall polisen stoppade mig...
 

Skogis

New member
Tjenare allihopa!

Skillnader/fördelar/nackdelar på 650 vs 1000?
Grusåka, skjutsa, långfärd...
Vilken ska man välja?

Hmmm...
 

Jari69

New member
Tjenare allihopa!

Skillnader/fördelar/nackdelar på 650 vs 1000?
Grusåka, skjutsa, långfärd...
Vilken ska man välja?

Hmmm...

Skjutsa och långfärd dl1000, grusåka kanske dl650 är något bättre...

Provkör och du får svaret vilket som passar dig bäst!;-)
 

choken

New member
Åker 650 med passagerare och packning på långturer. Inga problem om man använder växellådan. Dessutom drar den 2dl mindre på milen än kompisens 1000 med samma last, på samma resor.
 

namn

New member
Min har 2011 snittat ganska exakt 0.6 L/mil vid normal körning.
Då med 120-125kg förare, i år drar jag av 20kg men tror inte att det påverkar förbrukningen särskilt mycket då den dragit ungefär lika mycket med passagerare och last,.
Kan tilläggas, den är 100% orginal.
 
Last edited:

TheGungner

Member
Samma här. Drar ca 0,6 l/milen med 77 kg förare (och med leovince+ändrad inställning på "originalboxen" att ge 10% mer på låg och mellanregistret och 5% mer på hög.)
 

namn

New member
Oj! Det är ju en hel del. Får kanske bli en 650 då.

en 650 är inte heller gratis att köra :wink:

Men ett riktigt schyst alternativ är 650 helt klart, lite "trött" upplever jag den på Långkörning, (lånade en ifjol Gbg-Sunsvall-Gbg 160mil på en helg) har kört min 1000 samma sträcka och det är en betydligt trevligare resa med betydligt mindre växlande, har du budget så att du kan köpa en nyare 650, passa på att köpa en med ABS, något som inte alls finns på strom 1000, oavsett årsm.:(
 
Top