Suzuki V-Strom DL650 DL1000 tråden

Sukiyaki

New member
Dags att byta drivpaket efter 2800 mil. Efter hur många mil gjorde ni det?

Första gången efter 3600 mil (framdrevet helt slut, kedjan i bra skick) andra gången efter 6300 mil (kedjan slut).
Blandad körning grus och asfalt i vått och torrt med kedjesmörjning monterat från början och original drivpaket.
Nu sitter det en DID kedja och JT drev monterat, får se hur långt det går :confused:
 

Jari69

New member
Bytte drivpaket efter ca 3500mil och kört blandat... Kedjan tog slut, rullarna skramlade bra mycket! :mad:
 

Bianchi

New member
Någon som vet om några fler än Touringbutiken säljer SW Motechs grejer?
Skulle ha centralstöd och motorbågar men det är tre veckors leveranstid.
 

Haavee

Member
Synkningen av insprutningen strular.

Hej!
Håller på med att synka insprutningen som Wroom skrev om tidigare i denna tråd men det vill inte bli bra. Båda sensorerna stod lite fel och det har jag fixat till nu dessutom så var vacumet inte helt ok, också det är fixat nu (tomgång 1200 varv) men det är nått galet iallafall för ställer jag upp varvet till 3000 så drar främre cylindern mer vacum än bakre. Tittar man på videon som finns länkad tidigare i tråden så finns det en extra luftjusterskruv som han ändrar på men denna skruv saknas på på v-stromen eller så är det jag som inte kan se var den sitter. Jag har använvänt högra sidans vacumrör på båda cylindrarna.
Är det nån som har fått till synkningen bra och vet vad jag ska ändra på?
 

TheGungner

Member
Massor av lärdomar igår. Kom till jobbet vid 0700 igår och glömde stänga av värmehandtagen.....kl 1800 såg jag det, batteriet toktomt. På med laddare-> 23.30 dags att åka hem....det enda som hände var att parkeringsljusen tände sig.
Lyckades rulla igången den och kom hem.

Lärdom:
1, koppla inte värmehantagen direkt på batteriet
2, det tar tid att ladda upp ett helt tomt batteri
3, det går att rulla igång en dl 1000
4, punkt 3 är lättare att lösa om man är vältränad alt har en bra
nedförsbacke eller snälla arbetskamrater som tycker om att skjuta på MC mitt i natten...:)
 
Last edited:

Marie

Banned
Lärdom:
1, koppla inte värmehantagen direkt på batteriet

Inte nog med att man själv kan drabbas av tillfällig sinneförvirring och glömma stänga av värmen, chansen att något hjälpsamt barn tycker att hantagen skall vara varma och sköna när man återvänder till hojen är allt annat än obefintlig....;)

Och med värmehandtagen påkopplade behövs inte så värst lång stund för att tömma ett batteri.....
 

jan-olovj

Active member
Massor av lärdomar igår. Kom till jobbet vid 0700 igår och glömde stänga av värmehandtagen.....kl 1800 såg jag det, batteriet toktomt. På med laddare-> 23.30 dags att åka hem....det enda som hände var att parkeringsljusen tände sig.
Lyckades rulla igången den och kom hem.

Lärdom:
1, koppla inte värmehantagen direkt på batteriet
2, det tar tid att ladda upp ett helt tomt batteri
3, det går att rulla igång en dl 1000
4, punkt 3 är lättare att lösa om man är vältränad alt har en bra
nedförsbacke eller snälla arbetskamrater som tycker om att skjuta på MC mitt i natten...:)
En enkel lösning, sätt ett relä typ Biltema i kretsen och lägg den över bakljuset.
 

stah

New member
Hej,
ny för idag på detta forum.
Var handlar jag bäst nytt drivpaket till min DL 1000 -05? Lång leveranstid är inget problem.
//Stefan
 
B

Batman

Guest
Hej,
ny för idag på detta forum.
Var handlar jag bäst nytt drivpaket till min DL 1000 -05? Lång leveranstid är inget problem.
//Stefan

skicka efter från www.louis.de
skaffa ett funcard först så att du får lite rabatt, när du skaffar funcard så fyller du i vilken båge du har, på en vecka hade jag kortet och sen kom pincoden, i sverige kostar ett drivpaket till min 07:a 1500kr och på louis cirka 1000kr frakten går på 150kr
 
B

Batman

Guest
Lärdom:
1, koppla inte värmehantagen direkt på batteriet

så här gjorde jag, öppnade plastkontakten och pillade ur "bajonetthanen" och öppnade upp den och la dit pluskabeln för handtagsvärmen, tillsammans med den orange/gröna kabeln
 
B

Batman

Guest
kontrollerat primärspjällen TPS

jag har börjat montera dit Scottoilern och när jag ändå var där passade jag på att ta lite kort om hur jag gjorde när jag kontrollerade primärspjällen (TPS:en)

bryggade över kontakten som sitter på vänster sida under sadeln med ett skitdyrt verktyg (gem) varmkörde motorn så att två staplar visades och då skall följande kod visas (-C 00) där klockan annars visas
 

Haavee

Member
Synkning av insprutning forts....

Körde en testrunda på hojen nu i helgen efter justeringen av insprutningen och jag kan bara konstatera att det blev en helt ny hoj för så här bra har aldrig V-stromen gått förut, jag hade så roligt så det var bara ett stort flin innanför hjälmen hela tiden.

Försökte att provocera fram "nysningar" men hojen gick klockrent och silkesmjukt direkt från botten, det jag har justerat är både primär och sekundär spjällen samt de båda sensorerna för dessa, till alla som har funderat på att ta tag i det här säger jag bara gör det!!.
Det tar lite tid att göra allt detta men det är mödan värt.
 

TheGungner

Member
Lite information, kanske inget nytt...
Nytt drivpaket och nya ryckutjämnare -> den går bättre än på länge.
Märkte av att drivpaketet var slut genom att den började gå ojämt trots att motorn gick felfritt. Märkte det också genom att jag kunde "dra ut" kedjan från bakre drev ca 5 mm, kunde se "dalen" mellan "drevpiggarna". Ryckutjämnare var också intakta -> märks genom att man kan röra bakre drev några mm (i mitt fall ca 3-4) utan att hjulet rör på sig. I vilket fall -> det blev kanonbra efter bytet.
 
Last edited:

Haavee

Member
Hej ! Drar igång DL1000 tråden igen.

Dags att byta drivpaket, jag funderar på att gå upp 1 eller 2 kuggar på bakdrevet (42-43) är det nån som testat detta, hur kändes hojen med det större drevet?. Och räcker standard 112 länkars kedjan till ?.( Vill helst ha en kedja utan lås ) eller behövs en längre kedja ?.
 
Top