Hallå V-Stromförare!
Nu har jag läst varenda inlägg i tråden, och det är mycket och väldigt intressant info. kring många saker.
Verkar lugnt i denna tråd för närvarande. Jag ska försöka ändra på det nu ;-)
Funderar på att införskaffa en DL1000 -08 med max 1000 mil på mätaren. De flesta frågorna som jag har finns att få svar på i tråden, dock kanske inte alla är helt "färska". Därför ställer jag ändå några frågor;
1. Ni som kör -08:an, kan ni få den att dra endast ca. 0,5 l/mil? Någon som fått den att dra mer än 0,8 l/mil?
2. Behövs det att få motorn injusterad enligt alla konstens regler som beskrivits här? Gör en verkstad det, eller behöver jag köpa instrument för att göra det själv? Vilka verktyg/instrument i sådant fall, och var köper jag dem?
3. Distanser för att flytta bakre kransen - är det något som behöver göras även på -08:an?
4. Några "färska" tips om var jag köper centralstöd, fästen för packväskor (+ väskor), tankväska (antar att det finns med magneter till V-Strom?), handtagsvärmare, stänklapp för framskärmen (vill slippa så mycket smuts som möjligt kring avgasrör etc.), kapell?
5. Finns det att köpa gummihandtag med större diameter (tjockare)? Jag har relativt långa fingrar så det är inte helt bekvämt med original.
6. Vilken prisbild tycker ni att jag ska acceptera/förvänta mig? Skillnad privat säljare mot MC-handlare? Utgår från att allt är ok och service utförd enligt boken, och övrigt i mycket bra skick.
Jag har provsuttit en -08:a och det verkar inte vara något som helst problem med sittkomforten för mig som är 187 cm. (Jag ska erkänna att jag jämför med sittställningen på "sportiga" Triumph Spring St...
) Givetvis blir det skillnad när jag kör i hastighet, och det får jag väl ta senare, om jag upplever det som ett problem med turbulens etc. (På Sprinten har jag fartvinden rakt i hjälm/bröst, eftersom rutan är alldeles för plan för att över huvud taget ge något vindskydd). Köra utan öronproppar är otänkbart!
Vänligen
/H