Suzuki V-Strom DL650 DL1000 tråden

Conny

New member
Sadel högre finns hos Jim

Hej, var tidigare ägare till en DL1000 men har nu köpt en DL650. Jag jättenöjd men skulle vilja byta sadeln till en DL1000 sadel som är 2 cm högre. Jag har ganska långa ben så benvinkeln blir ganska skarp med originalsadeln till DL650.
Finns det nån som har en DL1000 sadel och som vill sitta lite lägre?

//Sven

prova att maila jim.nordstrom@live.se som har en sådan sadel över!
 

glider

New member
Du har nog rätt. Var inne och tittade på internet hur det sitter ihop (http://decrass.ru/moto/manual/Suzuki/Suzuki_DL1000_V-Strom_Parts_Catalogue.pdf) och det skulle kunna vara att det trängt fram en liten droppe när vi låg pressade på höga varv genom en oring som sitter där. Jag bevakar det och kommer det igen så byter jag oring (läs verkstad gör det och jag betalar....) Tack för snabbt svar! :)

Jag har precis gjort en stor service på cykeln (2400 mil). Luckan du pratar om är kåpan till generatorn. Lossas med en 10 mm insex. I kåpan sitter en oring, det är med största säkerhet den som är otät/hamnat snett. Väldigt enkelt att kontrollera.
 

bendis

New member
Hej.Nu är det en ny lång kille som skulle vilja byta sadel på sin 650 till en 1000cc sadel.Finns det någon som vill sitta lägre på sin 1000cc? Bor i Göteborg
 

bendis

New member
Någon som vet något bra ställe att köpa centralstöd billigt? Och är det svårt att montera själv?
 

TheGungner

Member
Jag har läst på flera ställen att V-strom 1000 är elektroniskt begränsad till 200km/h. Jag tror inte det stämmer.
 

arne88

New member
Hej,jag har en fundering..min v strom dl 1000 lägger av plötsligt när man drar in kopplingen å inte varvar nått..när den typ ska gå på tomgången så lägger den av å jag får starta den igen?puffar även lite då å då när man kör i stan på jämn gas?nyss köpt den så tacksam för svar om någon haft samma problem?tack på förhand!!
 

glider

New member
Hej!

Kan ju vara precis vad som helst. När servades den sist?
Går den bra i övrigt? När du drar på?
 

TheGungner

Member
Hej,jag har en fundering..min v strom dl 1000 lägger av plötsligt när man drar in kopplingen å inte varvar nått..när den typ ska gå på tomgången så lägger den av å jag får starta den igen?puffar även lite då å då när man kör i stan på jämn gas?nyss köpt den så tacksam för svar om någon haft samma problem?tack på förhand!!

Hade lite av samma problem tidigare, att den "puffade" (men den stannade inte när jag drog in kopplingen). Jag lämnade in den på märkesverkstad (Bike Trollhättan) så ställde de in/ justera "boxen" (yoshimura) så jag fick 10% mer på låg och mellanregistret och 5% på det höga. Sedan dess har den gått klockrent. Det kostade 500 kr, var värt varje krona. Kanske det hjälper.
 
Last edited:

arne88

New member
Hade lite av samma problem tidigare, att den "puffade" (men den stannade inte när jag drog in kopplingen). Jag lämnade in den på märkesverkstad (Bike Trollhättan) så ställde de in/ justera "boxen" (yoshimura) så jag fick 10% mer på låg och mellanregistret och 5% på det höga. Sedan dess har den gått klockrent. Det kostade 500 kr, var värt varje krona. Kanske det hjälper.

ok tack för tippset,,,jag ska in prata med en till veckan,,,
 
B

Batman

Guest
MRA variotouringruta

Jag köpte den lilla inställbara MRA variotouring "flärpen", följer det med någon mall hur den ska sitta, eller kan någon ge mig måtten hur den placeras bäst, glömde fråga säljaren
 
Top