Citat SailorChief:
Du har ju bara klargjort att du vill BETALA mest av alla för dina skydd.
Samtidigt att alla som inte valde att betala maximalt för grejer var dumma och dödslängtande.
Diskussionen gällde om hur man får bäst skydd, relaterat till hur mycket man betalar. En form av Skyddsnivå/kostnads-maximering.
När man börjar fundera i dom banorna blir det klart att du kan investera enorma summor i utrustning som inte är bra, bara dyr. Man måste läsa på och göra medvetna val, precis som vid alla större inköp till hushållet.
Det måste finnas kunskap och möjligheter till diskussion om vilka skydd man kan välja, med fortsatt höga krav på säkerhet, som inte kostar en förmögenhet. Alla kan inte av ekonomiska skäl leva upp till dina elitistiska krav på personlig utrustning.
Nej,jag har inte hävdat man ska betala så mkt som möjligt, utan det bästa ska man välja. Du väljer ju välja vad som är mest prisvärt,inte jag,jag väljer det bästa,oavsett priset.
Ta ryggskydd, Lidl's var bra skydd, kostade inte särskilt mkt,men var det bäst, nej,då väljer som sagt jag det bästa. Du förespråkar ju utrustning som är billigast,utan testresultat, (Nej,Biltema har inte svarat mitt mail, frågade om tillverkare,tillverkningsland,testresultat från CE klassning etc, men hittills inget svar), och,Biltema's hjälmar har INTE testats mig veterligen för något annat än CE-märkningen, det skrev du ju själv i ett inlägg.
Jag hade BMW's ryggskydd,men det fanns bättre,så jag bytte,och jag rekommenderar nu endast det bästa som testats,alltså inte BMW's.
Men än en gång, var skrev jag att man endast ska välja det dyraste?