Det här kan vi diskutera tills vi blir blåa...
Försäkringar som går minus lär SMC inte kunna snacka in någonstans, så enkelt är det. Sporthojsförarna som kollektiv har sig själva att skylla, de råkar helt enkelt ut för för mycket, av någon underlig anledning...
Jag har inte någon glädje av SMCs försäkringsavtal med Bilsport & Mc själv heller. Rabatten omfattar ju inte Classica-försäkringen nu heller, och på övrigt har vi ju haft 10% länge hos dem.
Och "nyheten" med rabatt på övriga försäkringar är inte heller till någon nytta.
Bilen tar Moderna extra för eftersom jag kör utomlands. Och inte ens med bara inom Sverige hade de varit med på banan eftersom de sätter straffpremie på s.k. lyxbilar liksom på sporthojar. Där var Trygg-Hansa billigast senast.
Hemmet var länet billigast på, alltså har jag det där.
Husvagnen har jag hos Folksam eftersom de var de enda som inte krävde att vagnen skulle återvända till Sverige varje år. Den bor ju som bekant året om i Österrike.
Sådana här försäkringslösningar som den nu framförhandlade ser jag som ganska värdelösa, för trots rabatterna blir sällan ett bolag billigast på allt, inte ens med helkundsrabatter....
Nej det effektivaste är som vanligt att ta bästa bolaget på varje försäkring, och ta in offerter varje år.