Saxat från mitt inlägg på SH.com:
Handen på hjärtat alla SH'are som gnäller......
Trodde ni verkligen att detta var hållbart i längden?
SMC har spenderat massor av tid och pengar för att fixa till någorlunda villkor för oss som äger Sporthojar.
SH-projektet var positivt i början, alla olyckorna med SH gick ner under några år, för att sen öka igen.
De som behöver komma på kurser och få utbildning, kommer inte längre.
De går inte att nå öht verkar det som.
De som "bombar" på allmän väg, har tydligen(enligt dem själva) accepterat riskerna och skiter i om de krashar eller dör
.
Problemet är att dessa individer förstör för oss skötsamma, som kämpar för SH'ns överlevnad. (precis som i fotboll, hockey, whatever, så är det en liten klick som förstör för den stora massan.)
I det långa loppet så kan SMC inte försvara den tid/pengar som plöjs ner i den lilla klicken av Sporthojsägare jämfört med de andra inom SMC.
Det var tvunget att ta stopp någongång och nu har det gjort det.
Problemet är att dessa individer förstör för oss skötsamma, som kämpar för SH'ns överlevnad. (precis som i fotboll, hockey, whatever, så är det en liten klick som förstör för den stora massan.)
I det långa loppet så kan SMC inte försvara den tid/pengar som plöjs ner i den lilla klicken av Sporthojsägare jämfört med de andra inom SMC.
Det var tvunget att ta stopp någongång och nu har det gjort det[/I].
Drabbar detta mig?
Ja, då jag åker SH och kommer att fortsätta med det.
Gillar jag att få en högre premie?
Nej men eftersom chansen inte togs när den gavs, så är det bara att gilla läget.
Kommer jag att gå ur SMC?
Nej, eftersom jag vet att SMC kommer att fortsätter försvara ALLA motorcyklisters rättigheter även i framtiden.
Kommer jag fortsätta att göra/köra kurser?
JA! Naturligtvis, eftersom det enda som kan få ner våra premier är att krasherna/skadorna/dödsfallen blir mindre.
Men hur ska vi kunna få ner alla krasher och skador och dödsfall, när det finns en liten klick adrenalinstinna människor som gör sitt bästa för att "bomba" på allmän väg så ofta det går.
De är inte intresserade av att gå kurser, eftersom de redan "kan" köra hoj.
De vill bara ha billigare försäkring. Det är enda orsaken till att de är med i SMC. Att sen SMC har arbetat i alla dessa åren för att se till så att dessa personer fortfarande ska kunna få köra mc, det är oviktigt....eller?
Vi har kommit till ett vägskäl.
Chansen gavs men togs inte. Nu gnäller/klagar alla så högt de någonsin kan över detta, men ingen erkänner att de själva inte tog chansen när den fanns.
-Vem vill ha 25% i självrisk? "Djävla dyr skitförsäkring"
Min åsikt och bara min.
/Tom