Jag struntar i om Bilsport har hojar i entrén. Nu sponsrar SMC ett bolag som tar 127K för en trafikförsäkring och vägrar försäkra sporthojar på andra sätt. Som tack får medlemmarna - samma rabatt som förut! plus rabatt på bilförsäkring....
Kanske har företagen sina ekonomiska motiv mot sporthojar men varför ska SMC stå brevid och klappa takten?
111 kronor mer kanske det blir man får i borlänge men i Stockholm blir det minst 10ggr mer...
Nu är det så att SMC sponsrar inte något försäkringsbolag. Det är snarare tvärtom.
Folksam har betalat en summa varje år för att vi ska bedriva kurser. Så gör även bilsport o mc.
Det är tack vara dessa bidrag som vi kunnat hålla så pass mycket kurser.
För även om kurserna kostar så om vi räknar in den administrativa kostnaden som man får lägga ner på kansliet mm.. dvs alla kringkostnader så går inte kurserna ihop.
Man får helt enkelt skjuta till pengar från tex medlemskassan. Och det är helt ok... För det är just kursverksamhet mm som medlemmarna ska kunna dra nytta av.
Jag bor i Vårby. Inte direkt ett lågprisställe Men fick en höjning hos folksam när ringde för någon vecka sedan med ca +50kr/mån för halv och med +300kr/mån för hel.
Försäkringen kostar ca 3000 mer. Men då får jag också en dräglig självrisk.
Bilsport o mc har tidigare försökt försäkrat sporthojar. Den sista gruppen var för de som var +40 år. Inte heller de kunde hålla kostnaderna nere... Därför ser det ut som det gör.
Någon säger att alla andra stora bolag försäkrar sh.
Jag ringde runt och kollade... IF.. Nope om det inte är märkesförsäkring.
Länsförsäkringar kostade 30 000 för min gixxer 1000 k6 Den var billigast förutom Folksam med sina 19 000kr.
Jag Tycker det är tråkigt att ni vill hänga SMC för detta. Då orsaken till att försäkringen försvinner beror på att den är för dyr. Och om ni nu lyssnat på försäkringsinformationen som var obligatorisk för att få teckna smc folksam. Så framgick det där att det är vi själva som grupp som styr vart försäkringen tar vägen.
Vi förvaltade den biten för dåligt.. Därav också resultatet.
//Ezzo