I second that.
Det vore nog bäst. Mycket bra förslag tycker jag.
När jag pluggade hade jag en lärare som hade som regel att namn skulle skrivas längst ner på sista sidan och uppochner. På detta sätt var namnet det sista han såg efter provrättning. Det kallar jag rättvissa.
Med risk för att fastna i konspirationsteorier, inser även jag att det finns en viss koppling mellan trafikskolorna och förarprövarna. Trafikskolorna känner givetvis förarprövarna ganska väl och givetvis finns det en risk för särbehandling av dem som kör upp privat. Dessutom, körskolorna gråter inte alltid när en elev kuggas vid manöverprovet, eftersom det ofta innebär extrainkomster i form av mera körtid på "Cirkusbanan". Man blir även lite extra fundersam när f.d. förarprövare bedriver körskolor.
Ett bra sätt att komma ifrån eventuell särbehandling vid förarprov kan vara att Vägverket tillhandahåller "Cirkusanpassade" MC, för användning i samband med förarprovet. Dessutom att all uppkörning sker vid Vägverkets egna anläggningar, utan närvaro av körskolorna och givetvis skall det inte framgå om man kör upp privat.
Det vore nog bäst. Mycket bra förslag tycker jag.
När jag pluggade hade jag en lärare som hade som regel att namn skulle skrivas längst ner på sista sidan och uppochner. På detta sätt var namnet det sista han såg efter provrättning. Det kallar jag rättvissa.